Ik weet niet of dit al ergens op het forum is bekend gemaakt, maar ik kwam het pas net tegen, en het leek mij belangrijk dit nieuws met jullie te delen: Ouderschapsverlofkorting 2015 wordt afgeschaft Op zoek naar geld wordt in het regeerakkoord Rutte Asscher de ouderschapsverlofkorting 2015 afgeschaft. Daarmee komt een belangrijk belastingvoordeel voor ouders met kinderen ten einde. Ten minste als deze bezuinigingen ook allemaal doorgaan. Het opnemen van ouderschapsverlof is een groot recht en een jong gezin hecht er veel waarde aan. Ouderschapsverlof opnemen zal ook in 2015 nog wel mogelijk zijn, maar dan zonder het voordeel van de heffingskorting. Dit voordeel hebt u in 2013 en 2014 nog wel. Ouderschapsverlof 2015 In 2015 wordt het dus anders. U zult nog wel ouderschapsverlof kunnen opnemen, maar de fiscus betaalt niet meer mee. Voor de mensen bij wie er een overloop van dagen van 2014 naar 2015 plaats vindt, zal er een overgangsregeling moeten komen. Wie wel aan uw ouderschapsverlof zal meebetalen is nog onduidelijk. Waarschijnlijk zal het een gespreksthema zijn bij de onderhandelingen over een nieuwe CAO. Wie nog ouderschapsverlof wil opnemen, doet er goed aan om daar niet te lang mee te wachten. Ik heb zelf net mijn verlof opgeschoven omdat ik nu nog in de ziektewet zit, maar zonder verlofkorting zal het voor ons helaas dus niet meer financieel haalbaar zijn in 2015. Ik kan dus alleen maar een paar mnd in 2014 nog benutten. Erg Balen! Ohja en deze link, want er gaan nog meer kindregelingen veranderen! Veranderingen kindregelingen | Kindregelingen | Rijksoverheid.nl Er komt ook een nieuwe Participatiewet ipv de Wet werk en Bijstand. Als je in de bijstand zit doe je er goed aan je alvast te gaan informeren. Voor alleenstaande ouders verandert er best veel denk ik. Zo vervalt de alleenstaande oudernorm, en krijg je gewoon de alleenstaande norm, die wel wordt aangevuld met kindregelingen (toeslagen en vie de IB vermoed ik, is ook nog niet helemaal duidelijk). In november/december zullen er brieven van je gemeente komen over deze veranderingen. Zie ook (betreft vooral Wajong, als je er al in zit verandert er niet zoveel, maar is mogelijk wel afhankelijk van een nieuwe keuring)Wat is de overheid van plan met de Participatiewet? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk een overgangsregeling komt, dat zullen we in september vast te horen krijgen.
Ik hoop het wel, anders is het echt niet meer haalbaar voor ons en zal ik weer gewoon 36 uur moeten gaan werken
Ze korten alles in, terwijl de grootste bron van inkomsten uit gezinnen komen, gaat goed hier in Nederland, NOT!
Sociale zekerheid Kabinet geeft minima met Kerst eenmalig 100 euro | NRC Handelsblad | woensdag 25 juni 2014 Is dit dan een goedmakertje?
Tja, waarom moet de staat ervoor opdraaien dat jij thuis wilt zitten bij je kinderen Eigen keus dus dan los je het ook financieel maar op. Ik vind het goed dat ze op dit korten. Liever op ouderschapsverlofkorting dan op bijv de ouderenzorg. Dat vind ik veeeeel erger.
Als ik zo alles lees de kranten, hier op het forum dan mogen wij Nederlanders ECHT NIET klagen om zoiets pietluttigs. Moest dit even kwijt.
Yeah right. Ik wacht nog steeds op die 1000 euries van Rutte... Ik geloof er niet in. Ik snap niet dat er zoveel gekort gaat worden op kinderen en gezin. Zij zijn de toekomst.
Eens. Ze moeten érgens op bezuinigen. Er zijn altijd mensen gedupeerd. Liever zij die bewuste keuzes maken, dan degene die niets te kiezen hebben. (Voor kinderen kies je, weg kwijnen in een verzorgingshuis wil niemand)
ook eens..... nog makkelijkere bezuiniging bij de overheid? het feit dat ambtenaren ook nog eens 70% doorbetaald krijgen voor het opnemen van ouderschapsverlof?!!!! idioot vind ik dat!!
Er word ook niet gekort op de kids, alleen op het feit dat jij wel/of niet wil werken... en dat is een keuze, hoeveel uur e.d. en vaak (uiteraard zijn er andere schrijnende gevallen etc...) zijn er zelf bewuste keuzes gemaakt qua wonen, leefstijl e.d. waardoor minder werken wel/niet "haalbaar" of "wilbaar" is.... dat is gewoon zo,
Dit topic is niet bedoeld om een discussie te hebben over wel of niet terecht zijn van de bezuinigingen. Ik heb het enkel bedoeld ter info, zodat jullie je verder zelf kunnen informeren wat dit voor je eigen portemonnee betekent. En verder is het natuurlijk oké om de gevolgen hiervan met elkaar te bespreken als jullie dat willen. Zoals ik al zei voor ons betekent het dat OV dan niet meer financiëel haalbaar is. Ik heb daar geen oordeel over, maar het is wel een feit waar wij als gezin rekening moeten houden. en anderen hier op het forum wellicht ook...
In andere beroepsgroepen zelfs 100%. Bij ons (tak van de zorg) de eerste helft voor 50%. Ook best veel!
Hier semi-overheid, welgeteld 0,0% betaald ouderschapsverlof. Het enige voordeel is dat als je weer je volle contacturen wil gaan werken, dat kan. En dat is tegenwoordig ook wat waard (sprak zij optimistisch )
Inderdaad! Hier ben ik het ook mee eens. Dan maar liever op de ouderschapsverlofkorting. De gezondheidszorg heeft het geld harder nodig. En dan met name de ouderen.
Dat is zeker waar.! Ik heb na de geboorte van mijn kindje onbetaald ouderschapsverlof genomen. Toen mijn man bij ons wegging was ik heel blij dat ik zo weer voor meer uren aan de slag. Dit was ivm crisis en bezuinigingen anders echt niet mogelijk geweest.
Bij ons is dat zelfs verplicht na je ouderschapsverlof, voor 6 maanden je volledige contracturen werken. Anders moet je het terug betalen. Ook best logisch eigenlijk.
Ben benieuwd wat dit voor mij gaat betekenen (wwb).. lees overal iets anders. Wacht de berichten wel af in november.. wel nieuwsbrief gehad van de gemeente maar daar kom je ook weinig verder uit..