Boxkleed dat mooi blijft na wassen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Juli2009, Jul 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik heb al een boxkleed maar ik zou er eigenlijk nog eentje bij willen hebben. Het boxkleed wat ik al heb, is al eens gewassen maar mag helaas niet in de droger. De bovenkant is "veloursachtig" en dus een beetje "hard" geworden :(. Heb al een beetje rondgekeken naar een leuk boxkleed wat wel in de droger mag (en evt afritsbaar is?) en dus mooi & zacht blijft na het wassen maar nog niets kunnen vinden.....

Hebben jullie misschien een goede tip?

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb die van koeka,(wafel met badstof midden) heb nog niet gewassen, maar neem aan dat hij zacht blijft omdat het niet van velours is. Tipje, zet je centrifuge op een lagere stand, dat wil ook weleens helpen tegen 'hard wasgoed'

http://www.koeka.nl/

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb 1 van de prenatal, en die blijft prima na het wassen. Stop hem nooit in de droger.

4. saartje32

saartje32 Actief lid

Oct 29, 2007
    287
    0
    0
    Mijn boxkleed van Cottonbaby is al verschillende keren uitgewassen en in de droger geweest en is nog steeds mooi. Kleur, vorm en stof blijven goed.

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Ik heb een boxkleed van Winney de Pooh van Babypark. Heerlijk zacht, zelfs na heel vaak wassen!

6. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Ik heb er 1 van het kruidvat gekocht, merk"Bambino", hun eigen babymerk.
    Deze gisteren gewassen en hij is heerlijk zacht gebleven, overigens niet in de wasdroger gedaan.
    Het kleed kost maar een tientje en is lekker dik en zacht, een echte aanrader:)

7. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik heb een box overgenomen van vrienden incl boxkleed. Dit is er eentje van van Jollein ( een velourse) en ik weet dat dit kleed al 100 keer gewassen is ( is gebruikt voor 2 kindjes) en hij is nog super zacht. Ik heb voor mezelf een ander kleed gekocht( ook van Jollein) dus deze is er voor als mijn eigen in de was gaat of als extra kleed voor eronder.

8. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik heb een box overgenomen van vrienden incl boxkleed. Dit is er eentje van van Jollein ( een velourse) en ik weet dat dit kleed al 100 keer gewassen is ( is gebruikt voor 2 kindjes) en hij is nog super zacht. Ik heb voor mezelf een ander kleed gekocht( ook van Jollein) dus deze is er voor als mijn eigen in de was gaat of als extra kleed voor eronder.

9. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Koeka!
    Ik heb het kleed met wafel aan de randen en badstof in midden. Na wasbeurt nog steeds heerlijk zacht.
    Doe hem niet in de droger.

Er staat een lage temp wassen op maar weet van vrienden dat ze hem ook heter wasten, daar ook nog in prima staat.

10. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Ik lees hierboven dat iemand het boxkleed van het Kruidvat dik en zacht vindt. Ik wil niet lullig doen, maar dat boxkleed is zo dun als een normaal kleedje. Ik heb 'm wel als reserve gekocht, maar als echt boxkleed zou ik 'm niet aanraden.

Ik heb er 1 van girafje en nog 1 van ikke, beiden blijven erg mooi na het wassen MAAR ik heb ze nooit in de droger gedaan.

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb er ook nog 1 van de kruidvat, deze is wel iets minder dik...maar vind er ook niks mis mee hoor. Gebruik hem altijd voor buiten op het gras.

12. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Voor buiten op het gras is ie idd goed! Maar toch niet voor in je box?

13. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Ik heb een boxkleed van Jolein. Zit nu voor het eerst in de wasmachine, dus ik ben benieuwd hoe die eruit komt! Mag inderdaad ook niet in de droger.

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Bedankt voor alle tips! Hier kan ik wel wat mee...
    Ik heb er nu eentje van Jollein, met aan de bovenkant een soort velours. Een keertje op 30 graden gewassen, maar ik vind het velours nu toch al wat "harder/stugger" geworden, dus ik ben een beetje bang dat hij niet meer lekker ligt na een aantal keer wassen....

15. Krul

Krul Lid

Dec 4, 2008
    69
    0
    0
    Juf
    Zeeland
    Ik heb het Woezel en Pip boxkleed. Ik heb het al een aantal keren gewassen, niet in de droger gedaan, maar dat is ook niet nodig, het is heel snel droog. Het ziet er nog uit als nieuw.

16. Draadje

Draadje Bekend lid

Jun 1, 2008
    555
    0
    0
    Ik heb een kleed van de Hema en een van Koeka en ze blijven beiden mooi en zacht na het wassen!

Share This Page