Nachtlampje op batterijen voor boven de commode

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cupcakes, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hoi!

We zijn op zoek naar een lampje voor boven de commode die op batterijen werkt. Het stopcontact zit helemaal aan de andere kant van de kamer dus zouden we anders met snoeren door de kamer moeten werken en dat willen we niet.

Het lampje (mogen er ook 2 zijn) moet fel genoeg zijn om prettig een luier te verschonen 's nachts. Iemand een idee? Ik heb zitten googlen en kom er niet echt uit.

2. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
  3. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
  4. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,2 KB
      Weergaven:
      49
  5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk niet dat er nachtlampjes zijn die genoeg licht geven om een luier bij te verschonen. Wij hadden een schemerlampje op de plank boven de commode. Genoeg licht om te verschonen of de fles te geven, maar niet zo fel zodat je kindje meteen klaarwakker is. Ikea heeft leuke schemerlampjes in verschillende maten, vormen en kleuren. Trouwens wel met een stekker en niet op batterijen, maar misschien kun je iets met een verlengsnoer of een kabelgoot doen?

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Bedankt voor de tips! Dat konijntje is wel heel schattig, maar vraag me af of die genoeg licht geeft.

Dat poppetje is echt heel grappig! Maar eigenlijk vind ik hem wat te duur, lijkt wel fel genoeg!

Die spöka lampjes van de Ikea zijn niet fel genoeg, die geven echt maar een heel zwak licht.

@jippie: met schemerlampjes op stroom is er inderdaad genoeg keus. Maar het stopcontact zit bij ons rechts voorin het kamertje achter een kast en de commode staat links achterin, een snoer krijg je zo niet mooi weggestopt. Het kamertje is ook zo goed als klaar dus verbouwen gaan we ook niet meer.

(omdraaien van kast en commode is ook geen optie, daar is de kast te diep voor en staat ie voor het raam)

7. kili

kili Niet meer actief

Wij hebben plaklampjes vd lidl, daar zitten verschillende standen op. Mijn zoontje kan met 2 aan prima lezen. Misschien is dit wat ? Lampjes duw je aan en uit.

8. elliebelly

elliebelly Actief lid

11 sep 2013
    170
    0
    16
    NULL
    NULL
  9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik ga straks kijken bij de kerstversiering. We hebben grijze gordijnen met sterren in de babykamer, dus ik bedacht me dat een kerstster op batterijen misschien ook wel wat zou zijn. En dan niet te kerst-ig

Eigenlijk zou je zelf handig moeten zijn. Je zou dan van hout een bepaalde vorm of gewoon rechthoek kunnen maken met gaatjes erin en via de achterkant lampjes op batterijen erin steken. Maar ik zie mezelf dat niet zo snel doen.

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Wilde ook die van ikea adviseren. Geen commentaar hoor maar voordat je een feller lampje aanschaft: Is het niet te fel voor een hele nacht als je er bij wil verschonen? Hier is de lamp in de hal aan voldoende.

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Het lampje hoeft niet de hele nacht te branden, alleen voor het verschonen. Het hoeft ook geen superfelle lamp te zijn, maar ik heb ooit wel zo'n ledlampje gehad die je op kan plakken maar daar kwam ongeveer geen licht vanaf.

Bij mijn oudste 2 deden we inderdaad het ganglicht aan, maar vond dit vaak net niet voldoende omdat je dan toch een hoop schaduw hebt. En ik ben bang dat de jongens dan wakker worden, kans is groot dat de baby al huilt en om nou daarbij dan nog een grote lamp aan te doen lijkt me niet zo handig.

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik lees ook even mee, heb nu zo'n nijntje druklampje, die geeft wel genoeg licht, maar neem 'm elke keer mee van onze slaapkamer (waar dochter slaapt in de wieg) naar haar kamer voor het verschonen, nu is dat niet erg. Maar het lampje zou hoger moeten zijn, want naast het kussen op de commode zie ik nog niet of ik wel goed schoongepoetst heb. ;)

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb deze van Bam Bam
    Bam Bam duck mood light

Juist ook voor het verschonen. Geeft mooi en genoeg licht.
    Is ook te koop bij Prenatal trouwens

14. Bean

Bean Lid

29 jul 2006
    79
    0
    0
    Hier ook de BamBam eend.
    Nog geen praktijk ervaring maar lijkt genoeg te zijn in het donker!

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wat een schattig lampje is dat!

Ik heb net 3 zelfklevende ledlampjes gekocht bij de action. Moet ze nog testen want kon zo niet zien hoe fel ze zijn. Maar die zou ik mooi onder de kubussen die boven de commode gaan hangen kunnen plakken. (en in de kledingkast van mn zoontjes :) )

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb ze net getest en ze lijken wel fel genoeg! Heb ze nu in de kast van mn zoontjes gedaan en ze geven daar genoeg licht om alles goed te zien. Dus het lijkt me dat dit ook wel voldoende moet zijn om een luier te verschonen.

Was een goedkope oplossing :D volgens mij was het voor 3 lampjes 2 of 3 euro!

Deel Deze Pagina