He hoi, Ik heb een vraagje. Ik werk nu in de gehandicaptenzorg maar na 3 switchen in korte tijd kan ik mijn draai niet meer vinden. Eigenlijk wil ik (weer) overstappen naar de kinderopvang maar ben vreselijk bang dat ik er teveel op achteruit ga financieel gezien.. omdat ik nu natuurlijk weekenden/avonden werk en in hoge schaal zit qua jaren. Wat verdien je ongeveer als starter met een werkweek van ongeveer 20 uur? Zijn er mensen hier die zich daarmee kunnen vergelijken? Bedankt alvast!
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj_y4D81pPWAhWBb1AKHWb0BgYQFggnMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.fcb.nl%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fcao_kinderopvang_2016-2017_27072016.pdf&usg=AFQjCNFP93OpKhWcQcTcJsCe1rsaNbgS0g hier zou je het wel uit moeten kunnen afleiden..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je als starter aan de gang gaat. Je hebt tenslotte ervaringsjaren in de gehandicaptenzorg. Ik ben juist van kinderopvang (na 10 jaar) geswitcht naar de gehandicaptenzorg. En ze hebben mij toen in het midden ingeschaald. Maar ben wel bang dat je er op achteruit gaat. Werkte toen 34 uur en nu 20 uur + ort in de gehandicaptenzorg. En wat ik nu verdien, daar had ik 27 uur (3 dagen) voor moeten werken in de kinderopvang. Zou inderdaad ook even de cao checken
Geen idee of je in een medisch kinderdagverblijf meer verdient en/of je dat leuk lijkt. Maar misschien is dat ook nog een optie.
Ik werk op een bso maar ik vind het zeker niet slecht verdienen. Toen ik nog fulltime werkte ( 36 uur) hield ik vaak 1600 euro over ( 21 jaar) nu werk ik 14,5 uur.
Bedankt voor jullie reacties. Ik zou er dan wel fors op achteruit gaan. Ik verdien nu 1400 euro voor 22 uur. Maar dat is dan een afweging. Ik ga er van het weekend eens even goed voor zitten..
Ik ben alleen geen starter, dus ik weet niet wat jou uurloon zal zijn. Nee ik vind het een mooi bedrag voor het aantal uurtjes.
Ik heb ooit een kantoorbaan gehad. Werkte veertig uur. Ben daarna weer terug de zorg in gegaan en ging 28 uur werken. Ik ging er honderden euro's per maand op vooruit terwijl ik minder ging werken. Voordeel van onregelmatig in de zorg is dat je - helemaal met slaapdiensten en late diensten veel meer bij je nog niet naar school gaande kinderen kunt zijn en meer verdiend. Nee, ik zou zeker niet overstappen naar regelmatig werken. Vergeet ook niet dat je er naast het minder inkomen ook nog een meer opvangkosten gaat krijgen. Er vanuit gaande dat je man overdag werkt.
Je hebt een punt hoor.. Ik ga er alleen wel vanuit dat als ik meer opvang nodig ik ook meer toeslag ontvang.. Ik ben nu zo ongelukkig, het wil maar niet slagen met een nieuwe leuke werkplek maar misschien ligt het deels ook aan mijn hormonen en moet ik sowieso even afwachten tot ik bevallen ben..
Ik verdien werk 20 uur op een kdv, vind het loon prima en ben heel blij dat ik alle weekenden/feestdagen vrij ben
Wat rot voor je dat je zo ongelukkig bent. Maar afwachten totdat je bevallen bent is wel zo verstandig. Hoe ver ben je nu zwanger? Ik werkte totdat ik van onze oudste was bevallen op kantoor. Ik mocht van dat bedrijf niet minder dan 32 uur gaan werken na de bevalling, ik raakte kort na de bevalling zo in paniek dat ik haar drie dagen per week voor volle dagen moest wegbrengen naar een gastouder dat ik terug in de zorg ben gaan werken. Met bejaarde gehandicapten (brrr niet mijn ding) maar ik wilde mijn dochter niet zo veel bij vreemden moeten brengen. Als ik een slaapdienst had bracht ik haar om 17.00 uur naar de oppas en haalde mijn man haar om 17.00 uur weer op. De volgende ochtend werkte ik tot 9 en als mijn man die dag moest werken hoefde ze hooguit van 8 tot 9.30 uur, maar had ik wel bijna de helft van m'n contract gedraaid terwijl onze dochter slechts 3.5 uur oppas nodig had gehad. Niet alleen financieel, maar ook vooral emotioneel vond ik dat wel prettig. Ik ben toen ik die baan had verder gaan solliciteren en nu uiteindelijk op een fantastische werkplek terecht gekomen. Onze kinderen gaan nu gemiddeld 1 x per week voor een paar uurtjes naar de oppas. En we werken samen 57 tot 64 uur per week. Oke, keerzijde is dat we elkaar soms niet zo veel zien, maar we maken het gewoon wel gezellig op de momenten dat we elkaar wel zien.
Mooi! Goed om te lezen.. Maar nu ik in dit schuitje zit ben ik ook gewoon echt geen leuke moeder voor mijn kinderen.. Ik moet nog 10 weken tot mijn verlof. Ik ga het afwachten, proberen mijn draai te vinden.