Ik ben gek op gegrilde coquiles (Sint Jacobs schelpen). Ik vraag me alleen af of je die eigenlijk wel mag als je zwanger bent? Ze zijn wel gegrild, maar ik weet niet of ze dan door en door verhit zijn... Iemand aanwezig met meer culinair verstand?
Als ze gewoon helemaal gaar zijn, is het geen probleem hoor. Volgens mij eet je coquiles toch ook helemaal gaar (ik zag tenminste in een kookprogramma dat ze helemaal wittig van binnen moeten zijn en niet meer "grijzig"). Anders doe je ze iets langer dan je normaal zou doen, dan weet je het ook zeker Groetjes Rosa
Ja hoor, geen probleem. Schelpdieren staan vaak op lijstjes omdat je met rauwe schelpdieren zoals oester moet uitkijken.
hallo, het is inderdaad aan te raden de sint jacobs schelpen door te bakken, maar ik heb bij een viswinkel/rastaurant gewerkt en daar gaven wij als tip de sintjacobsschelpen even aan beide kanten " dicht te schroeien" en echt maar heel even onder de gril ,zodat ze dus wel rauw zijn van binnen. ( zo werden ze ook bij ons geserveerd) je moet hier dus wel mee opletten. maar als je ze zelf klaarmaakt kun je daar rekening mee houden.
Hmmmm. Bij twijfel niet doen denk ik altijd maar Wel erg jammer... Dan weet ik al wat ik als eerste ga eten als ik bevallen ben
Mijn mama heeft bij de gynaecoloog gewerkt en zodra ze bij kerst wist dat ik zwanger was kreeg ik een ander voorgerecht! Dus geen sint-jacobsschelpen (overgings waren ze wel doorbakken maar het schijnt toch niet goed te zijn)