labetalol

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door joyce1, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1

joyce1 Lid

10 feb 2009
    96
    0
    0
    Hallo.

Ik heb sinds de 13e week van mijn zwangerschap en zwangerschapshypertensie en gebruik daarvoor labetalol. Sinds vandaag 3xdd 300mg. De arts vertelde dat ons kindje direct na de geboorte opgenomen wordt op de kinderafdeling omdat deze medicijnen ook de placenta passeren en de dosis nu te hoog is voor het kindje om het te observeren bij mij op de kamer. Ik ben hier erg van geschrokken en heb dus niet gevraagt waar het kindje last van kan krijgen. Ik weet alleen dat hij schommelende suikers kan krijgen, maar is dat alles? En hoe lang duurt zo n opname normaal? Ik ben nu 20 weken zwanger

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik ben zelf niet bekend met dit beleid na bloeddruk medicatie. Bij ons gaan de kraamvrouwen gewoon naar huis in principe. Suiker controles worden gedaan als het kind erg groot is voor de termijn. Is dat niet gewoon de reden? Of heeft het kind een groeiachterstand? Ik denk dat je het beste even aan de arts zelf kan vragen wat de concrete reden is. Het beleid kan ook erg verschillen per regio namelijk.

Groeten Evelien

3. joyce1

joyce1 Lid

10 feb 2009
    96
    0
    0
    Dank je Evelien voor je reactie.
    Het kindje moet opgenomen worden omdat mijn medicatie nu te hoog is. Het maximaal aantal mg labetalol is 600 per dag. Daarmee mag het kindje 24 uur geobserveerd worden bij mij op de kamer. Daarboven moeten ze opgenomen worden op de kinderafdeling, vertelde de gynaecoloog mij. Maar dat verschilt dus per ziekenhuis begrijp ik nu. Wat vreemd. Zouden toch standaard protocollen voor moeten zijn? Dan kan jij me ook niet verder helpen. Dan wacht ik gewoon tot de volgende controle en vraag ik het daar wel.

Deel Deze Pagina