Vliegen/reizen met bugaboo

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Meis28, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoe doen jullie dit? Hebben jullie een speciale tas waar de bugaboo in kan? En mag deze helemaal mee tot het boarden? Ben zo bang dat hij vies wordt/beschadigd dus moet er wel een tas voor hebben. En is dat lastig vanwege de buggy zit? Dan zijn het twee vrij grote delen.. Een prampack huren is voor ons lastig want wonen in t buitenland en gaan vaak erg lang op reis (naar NL en marokko). Mijn kindje is dan 10/11 maanden, maar vind het zonde om alleen daarvoor een buggy aan te schaffen eigenlijk

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Wij hebben met onze jongste ook voor het eerst gevlogen met 10 maanden. En wel via marktplaats een buggy gekocht omdat ik het zonde vond onze mutsy mee te nemen.

Buggy mocht iig mee tot het instappen in het vliegtuig. En bij het uitstappen lag hij meteen weer klaar.

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Een paraplubuggy mag mee tot het boarden.
    Een grote kinderwagen moet je inchecken.

Aangezien er nogal vaak wordt gesmeten met bagage zou ik daar zeker een transporttas voor aanschaffen.
    Al denk ik dat je toch beter een buggy kunt kopen. Die hoeven niet zo duur te zijn en mogen mee tot de gate.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Koop een buggy! Een Chicco Liteway kan ook helemaal plat liggen en kost nieuw 99 Euro.

Wij hebben de Bugaboo wel meegenomen met transporttas en die mocht kostenloos mee maar moest wel ingecheckt worden. De autostoel mocht wel mee tot aan de gate.

Uiteindelijk vind ik op de luchthaven een ringsling of draagzak het makkelijkste, dan heb je je handen vrij voor de koffers.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hebben vaak genoeg met de Bugaboo gereisd maar nooit hoeven inchecken, gewoon in de transporttas van Bugaboo zelf aan de gate afgegeven. Is altijd prima gegaan zonder ook maar een enkele beschadiging. Vraag anders aven bij de luchtvaartmaatschappij, misschien is het bij chartervluchten anders. :(

6. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Ik zou mijn bug nooit mee durven nemen in het vliegtuig haha , was altijd heel zuinig op mijn bugaboo :)
    Ben trouwens ook niet gaan vliegen met mijn kindjes maar zou dan toch een buggy of Zapp meenemen aanschaffen voor op vakantie

7. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij vlogen met KLM. Ik denk meer dat het afhangt van de grootte van het vliegtuig, ze moeten wel plek hebben voor die grote tas!

Hier ook geen schrammetje op de Bugaboo hoor en anders heb je altijd je reisverzekering. Met een baby die nog niet kan zitten vind ik een kinderwagen echt wel nodig, voor zo'n kleintje is een buggy echt niet geschikt, ook al kan hij helemaal plat. De houding die je dan krijgt is vergelijkbaar met een autostoel.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja dat zal zeker schelen. Wij zaten/zitten bijna altijd in de grote kisten.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben ook een eigen transport tas voor onze bugaboo's. Tot nu toe ook bijna altijd mee mogen nemen tot aan de gate. Pas een paar keer in moeten checken.

10. Michelle88

Michelle88 Actief lid

26 okt 2013
    122
    0
    16
    Nieuwegein
    Ik zeg koop/huur een transport tas of een buggy!

Vorig jaar onze bugaboo meegenomen in transport tas, kunnen kopen op Mp voor 40 euro. Onze kleine was toen 3 maanden en ging mee in draagzak.
    Dit jaar een buggy gekocht.

Op terug vlucht stond er een stel met een kindje van 3 maanden oud, bugaboo meegenomen los. Onderstel kwijt geraakt. Stonden ze daar met klein baby'tje, koffers en wagenbak zonder onderstel. Klachten balie had gezegd dat ze hem vast wel terug vinden en dat hij binnen 4 weken wel thuis bezorgd wordt!!! Sta je dan met al je spullen... Ik had zoveel medelijden met ze

Deel Deze Pagina