Hey, Ik heb net een zo'n klein blikje unox leverpastei met crackers gegeten en ik realizeerde mij daarna dat lever eigenlijk niet gegeten moest worden. Kan het heel erg veel kwaad aangezien ik dit maar 1 of 2 keer per jaar eet en voor de rest niets met lever eet. (Zit wel op het moment wortels te snacken als dat uit maakt) Ben op het moment 12 weken zwanger. Thanks
Is geen probleem. Vanwege de hoge hoeveelheid vitamine a mag je het alleen met mate. 1x een blikje is dus geen ramp. De rest van de week wel matigen he?
Een beetje vitamine a is juist heel goed tijdens de zwangerschap. Dus laat je niet tegenhouden om 1x p/dag een beetje leverpastei te eten
Nee hoor geen probleem. Ik heb sinds een weken een enorme behoefte aan leverworst ( lust het normaal niet..) en eet ook een paar keer per week een paar stukken. Kan echt geen kwaad.
Toch vind ik 1 gesmeerde boterham per dag wel iets anders dan een heel blikje. Dat het per ongeluk is gebeurd, daar zou ik niet om stressen, maar ik zou het niet bewust nog eens doen. Vitamine A zit ook in andere producten (vlees, zuivel en vis bijvoorbeeld) Juist de combinatie van lever(pastei) en deze andere producten levert vaak een te hoge vitamine A waarde op.