Doel je dan op dat mensen te weinig verantwoordelijkheid nemen, of dat de genomen maatregelen niet voldoende zijn?
Dat wisselt natuurlijk. Maatregelen waar niemand zich aan houdt, vaccinaties die mensen niet nemen, die helpen sowieso niet natuurlijk. En ook de mate van maatregelen is nogal variabel over de wereld en de tijd. Maar als het virus een nog grotere bitch wordt, zullen maatregelen ook geïntensiveerd moeten worden.
Gelukkig is die kans heel klein. Een mutatie van een virus is vaak niet gevaarlijker, danwel dodelijker. Meestal wordt het virus juist iets zwakker.
Ik had alleen in het begin veel angst. Toen de mensen hier begonnen te hamsteren had ik al een maand lang alles klaar en was alles al voorbereid. Eind december 2019 was ik dus al angstig. Volgens mij heeft dit geduurd tot de zomer 2020 en toen zakte het helemaal bij me weg. Nu ben ik alleen angstig voor de tweedeling en mensen buitensluiten.
Het is niet een soort mutatie die veel voor zal komen. Maar als er maar genoeg delingen plaatsvinden, kan het zomaar een keer wel gebeuren. En als dat gebeurt in een variant die al erg besmettelijk is... Dat andere belangrijke coronavirus in mensen, de SARS uitbraak van begin deze eeuw (SARS-CoV-1) had een case fatality rate van 11% in de algemene populatie, maar 55% in de bevolkimg boven 65. Gelukkig was het op populatie niveau niet zo besmettelijk.
Eigenlijk moest er mss geen vraagteken staan. Want ik verwacht helemaal geen antwoord van mensen hier. Ik somde gewoon op en vroeg het mijzelf meer af. Maar idd zoals jij ook zegt is een serieus antwoord onmogelijk met deze beperkte info.
Nou nee dit soort opmerkingen. Dat mensen zo gaan denken als jij nu doet. Al heeft iemand zelfmoord neigingen dan nog maak je niet de opmerking of iemand ooit nog normaal kan denken. Omdat iemand geen schaap is maar een complotdenker maakt iemand niet abnormaal. mijn schoonzus is ook een echt schaap. Buiten dit is ze arts en hardstikke normaal.
Je moet mss eens terug lezen en kijken wat jij op basis van wat ik schreef en mijzelf afvroeg er al allemaal van gemaakt hebt en aan toegevoegd hebt. Maar ik snap wel dat je met zo beperkte info , zelf moet gaan invullen. Ik had het er moeten bijzetten dat ik het mijzelf afvroeg en ik geen antwoord verwacht van mensen die niet weten wat en hoe.
Dus wat stel je voor? Iedereen voor altijd in lockdown want stel je voor dat er een keer een superbesmettelijke en superdodelijke variant tussen zit? Die kans op zo'n mutatie is superklein. En mocht die variant er wel komen, wil je dan jouw laatste maanden/ jaren op aarde op afstand van je dierbaren leven?
Maar als het heel dodelijk is kan het zich toch ook niet snel verspreiden? Als het heel ernstig herken je het veel sneller en kun je wel isoleren.
als je niet wil dat mensen op je opmerkingen reageren dan moet je niet op een forum schrijven. En ik heb je reactie heel goed gelezen. Meerdere keren zelfs. Maakt dat mijn opmerking nog steeds hetzelfde is. Waarom zou deze persoon nooit meer hetzelfde kunnen denken? Je benadrukt het complot gedeelte expliciet?
Maar waarom deel je dan zo’n opmerking op een forum als er vervolgens niemand op mag reageren? En je gaat ook nog iemand uitlachen met een smiley? Oh ja en wat is dan je antwoord op de vraag waarom zou deze persoon nooit meer normaal kunnen denken?
Hoe meer je er middenin zit hoe minder je er overheen kunt kijken. Ik ben dit jaar ondanks alles gewoon op reis geweest. Waaronder het allerarmste land van Europa en het Zuid Amerikaanse continent. Ongevaccineerd, wel 2G door reeds doorgemaakt virus. Overal mondkapjes gedragen en temp meten maar in die landen draait het leven door, en de mensen die ik er sprak waren daar helemaal oké mee. Ze deden graag het noodzakelijke aan maatregelen maar er was niets gesloten, economisch en sociaal onhaalbaar.
Die corona angst heb ik behoorlijk erg. Zo erg dat ik er hulp voor ga zoeken. Ik ben eigenlijk totaal niet bang voor de ziekte zelf. We hebben het gehad en prima doorstaan. In mijn omgeving erg veel ongevaccineerden, tot nu toe heeft iedereen het heel goed doorstaan en niemand opgenomen geweest. Wat mij wel bang maakt is de toekomst. Vooral voor mijn kinderen. Maar ook ben ik bang dat we straks veel van ons oude normaal niet meer terug zien. Ook ben ik enorm angstig voor een vaccinatieplicht.
Geen angst hier..... wel angst dat deze maatregelen nog een aantal jaren gaan duren (met mogelijk nóg zwaardere regels) en hoe lang mensen dit mentaal nog gaan trekken..
Hier helaas wel angstig, zo angstig dat ik in het begin niet meer normaal kon functioneren. Nu gaat het redelijk. Wel ga ik bijna niet de deur uit, mag gelukkig thuiswerken in maart al 2 jaar. Afgelopen zomer ging het best goed, toen de aantallen ook laag waren maar op de dag dat er bekend werd dat er een nieuwe variant was weer paniek gekregen. Nu heb ik het wel weer onder controle maar zou zo graag willen dat het weer normaal was, als dat nog ooit terug komt. Van dichtbij helaas wel wat vervelende dingen meegemaakt i.v.m. Corona broer in t ziekenhuis, oom 3x opgegeven maar wonder boven wonder toch erdoor heen gekomen. Zal nooit meer volledig herstellen maar hij is er nog. En mijn ouders onlangs Corona gehad en daar veel zorgen over gemaakt maar zijn er best goed doorheen gekomen alleen mijn vader heeft veel ingeleverd qua gezondheid, is ook al 80 jaar. En nu mijn lieve oudtante van 96 jaar Corona en het lijkt wel ok te gaan alleen zit ze in quarantaine en is zo eenzaam . In juli gaan mijn partner en ik trouwen en hoop maar dat het door kan gaan en ik me dan weer een stuk rustiger voel.