Hier al mensen besmet na volledige vaccinatie?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Martini, Jul 17, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Martini

Martini Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,109
    622
    113
    Manlief zou vandaag zijn tweede vaccinatie krijgen. Omdat hij wat neusverkouden was en hij wat nieste heeft hij vanmorgen een zelftest gedaan, positief!
    Vaccinatie afgebeld en we wachten op de uitslag van de PCR test van de GGD.

Afgelopen week ben ik 2/3 dagen echt hóndsmoe geweest, mezelf echt vooruit moeten slepen en last van mijn darmen gehad. Het is onze 1e vakantie week en we zitten in een hele heftige emotionele tijd. Dus ik weet het aan eindelijk ontspanning en vermoeidheid die eruit kwam. ik heb nu heel licht keelpijn. Vier weken geleden heb ik mijn 2e vaccinatie gehad.

De kinderen hebben afgelopen week allebei 1 dag koorts en buikpijn gehad, dochter ook met hoofdpijn. We hebben ze niet laten testen omdat we toch al vakantie hebben en na 1 dag was het alweer over, hoewel dochter nog donkere kringen onder de ogen heeft, moe en vooral dwars is. Maar dat was ze al wekenlang voordat de vakantie begon.

Bij mezelf sowieso geen link met Corona gelegd, bij de kinderen heel kort, maar omdat het zo snel over was en er momenteel zoveel heerst eigenlijk ook niet echt heel serieus gedacht aan Corona. Bij manlief ook niet, hij heeft heel erg hooikoorts en als hij vandaag niet geprikt zou worden zouden we niet eens een thuistest gedaan hebben.

Ik ben echt zó benieuwd naar de uitslag van de GGD test, maar mijn gevoel zegt dat het positief zal zijn en dat we het alle 4 hebben / hebben gehad.

Al meer mensen die na vaccinatie besmet zijn?

2. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

Jun 23, 2015
    363
    296
    63
    Yep, mijn vriend heeft nu corona, hij was in mei al voor de 2e keer ingeënt. Hij is ook ziek geworden. Ikzelf ben positief getest, maar heb geen klachten gehad. Ik had mijn 2e vaccinatie de dag dat mijn vriend positief testte, ik dus 5 dagen later.

3. Martini

Martini Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,109
    622
    113
    Oh balen!! Is hij erg ziek?

4. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

Jun 23, 2015
    363
    296
    63
    Nu aan de beterende hand gelukkig, maar hij had koorts/hoofdpijn/snot/hoesten en nog steeds vermoeid en reuk en smaak verlies en gewoon niet helemaal lekker.

5. Martini

Martini Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,109
    622
    113
    Pff nog best heftig dus ondanks de vaccinaties

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hier twee huisartsen van een ander centrum die allebei besmet zijn en ook al een aantal maanden volledig zijn gevaccineerd. De een heeft de ander aangestoken zoals het er nu naar uitziet maar ze zijn enkel een beetje verkouden dus mag niet echt een naam hebben.

Martini likes this.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat vind ik toch een flink aantal symptomen als je toch gevaccineerd bent.

SAARC, Rosa Canina, 3rdwish and 4 others like this.
  8. Martini

Martini Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,109
    622
    113
    Uitslag van man is positief. Na 1 vaccinatie dus, hij heeft zo goed als geen klachten meer.
    Ikzelf nog lichte keelpijn en nu licht neusverkouden, vermoeidheid is wel weg. Ik ga me ook zsm laten testen.

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,461
    8,611
    113
    Female
    Bizar zeg! Je dan toch zeggen dat het vaccin zn werk niet heeft gedaan.
    Ik ben erg benieuwd hoevelen er volgen en of daar dus uit gaat komen dat het vaccin niet werkt zoals gehoopt.
    Beterschap!

3rdwish likes this.
  10. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Het vaccin beschermd niet helemaal tegen COVID-19, maar zorgt er wel voor dat je niet in het ziekenhuis belandt (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Zoe123, bloem82, Martini and 5 others like this.
  11. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

Jan 28, 2015
    1,199
    531
    113
    Precies, snap daarom eigenlijk niet waarom er dan zo massaal getest blijft worden. Ook als je gevaccineerd ben kun je besmet raken dus waarom dan nog testen. Wat mij betreft alleen nog maar testen bij klachten want zo blijven de aantallen positieve testen hoog terwijl de ziekenhuizen gelukkig niet meer vol liggen. De kans dat mensen zonder klachten in het ziekenhuis komen lijkt mij klein..

12. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Ja of testen bij ernstige klachten. Dus bijvoorbeeld met koorts erbij.

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Precies. Ik snap eigenlijk niet wat de bedoeling is. Blijven we nu voor altijd iedereen met een snotneus testen? Wanmeer houden we daarmee op?

14. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Ja, vrienden van mij in Engeland. Hebben eind december corona gehad. Ergens in mei de 2e vaccinatie, en zijn sinds woensdag ziek.
    Hij is gewoon niet helemaal fit, zij ligt echt flink ziek op bed. Veel zieker dan de eerste keer corona.

15. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

Jun 23, 2015
    363
    296
    63
    Mijn vriend heeft wel AstraZeneca gehad en die beschermt minder tegen corona dan bijvoorbeeld Pfizer. Dus daar kan het ook nog aan liggen. Net de uitslag van de baby gehad, die is negatief gelukkig, dus die heb ik waarschijnlijk niet besmet zonder klachten. De uitslag van mijn 5 jarige is nog niet binnen.

Martini likes this.
  16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Dat zal vast een keer stoppen. Voor nu weet niemand alleen nog precies t verloop in deze situatie: wel al veel mensen gevaccineerd, maar nog niet iedereen die wil, wel vooral kwetsbaren, besmettingen stijgen nu weer flink doordat grote groepen jongere mensen elkaar flink hebben kunnen besmetten tijdens uitgaan....wat gaat dat nu doen? Dat is nog even afwachten.
    Dit scenario is er nog niet geweest dus ook nu moet weer gekeken worden hoe het gaat verlopen. De kans is dat de besmettingen wel hoog zijn/blijven maar ziekenhuisopnames op een hanteerbaar niveau blijven.
    Na vaccinatie kan je nog wel besmet raken, maar de kans is wel veel kleiner. En als je besmet raakt is de kans om andere te besmetten ook vele malen kleiner (dat is wel al aangetoond in onderzoek in Amerika).
    Hoe meer mensen gevaccineerd, hoe zwakker je het virus maakt en hoe minder kans het virus heeft om te muteren.
    De tijd zal het dus nog moeten leren. Hoe stabieler het allemaal gaat worden (niet zozeer t aantal besmettingen, maar hoe ernstig ziek mensen van t virus worden) hoe meer t virus er gewoon mag zijn. En dan zal vanzelf ook dat testen niet meer hoeven. En nog veel meer later ook t bewijzen overal.

Twinkle81, nizzie86, bloem82 and 4 others like this.
  17. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,210
    1,753
    113
    Female
    Op het werk wat jeugd positief en enkel verkoudsheidsklachten. En de regel is nu 3 dagen quarantaine, 24 uur klachten vrij en dan mag je weer werken. Een zus van een van de besmette personen volledig gevaccineerd geen klachten en mag gewoon komen werken.

Vind dit allemaal nog net te vroeg om los te laten. Ja we moeten een keer terug naar “normaal” wat er weer normaal gaat zijn. Maar nu dit jaar nog te vroeg naar mijn mening

Athina likes this.
  18. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik heb in april corona gehad in juni vaccinatie en ben positief getest afgelopen week. Kinderen waren al 1.5 week verkouden dus ik dacht verkoudheidje van hen overgenomen. Zij zijn inmiddels negatief getest ik heb 3 dagen flink gehoest en nu nog af en toe een kuchje. Ik vermoed dan ook dat het nog een restje corona uit april is waarom ik positief getest ben gecombineerd met verkoudheid van de kinderen maar voor de zekerheid toch maar wel een week in quarantaine gegaan. Gelukkig mag ik er weer uit voor we op vakantie gaan (in nl)

Athina likes this.
  19. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

Apr 14, 2019
    1,902
    2,692
    113
    Wat ik dan vreemd vind is dat juist de gevaccineerden overal heenmogen zonder te testen. Brengen die straks allemaal mutaties mee terug.

LoveXx, SAARC, maliro and 5 others like this.
  20. Martini

Martini Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,109
    622
    113
    Ik ben inmiddels getest, afwachten maar.
    Kinderen laten we pas over 5 dagen testen, heeft nu toch geen toegevoegde waarde, we moeten toch allemaal thuisblijven omdat man positief is. Ik baal wel echt serieus als een stekker dat we al anderhalf jaar de dans ontspringen en nu in de vakantie positief testen, grrr (ik ga ervan uit dat ook ik positief test). Notabene ook nog eens na vaccinatie... we zijn nog steeds heel voorzichtig geweest, gok toch via een van de kinderen besmet geraakt.

Volgende week ben ik ook nog vrij, maar ik ga denk ik gewoon werken (thuis uiteraard), we kunnen toch niks, dan verzet ik mijn weekje liever naar verderop in de vakantie zodat we dan nog wat leuks kunnen doen.

Share This Page