“Natuurlijk onzin”, nee dat is het niet. Als je mensen vraagt om dit te doen (doorbetalen) dan hoort daar informatievoorziening bij die meer is dan ‘er komt een compensatie regeling aan, hou deze website in de gaten voor details’. En dat die details dan komen op het moment dat het een voldongen feit is. Ongeacht of dit vorig jaar ook zo is gedaan. Dan kun je de brief ‘je mag aangifte doen +uitleg’ ook achterwege laten, is ook elk jaar op hetzelfde moment op dezelfde wijze. De gegevens bij de belastingdienst voor KOT hoeven niet te kloppen met de werkelijkheid, in die zin dat er na het definitief vaststellen van het inkomen er nog een KOT naberekening plaatsvindt waaruit blijkt of je een naheffing of terugbetaling kunt verwachten (of niks omdat je precies goed zat met je recht op KOT).
Zag je reactie pas na het plaatsen van mijn reactie op Leesteken. Maar dat hoop ik ook, we zullen zien Dat gegevens op een gegeven moment moeten kloppen ben ik het mee eens, ik stoor me aan de wijze van communicatie voorafgaand aan de peildatum & het uitsluiten van vrijwel alle bezwaren. Dat vind ik getuigen van een slecht doordacht proces waarbij de burger altijd aan het kortste eind trekt. En ja, tuurlijk, ik baal dat dit ‘grapje’, om door te betalen, ons 100en euro’s, zo niet ( veel) meer heeft gekost. Naja, we eten er niks minder om, maar toch steekt het
Bij de belasting aangifte moeten alle gegevens kloppen. Er bestaat zoiets als onregelmatigheid. Dat klopt niet iedere maand. Het advies van de belastingdienst zelf, schaal iets lager in dan gemiddeld om terugbetalen te voorkomen. Eind van het jaar klopt alles bij ons. Nooit gezeik mee gehad. Vorig jaar alles perfect teruggehad en nu mis ik een hoop. Niet gecommuniceerd hoor! te belachelijk voor woorden dit. Iemand die geen cruciaal beroep heeft en toch z’n kind naar de opvang brengt, z’n uren 3 x zo hoog ingeschaald heeft vangt nu gewoon een smak met geld waar ze geen recht op hebben. Echt fijn betaalde kinderopvang waar je nog niet eens recht op had. dikke zever die teruggave!
Ik heb een wijziging, die in januari inging, pas doorgegeven in maart. Ik mis dus ook een stukje compensatie. Maar ik begrijp wel dat ze ergens een grens moeten trekken. Flexibele opvang maakt het al helemaal niet makkelijker
Half januari wijziging doorgeven, maar deze was pas in maart erdoor. Dus te laat voor de regeling. Mis 160 uur, want geen gebruik gemaakt van noodopvang op school maar opvang via gastouder. Dagen die ze niet kwamen doorbetaald en extra dagen ook betaald, zoals moest bij deze regeling.