Hoi allemaal, Ik heb enige tijd geleden een positieve zwangerschapstest gehad. Toen gelijk nog 3 testen gedaan, allemaal positief. Menstruatie is uitgebleven dus alles lijkt te kloppen. Zit nu op ruim 6 weken, maar vind het heel spannend omdat het alleen met een test is vastgesteld. Eind week 7 krijg ik een echo, maar hoe doen jullie dat? Vertrouwen jullie zoveel op de test dat je dan geloofd dat je zwanger bent? Of gaan jullie ook zo twijfelen of het wel echt is? Hoe kom je die wachtweken door?
Ja dat wachten vond ik verschrikkelijk Moet zeggen dat ik een hele tijd ben blijven doortesten zeker omdat ik totaal geen kwaaltjes had. Op 6 weken heb ik ook nog een cb weekindicator gedaan en toen heb ik de laatste 2 weken echt afgeteld. Dat ik zwanger was was ik wel zeker van, maar natuurlijk wel twijfel of alles wel ok was en natuurlijk ontzettend opgelucht wanneer we op 8 weken het hartje konden horen ❤️
Ik snap de verontruste gedachtegang dat had ik in het begin ook maar op een gegeven moment heb ik er voor gekozen om me te focussen op het positieve. Ik was zwanger en punt. Niks ‘als’ ... maakte ik mezelf alleen maar gek mee. Mij hielp het enorm om te denken ‘ vandaag is nu en nu ben ik zwanger. Bezig zijn met zaken waar je geen invloed op hebt vreet ontzettend veel energie. Probeer te genieten van je zwangerschap .
Die eerste weken tot aan de echo vond ik ook vreselijk. Volgens de test ben ik zwanger, oké, dan zal dat wel zo zijn. Maar zelfs uiteindelijk bij de eerste echo wilde het nog niet echt landen, ik vond het zo onwerkelijk allemaal. Inmiddels is het wel geland hoor Probeer het los te laten en te vertrouwen op je lichaam, er is toch niks wat je nu kunt doen tot aan je eerst echo en je dan de bevestiging krijgt.
Vooral bij de 1e heel erg gehad. Had ook geen kwaaltjes dus zn streepje die het zegt is zo onwerkelijk. Bij de 2e en 3e was het minder abstract maar vond het wachten toch nog spannend.