Omdat de scholen nu gesloten zijn en de kinderen thuis les moeten gaan krijgen zijn veel mensen op zoek naar manieren om zelf les te kunnen geven. Ben jij juf en heb jij voor jouw groep een dagplanning of lesschema gemaakt en zou je deze met ons willen delen? Wil je ons een privebericht sturen?
Ik houd het volgende ritme aan voor mijn peuter (2) en kindje (6): 8.30 start 'school', werkjes maken, hebben een bingo van school gekregen met opdrachten. 9.15 naar buiten of binnen gymen 10.00 fruit eten 10.30 kiezen en zelf spelen Bij verveling even op de tablet of buiten 12.00 broodje eten en stille tijd 13.00 naar buiten, fietsen en buiten spelen 14.00 'school', samen opdrachten maken 15.00 tussendoortje en einde school Lekker uitrusten, spelen en in bad 17.00 eten 18.00 wandeling buiten 19.00/19.30 slapen Je kunt op www.kleutertijd.nl leuke thema's vinden met opdrachten.
Deze hebben wij ook van school gekregen alleen bij School staat er bij ons met mama achter (dus papa mag lekker lui achterover leunen )
Wij hebben een heel werk rooster gekregen. Gewoon bijna al het werk wat ze normaal op school ook krijgen. Echt dat ik dacht wow...wanneer moet ik dit allemaal met ze doen, ik werk ook gewoon nog!
Nou dat dus! Ik werk 40 upw en mijn man ook. Ik werk nu dus volledig thuis en dan "verwachten" ze ook nog eens dat ik mijn 3 kids thuisscholing/sturing ga geven de hele dag door. En dan ook op 3 verschillende niveaus. Ik krijg zo het vermoeden dat ik geen minuut vrije tijd meer over hou en elke dag van 6 tot aan 22 uur alleen maar bezig ben (de werk uren die ik overdags aan de thuisscholing besteed moet ik savond inhalen).
Precies dit ja!! En gisteren eind van de dag konden we het ophalen, stond er ook doodleuk werk voor gisteren in .... Hoe dan!? Worden mijn kinderen toch redelijk gestresst van. En helemaal omdat we zondag zelf al wat (leukere) educatieve dingen hadden ingeroosterd.
En de juffen gaan nu ook dagelijks 'leuke doe opdrachtjes' mailen en 'zien graag foto's/filmpjes' terug hiervan! WTF Ik vind het echt heel positief dat ze zich hier zo voor inzetten, maar ik zie geen mogelijkheid om dat allemaal maar even tussen het werk door te faciliteren Of ik moet zoals hierboven al genoemd werd m'n uren in de avond maken of ik ben voor de zomervakantie door m'n snipperdagen heen
Wij hebben ookopdrachten voor school gehad vandaag. Wat school wil dat onze oudste doet aan rekenen en taal komt neer op ongeveer 2 uur per dag. Vond ik nog best meevallen eigenlijk. Inloggen bij het systeem en de meesters en juffen kunnen de resultaten inzien. Voor vragen zijn ze bereikbaar via de mail. Daarnaast tips voor extra werk, ene keer jeugdjournaal kijken of een artikel lezen en daar een verslagje van maken. Morgen kunnen ze een iPad halen bij school om de opdrachten te kunnen doen. Voor de jongste krijgen we morgen te horen wat ze moeten gaan doen.
Pfff nou... Ik werk in de zorg(dus volledig door..) mijn man werkt fulltime thuis nu. Ik krijg het echt niet voor elkaar om naast alles te laten draaien ook nog les te gaan geven. Aan het werk zetten en op gang helpen a la, maar volledig onderwijs laten doen, nope dat lukt niet
Ik vind het zeker goed dat leerkrachten zoveel huiswerk hebben meegegeven, maar ik denk dat ze onderschat hebben dat veel leeftijden echt nog hulp nodig hebben. Vandaag deels thuisgewerkt maar dit ging dus voor geen meter, en er wordt wel verwacht dat ik volgende week start op mijn nieuwe baan.... Dat wordt weer ouderwets savonds en snachts leren, wanneer de kinderen 'vrij spel' hebben powernaps op de bank doen ofzo.. De juf zei vanmorgen nee hoor als ze 2 a 3 uur per dag doorwerken is het goed te doen... euh nou dat is denk dan voor hoogbegaafde want mijn gemiddelde groep 3er is er toch bijna de hele dag meebezig geweest en dan hebben we alleen het werkschema aangehouden geeneens de tijden wat de juf er voor uittrekt want tsja het moet toch af....
Maar kinderen krijgen op school ook niet de hele dag uitleg en hulp. Laat ze eerst maken wat ze wel kunnen. Misschien een oudere broer/zus in huis die kan helpen? Buurjongen/buurmeisje. Het is even roeien met de riemen die je hebt. Het is even niet anders.
thuis is het wel een hele andere situatie he.. helaas is groep 3 het oudste wat ik in huis heb maargoed is even doorbikkelen