Corona en baby.

Discussie in 'Corona forum' gestart door Leesteken, 6 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Mijn man heeft Corona. Ik ben doorgaans niet bang voor Corona maar met m’n kleine baby vind ik het toch wel spannend.

    nu heb ik Corona gehad toen de baby werd gemaakt en nogmaals toen ik ongeveer 3 maanden zwanger was. Zou de kleine voldoende antistoffen kunnen hebben?
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik weet het niet, maar ik zou wel oppassen. Onze zoon is afgelopen week opgenomen met covid, was niet fijn. Hoop dat jullie de dans ontspringen!
     
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Het advies is om te voeden etc met mondkapje op trouwens, misschien heb je daar wat aan.
     
  4. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Oh jeetje wat eng! Man heeft gisteravond de hele avond geknuffeld met hem. Hij wist toen niet dat hij Corona had. Dus scheiden heeft ook geen zin meer denk ik.
     
  5. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Mijn nichtje had Corona toen ze 3,5 maand was. Licht koorts, wat snotterig en daardoor natuurlijk wat minder goed drinken. Maar was na dag of twee weer opgeknapt. Mijn zusje (haar moeder dus) had met 35 weken zwangerschap (niet gevaccineerd) Corona gehad, niet ziek van geweest.
    Overigens nemen ze baby’s onder de 3 maanden met koorts altijd minimaal een nachtje op in het ziekenhuis voor de zekerheid. Mijn nichtje is toen ze 4 weken was ook een nacht opgenomen vanwege koorts, was toen geen Corona maar waarschijnlijk ander virus.
     
    Spectre en Leesteken vinden dit leuk.
  6. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje was 5 of 6 weken toen hij koorts had en later covid bleek te hebben. Ik ontdekte de koorts s'avonds dus ben wel gezien op de eerste hulp maar zodra duidelijk was dat het hoogstwaarschijnlijk covid was zijn we gewoon naar huis gestuurd. Ik weet dus niet of ze dat in iedere situatie doen hoor, 24 uur opname.
     
    Chechi, Leesteken, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ah oké, maar bij hem duidelijk waar het vandaan kwam. Dat was bij mijn nichtje niet het geval toen. Meerdere testen gedaan maar hoogstwaarschijnlijk een virus. Na een nacht observatie mocht ze ook gewoon weer naar huis. Ik denk dat als er geen oorzaak wordt gevonden voor de koorts dat ze kindjes onder de drie maanden dan even ter observatie houden dan.
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  8. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.664
    2.652
    113
    Vrouw
    Mijn baby was twee maanden toen ze corona had. Niets aan de hand, enkel een snotneus. Bij kinderen en babys verloopt corona over het algemeen zeer mild.
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  9. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ik was zelf gevaccineerd tijdens zwangerschap 2x maar toen mijn baby 7 weken oud was kreeg ze toch (toen wij het allemaal hadden) begin december 2021 de delta variant. Gelukkig was ze er niet heel ziek van (wel verkouden en grieperig maar niet anders dan alle andere virussen die we toen binnen kregen daarna)

    Dus hopelijk valt het mee voor je baby!
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  10. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Klopt, omdat onze baby toen ook klein was heb ik wel gebeld voor overleg maar ze gaven aan dat ik alleen met koorts of als ze echt ziek werd hoefde te bellen. Dat tot 3 maanden koorts ziekenhuis protocol is. Maar ze werd niet meer dan hangerig huilerig en snotterig dus ik heb niet hoeven bellen.
     
    Nikki23 en Leesteken vinden dit leuk.
  11. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    In 2018 hadden wij ook een baby met koorts. Zijn naar de hap geweest maar mochten gewoon naar huis omdat hij het verder goed deed.
     
  12. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Dat stelt mij iets gerust. Mocht hij het krijgen dan hoop ik dat het hier ook mild mag verlopen.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    R had t cadeau bij zn eerste vaccinatie (CB medewerker was besmet...). Hoorde een rare kuchel die ik niet herkende van zn reflux en kdv zat extreem krap dus toch maar ff testen, knal positief. Vlak erna werden we gebeld vanuit t CB.

    Afgezien af en toe een kuchel en een snif, niks gemerkt aan m. Ikzelf ook amper wat. Dochter ging harder onderuit vanwege de griep die weelderig verspreid was in haar klas (toen was iedereen zowat beroerd thuis) en kreeg corona erbij cadeau.
     
  14. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Toen ik een week was bevallen kreeg ik corona.
    Zegt zon vrouw aan t
    De telefoon dan de baby maar uit je buurt. Maar dat ging niet.
    ik knuffelde hem even niet maar voeden moest toch maar voeden zeggen ze geeft t kind antistof.
    gelukkig werd mijn kind niet ziek.
     
  15. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Hier helaas ook vandaag positief getest en een baby van 5 weken… ben altijd zo voorzichtig, maar helaas dit keer de dans niet ontsprongen. Ik voed en verzorg de kleine ook met mondkapje op zodra ik een positieve test zag.
    Draag zelfs zoveel mogelijk ook voor m’n dochter van 2, maar geen idee of dat nodig is? Zij hangt en knuffelt sowieso de hele dag bij me… wil mezelf ook niet te ziek maken door het onnodig dragen van een mondkap, heb momenteel hevige spierpijn, ijskoud en 39 graden koorts…
     
  16. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Oh shit zeg, beterschap!
    Wij hebben hier besloten dat man geen mondkapje draagt. Hij knuffelt nu even niet met de baby en ik doe verder de verzorging. Maar hij heeft vanochtend wel de maxi cosi in de auto voor mij gezet bijvoorbeeld.
    Hij houdt verder geen afstand van de andere kinderen. Daar knuffelt hij ook mee. Die zijn toch al zo vaak blootgesteld aan Corona op de opvang of op school. Waarschijnlijk heeft de middelste het ook. Maar die ga ik niet testen.
     
  17. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    :( Beterschap!
     
  18. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Dankjewel. Hoe gaat ie met de kleine?
     
  19. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Nee dan snap ik ook wel dat je die niet gaat testen… maxi cosi in de auto zetten lijkt me weinig kwaad kunnen verder hoor.
    ik kan ook geen afstand houden tot de 2 jongste, dochter is maar net 2 en hangt veel aan me. Dan maar eventjes door die zure appel bijten en gewoon hard hopen dat ik ze met zoveel mogelijk gebruik van een mondkap toch wat kan beschermen…
    In elk geval beterschap aan jullie kant!
     
  20. Zuremat

    Zuremat Actief lid

    5 jan 2021
    434
    668
    93
    Vrouw
    Hier heeft ze het gehad toen ze 9 dagen oud was. Ze was alleen een heel klein beetje neusverkouden, gelukkig :)
     
    Leesteken en Havermout vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina