Wij zetten skype in. Ouders (65+) en schoonouders (60+) wonen ver weg dus we zien ze niet vaak, maar mijn moeder is longpatiënt, vader hartpatiënt, dus ik kom niet meer bij hun, dat begrijpen ze. Indien nodig breng ik ze boodschappen tot in de hal en zwaaien we naar elkaar. Schoonouders zijn vrij gezond voor hun leeftijd, maar wonen bij oma die een hele zwakke gezondheid heeft. Man is volgende week jarig maar het wordt niet gevierd, doen we later wel. Aangezien het er op lijkt dat de scholen dicht gaan vanaf morgen, hebben we ruim voldoende tijd om een taart en andere lekkere dingen te bakken. Ik zit met twee ontzettend verkouden kinderen hier thuis die toch niet naar school mogen, en de derde heeft ook al een snotneus
Mijn ouders zijn gezond maar gisteren is de laatste dag geweest dat ze onze zoon hebben gezien voor waarschijnlijk deze maand. Vanaf nu even alleen via Messenger. Ze zijn dus gezond maar mijn vader heeft wel astma dus risico. Beter een maandje niet dan nooit meer.
Mijn vader is 74 dus daar kom ik even niet. Hij is vast gezond, maar omdat hij nooit naar een dokter gaat, kan hij best verborgen ziekten hebben. Hij is nogal een zorgmijder. Mijn oud-beppe is 94 en viert haar verjaardag 28 maart. Ik ga daar niet heen, maar andere famiiie wel, wat ik onverantwoord vind, maar wat me niets verbaast. Mijn moeder is 49, dus daar zou ik best heen kunnen. Eigenlijk ga ik even nergens heen, gewoon omdat het ook via-via overgedragen kan worden. Ik werk met een vrouw van in de 70. Ik zou dan bijvoorbeeld naar de verjaardag van mijn broertje (wordt 30) kunnen gaan, en dan raak ik besmet met corona. Ik wordt alleen maar ziek, maar mijn cliënt of mijn vader kan het van mij krijgen en die kan dan overlijden. Ik loop dat risico gewoon liever niet.
Wij bezoeken mijn ouders niet meer, mijn vader mankeert van alles. Mijn moeder komt ook niet meer bij ons omdat ik herstellende ben van een hartinfarct en ze geen onnodig risico wil nemen. Komende tijd dus veel FaceTime en las zo straks leuk idee om tekeningen te gaan versturen!
Wij hebben gisteren mijn ouders nog even gezien. Geen fysiek contact gehad en vanaf nu even alleen digitaal contact.
Mijn moeder valt in de risicogroep maar is stronteigenwijs. Denk dat ik die niet kan tegenhouden. Mijn schoonouders komen voorlopig niet zeiden ze. Waarmee maar weer bewezen is dat elk nadeel zijn voordeel heeft.
Mijn beide ouders hebben ook geen goede gezondheid, ronduit slecht. Copd, defibrilator etc. Zijn halverwege de 70. Zij drukken ons juist op het hart om wel te blijven komen. Omdat als er iets men hun beide gebeurt ze liever iets hebben opgelopen van één van ons dan dat ze ons weken niet zien en om een andere reden het hoekje omgaan. Ik ben zelf nu snotterig en heb keelpijn (niet tegen ze gezegd) maar ik blijf toch even weg. Ik snap hun standpunt ook wel, maar wil het zelf niet op m'n geweten hebben eigenlijk dat ik ze aansteekt met iets.
Ik ga niet langs bij mijn ouders met de kinderen en zelf ook niet. Mijn schoonouders wonen ver weg, stond ook nog niet op de planning om daar heen te gaan. De jongste is snotterig en we hebben een speelafspraakje afgezegd gisteren. De oudste gaat straks wel spelen bij een vriendje.
Mijn zoontje is vandaag jarig. Toen het afgelopen week toch allemaal werd aangescherpt hebben we de verjaardag visite teruggebracht tot mijn ouders en zwager. Mijn vader is 82 en heeft copd en hartfalen. Mijn moeder heeft diabetes. Vrijdag kreeg ik wat keelpijn en neusverkoudheid en ook de kinderen waren licht verkouden en verhoging. Met als gevolg een verjaardag helemaal zonder visite. We halen het op een later moment wel in. Verder probeer ik de komende tijd het contact te beperken tot het hoognodige. In ieder geval zeker pas weer als iedereen weer helemaal snotvrij is. We bellen nu vooral iedere dag een of twee keer.
Oh ja, ik heb wel tegen mijn ouders gezegd dat ze zo weinig mogelijk in de winkel moeten komen en dat ik de boodschappen wel voor ze kan halen en langs brengen. Zet ik het wel voor de achterdeur ofzo. Het zijn best bizarre tijden eigenlijk...
Ik vind dit echt een lastige. Mijn ouders zijn 66 jaar en in pricipe beide in goede gezondheid op dit moment. Ze passen normaal 1x per week op en daarnaast zie ik ze nog 1 a 2x per week. Wil nu het nog geen complete lock down is niet nu al niet meer gaan, maar ze ook niet onnodig in gevaar brengen. Ik werk iig de komende weken thuis, voor zover dat natuurlijk (door)gaat en ook.mijn kinderen hou ik thuis. Behalve de speeltuin, bos of boodschappen (zonder kids), blijven we voor de rest in principe gewoon thuis. Mijn vader heb ik gisteren op zijn hart gedrukt nu gewoon even de komende tijd zoveel mogelijk thuis te blijven, hij vond het moeilijk zijn sociale leven stop te zetten. Maar als hun zoveel mogelijk thuis blijven en ik de kids ziveel mogelijk bescherm, durf ik het denk voor nu wel aan om ze nog te bezoeken. Maar alleen als iedereen niet ziek is conform de richtlijnen. Beide kids zijn nu ook ziek met koorts, dus voor nu bezoeken we ze even niet. Als ze weer zijn opgeknapt en ook mijn ouders zijn niet verkouden/ziek, dan zullen we waarschijnlijk wel langs gaan voor zover dat nog mogelijk is. Mijn schoonouders hebben wel al aangegeven even geen fysiek contact te willen met ons, dus daar gaan we de komende tijd iig niet op bezoek.
Mijn ouders zijn eind in de 50, maar ze wonen in het buitenland, dus wij zien ze sowieso niet vaak. Ze zouden met Pasen hier komen, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken. Dus wij gaan gewoon door met bellen en facetimen. Mijn schoonvader is halverwege de 70 en valt ook lichamelijk in de risico groep, dus bij hem gaan we voorlopig maar even niet langs. Mijn oma is gisteren 90 geworden, ivm het corona virus mag er alleen noodzakelijk bezoek haar tehuis in, dus ik heb haar gebeld.
Mijn moeder is 60+ en fit, mijn vader 65+ en zwaar copd patient en hartpatient, mijn oma 85+ is gezond. We hebben afgesproken dat we ze voorlopig niet zien. Vrijdag heb ik mijn moeder voor het laatst gezien. Mijn ouders hebben voor de komende 2 a 3 weken eten in huis en blijven binnen. Mijn oma kan de komende 3 weken binnen blijven met haar voorraad als ik ook een paar keer per week een gekookte maaltijd aan haar deur hang dus dat doe ik uiteraard zodat ze thuis kan blijven. Vooral voor mijn oma vind ik het verschrikkelijk maar het is even niet anders. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik ze onbewust besmet. We gaan wel heel veel bellen en met oma whatsapp ik veel en speel ik maar wat extra potjes wordfeut elke dag.
Vader en schoonouders vermijden we. Schoonouders zijn 80+ vader heeft momenteel last van hartfalen en een niet werkende nier (hij heeft er maar 1) Lastig vind ik het wel...
Mijn moeder is mijn gastouder en ziet mijn kids 4x per week (waarvwn 3x bij haar thuis). Ze is 64 maar in goede gezondheid. Mijn stiefvader (64) is echter hartpatient, zit gewoon nog op de taxi (hij is taxichauffeur), maar wel elke vrijdag thuis als mijn kids er ook zijn. Ze zijn beide heel nuchter en gezien de gezondheid van mijn stiefvader vind ik ze veel te nuchter momenteel. Ik ben nog in dubio wat ik de komende tijd ga doen met mijn kids.
Bij mijn oma (75+) kom ik wekelijks omdat ik mantelzorger ben. Ik werk ook in de zorg dus heb eigenlijk allemaal mensen die risico lopen. Ik hou mij aan de voorschriften die ik van de zorg krijg en zo ga ik dus ook naar mijn oma zo lang als dat kan. Mijn schoonvader is 87 en daar komen wij nu tijdelijk niet. We bellen hem dan op. Mijn ouders zijn nog geen 60 dus daar kan ik wel op bezoek. Maar ik mijd verjaardagen etc. nu liever i.v.m. mijn werk.
Mijn vader is vorige week maand 72 geworden en mijn moeder wordt over 10 dagen 71. Vandaag wilden zij gezamenlijk hun verjaardag vieren. Maar hebben gisteren afgebeld omdat zij allebei ziek zijn, verkouden en mijn vader heeft rug klachten. We zien ze dus voorlopig niet. Mijn schoonvader woont in een verzorgingshuis op een gesloten afdeling, dementie. Daar moet het bezoek handen wassen en desinfecterende gel gebruiken. Mijn man gaat er heen, want schoonzus mag niet op bezoek bij haar vader. Schoonzus werkt in de zorg, andere gebouw, zelfde zorgnaam. Zij doet de was ook altijd voor haar vader. Nu moet mijn man dat brengen en halen. Schoonvader mag ook de afdeling niet af. Hij rookt en is heel broos. Corona overleefd hij niet.. Ik zag op Facebook een oproep van iemand die bij de zorginstelling van mijn schoonvader werkt. Die roepte op om kaartjes enz te sturen naar de bewoners. Zij zou dan voor postbode spelen. Dat lijkt mij een goed idee. Dochter kan voor opa een mooie tekening maken, hij wordt dan verrast met post. Kan ook wel via man, maar wat is nou leuker om echte post te versturen. Zowel voor opa als dochter. Ik ga mooie kaarten kleuren en die opsturen voor de bewoners daar.
Voorlopig geen fysiek contact. Schoonmoeder is eind 70 en niet superfit en mijn ouders zijn 70+ en vader heeft slechte longen. Ik vind het sneu maar niet onoverkomelijk, zo zitten zij er ook in. Mijn ouders zijn sowieso wandelaars/fietsers dus die gaan best vaak naar buiten. Bos is in de buurt. Misschien dat wij vanmiddag met zn allen in het bos afspreken en dan fysiek geen contact hebben.
Mijn schoonmoeder heeft longkanker en zit middenin de chemo's. Die gaan we dus echt een poos niet zien (al zegt ze zelf: Ik heb toch al kanker). Mijn moeder is al 20 jaar nierpatient en heeft medicijnen die haar weerstand onderdrukken. Dus ook die zien we voorlopig niet. Volgende week zouden we een etentje hebben van mijn tante die 60 word. Haar man zit momenteel ook middenin zijn behandeling tegen kanker, dus weer die weerstand. Ze blazen overigens het hele etentje af hoor. Wij blijven voorlopig maar gewoon lekker thuis. We hebben een fijn huis en nog genoeg te doen (vanmiddag bv het gras eens aanpakken, verticuteren en inzaaien). De kinderen zullen het iets lastiger vinden denk ik zo. Gelukkig werk ik (nog) niet, al ben ik vrijdag wel aangenomen, maar de startdatum lieten we al in het midden i.v.m. de corona crisis. Ik mag wachten tot daarna.
Ik beperk alle contacten. Zeker omdat ik woon en werk in de nu zwaarst getroffen steden/gebieden van NL. Je weet niet wie of wat je de laatste tijd bent tegen gekomen.