Corona en contact met je ouders / oudere mensen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door yoghurt, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Daarom is een Lockdown zo gek nog niet, dan is het maar duidelijk.
    Soms zijn mensen veel te laconiek en kan het verschil in interpretatie nog leiden tot een familieruzie.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.809
    8.474
    113
    Vrouw
    Ik ben verpleegkundige op afdeling geriatrie dus ik heb veel contact met oudere mensen. Buiten het werk om zie ik geen oudere mensen, ook mijn vader en stiefmoeder en schoonouders niet.

3. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Langs gaan bij schoonouders doen we niet, maar wel extra bellen/ appen. We willen hen niet extra blootstellen. Elk contact in een binnenruimte, hoe kort ook, is een risico. Het is namelijk niet uitgesloten dat het virus zich verspreid door mensen die geen symptomen hebben.

Mijn oom (geen Corona) wordt nu in zeer besloten kring begraven, zelfs de schoonfamilie, neven en nichten zijn er niet bij. Dat is een groot gemis op zo'n moment. Bij het afscheid van mijn ouders gaf het me elke keer troost dat er veel mensen kwamen om afscheid te nemen. En zo'n moment kan je niet echt meer "inhalen", dat in tegenstelling met een bezoek aan (schoon)ouders.

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Is ook lastig, ik houd nu nog steeds afstand ondanks dat ik me totaal niet ziek voel, maar wel heel lichte verkoudheid en af en toe neus dicht.
    Jongste zoon lichte verhoging en dikke klieren.

Oom en tante van mijn schoonzusje liggen met corona op de ic is niets meer voor te doen, aflopende zaak. Schud je wel wakker hoor... :(

5. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Dan komt de realiteit toch wel binnen, heftig voor je schoonzusje!

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik vind het heel lastig. Mijn ouders wonen op ruim twee uur rijden. Mijn man vindt dat we niet meer en naartoe moeten gaan om hen niet in gevaar te brengen, maar maar ik vind het wel heel jammer als ik ze heel lang niet zou zien.

7. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wij komen deze drie weken niet bij ouders of schoonouders. Normaal heel vaak. Visite v mijn jarige dochter ook afgezegd. Erg sneu, hopelijk in april. Maar mijn moeder heeft zwaar copd en ligt met gewone griep al een week in het ziekenhuis. De andere drie ouders zijn hartpatiënt. Mijn schoonvader gisteren geopereerd. Drie v ons vieren zijn verkouden dus wij nemen geen risico en houden ons even rustig deze drie weken gedeisd. Ik hoop wel dat alles na deze drie weken wat makkelijker wordt. Verjaardag alsnog gevierd kan worden en scholen ed weer open...

8. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    #88 momwithcamera, 19 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2020
    Ik zie mijn ouders en schoonouders nu niet, en dat vind ik wel echt jammer. Mijn moeder past op en mijn schoonouders zien we ook vrijwel wekelijks. maar het is gewoon echt niet slim nu.

Mijn zoon word volgende week 3, zijn verjaardag vieren we niet. Al gaan we wel proberen het zo leuk mogelijk te maken met taart, slingers, een cadeau en trakteren bij de buurtkindjes.

Het ergste vind ik het voor mijn oma in het verzorgingstehuis. Dat is nu wel echt eenzaam nu. Ze mag geen bezoek ontvangen en niet naar buiten.

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Kom net dit stukje, dat staat onder het kopje ''wat moet ik doen als ik ouder of chronisch ziek ben'' tegen op de site van thuisarts.nl: "Vertel uw vrienden en familie dat ze niet bij u op bezoek mogen komen bij klachten (verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, verhoging, koorts)."

Komt op mij over alsof je ze dus wel gewoon mag bezoeken als je nul klachten hebt.

Of dat waar is of niet, ik doe het voorlopig liever even niet...

https://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus/ik-wil-voorkomen-dat-ik-nieuwe-coronavirus-krijg#wat-moet-ik-doen-als-ik-ouder-of-chronisch-ziek-ben

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Belt schoonmoeder op. Die is volgende week jarig. Ja ik vier het wel gewoon hoor. Maar dan verspreid ik het wel over de gehele dag. :rolleyes:

Gaat hier om 38pers. en schoonmoeder hoopt 69 te worden...

Deel Deze Pagina