Corona en je huisdier..

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lovemy2kids, 25 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Misschien rare vraag..
    Maar door de corona periode hoor en zie je dat veel mensen een huisdier hebben genomen.
    En die dieren zijn het niet gewend om (lang) alleen thuis te zijn doordat veel mensen nu thuiswerken en sluitingen scholen etc.
    Nu dit wellicht gaat veranderen, ben ik benieuwd hoe huisdier eigenaren dit aanpakken..

Wij hebben zelf een lieve pup van inmiddels al 7 maanden (dus bijna geen pup meer!)
    Meest lieve beestje wat er is, en doet het geweldig! Blaft niet, piept niet niks.. maar is niet gewend om hele dagen alleen thuis te zitten.. max is echt 3 uur dat ze dit gewend is/was..
    inmiddels is zoonlief al weer bijna 8 weken vrij van school en 6 september starten bij ons de scholen weer.
    Hond zal vanaf dan dus langere periodes alleen zijn voor 2 dagen in de week..
    probeer haar nu al te laten wennen, maar ze jankt dus met vlagen vreselijk als ze “alleen” is.. (hebben haar opgenomen)

iemand tips?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je weet toch al 7 maanden dat het beestje alleen moet gaan blijven? In die 5 maanden dat hij bij jullie is had je al heel veel kunnen trainen en regelen. Een uitlaatservice bijvoorbeeld.

Nu heb je nog 1,5 week en dan moet het beestje ineens 2 hele dagen alleen kunnen zijn?
    Sorry hier ben ik bikkelhard in. Dit wist je al voor je een hond aanschafte.
    Sowieso een hond de hele dag alleen vind ik GEEN optie.
    Onze hond is op maandag alleen tussen 08.00 en 14.00. En zelfs dan wordt hij tussendoor uitgelaten door een uitkaatservice..

Ik zou dus vandaag nog gaan rond bellen of er iemand is waar je je hond naar toe kunt brengen of die je hond tussendoor uit komt laten

bosi333, jada08 en Leesteken vinden dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.578
    113
    Vrouw
    Kan er in die 2 dagen niet regelmatig iemand langskomen? Een familielid ofzo?
    Een pup zou ik niet 2 hele dagen alleen laten, zeker als hij dat niet gewend is.

4. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Onze honden zijn het wel gewend om alleen te zijn. Dus een keer is hier geen probleem. 2 lopen altijd buiten en kunnen naar een binnen kennel wanneer ze het willen. Wij zorgen er echter voor dat er altijd iemand thuis werkt. Dus wanneer je die mogelijkheid hebt zou ik het zo doen.

Het alleen zijn moet je wel trainen.. de honden van mijn buren zijn tegenwoordig ook regelmatig alleen en keffen dan behoorlijk. Geen idee of ze in een bench zitten. Maar die zijn het ook totaal niet gewend.

lovemy2kids vindt dit leuk.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    2 hele dagen alleen vind ik erg veel of komt er nog iemand tussendoor thuis?
    Onze hond kan goed alleen zijn maar het voelt nooit goed om hem echt een lange tijd alleen thuis te laten.
    Dat dier is dan echt helemaal door het dolle als er iemand thuiskomt en heeft dan ook echt flinke hoge nood.
    Misschien kan je regelen dat er iemand tussendoor even een rondje met hem kan lopen.

6. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wat een manier van reageren zeg..
    Allereerst is onze hond NOOIT langer dan 4 uur alleen.. ook als ik werken ben.. dat versta ik onder “ een hele dag” ik vind 4 uur namelijk de max..
    En dat kan ze ook prima, heeft ze namelijk al vaak zat gedaan.. ik en mijn man werken namelijk niet vanuit huis..
    alleen inmiddels is er alweer 8 weken lang dagelijks iemand thuis bij haar en daar is ze nu weer aan gewend geraakt.. dus bouwen we het nu weer op naar die 4 uur..
    gaat overigens steeds beter.. maar ben er nog niet..

Ik ben alleen oprecht benieuwd hoe andere hondeneigenaren het aanpakken.. die zijn nu vaak al 1,5 jaar thuis aan het werken.. en gaan dit punt nog bereiken..

Anouk2005 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    ze is maximaal 4 uur per dag alleen thuis. Dat is allemaal al geregeld..
    maar het opnieuw opbouwen na die 4 uur lopen we nu tegen aan..
    ze heeft al vaak zat alleen gezeten, in haar bench.. dat vind ze prima en fijn..
    we hebben haar ook een paar keer los laten lopen, maar dan blaft en piept ze wel..
    alleen als ze in haar bench zit met deurtje dicht hoor je haar niet.. voelt ze zich veilig..
    inmiddels zijn we nu aan het opbouwen met bench open.. ook omdat ze nu wel echt 2x in de week 4 uurtjes alleen zal zijn.. voorheen was 4uur echt een uitzondering en was ze minder lang alleen..

maar wij werken niet thuis en ben oprecht benieuwd hoe mensen met een huisdier het doen die nu al 1,5jaar thuis zijn..
    zal ook wennen voor een beestje zijn, zowel een pup als een hond die misschien al 5 jaar in iemands gezin is

Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Hier een pup van 5,5 maanden (en haar moeder van 3). Aangezien wij beiden niet volledig thuis kunnen werken zijn de honden hier soms maximaal 4 uur alleen. Wij hebben dit bewust sinds jongs af aan opgebouwd.

Ik zou beginnen met een flinke wandeling zodat je pup goed moe is, en dan boodschappen gaan doen ofzo. Keer erop flinke wandeling, daarna een kluif geven (heeft hij eerst wat te doen en daarna lekker in slaap vallen) en dan de week boodschappen gaan doen ofzo. Langzaam opbouwen en zorgen dat de pup afleiding heeft en of moe genoeg is om te slapen.
    Je zou ook een kong kunnen geven, daar zijn ze vaak ook wat langer zoet mee.
    Bij sommige honden schijnt het te helpen om de radio aan te zetten maar dat hebben wij nooit gedaan.

9. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Pas op hoor, straks krijg je ook nog de bench haters over je heen :roflmao:

Dubbelgeluk en lovemy2kids vinden dit leuk.
  10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    radio hebben wij ook geprobeerd, dat lijkt wel te helpen inderdaad.
    de afgelopen twee dagen hoor je haar niet als we weggaan of thuiskomen.
    Maar na een uurtje begint ze dan ineens en ik kan niet goed plaatsen wat dan de aanleiding is.
    We proberen het morgen met de jaloezieen aan de voorkant dicht te laten, wellicht ziet ze een kat of andere hond en slaat ze daarop aan..
    de buren horen haar overigens niet, en hebben er geen last van (hebben we nagevraagd) dus dat is al een hele opluchting.
    Ik zat er ook over te denken om haar lievelingskluif te geven als weggaan.. maar dan alleen nog maar als we weggaan.. dat ze het associeert met iets leuks..
    maar wil dat als laatste troef gebruiken..

We hebben genoeg mensen die op haar willen oppassen, maken er nog net geen ruzie over..
    maar we willen haar wel aanleren dat ze max 4 uurtjes alleen thuis kan blijven, want als we uit eten gaan ofzo wil ik niet iedere keer oppas hoeven te regelen..
    en ze kon dat dus prima, maar nu er 8 weken altijd iemand bij haar is geweest moet ze weer helemaal wennen..

11. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    dat zal toch zeker niet ;)

12. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Onze jongste hond is altijd samen met onze oudste dus die heeft geen last van eenzaamheid. Wel sloopte hij in het begin letterlijk alles. Toen heb ik een app om mijn iPad en telefoon gezet waarmee ik hem vanaf mijn werk in de gaten kon houden en tegen hem kon praten. Op een gegeven moment zag ik dat hij een kussen wilde gaan slopen en toen heb ik heel hard foei geroepen of iets dergelijks. Meneer keek verbaasd om zich heen maar heeft daarna nooit meer wat gesloopt! Misschien kan je zoiets doen en als je pup dan begint te huilen even iets tegen hem zeggen. Wie weet helpt dat :).

Vero0504 vindt dit leuk.
  13. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hadden pre Corona een grote hond die langer dan 3 uur alleen kon zijn. In de praktijk was hij dit vrijwel nooit. Nu hebben we een pup van 5 maanden en ook hij kan prima alleen zijn.

We hebben een bench, wat echt zijn plekje is. Overdag staat het schuifdeurtje open en gaat hij zelf in z’n bench liggen als hij rust wil.

Als je een bench hebt zou ik daarmee aan de slag gaan. Weggaan en voor je gaat even spelen, dan een bot/kauwstaaf en dan de bench in. Onze hond rent zelf al richting bench als ik een kauwstaaf pak en richting bench loop. Daarna valt hij in slaap. In het begin lieten we de tv aan op een muziekzender, maar dat hoeft niet meer.

Bij onze vorige hond hielp het trouwens beter als we hem aan de achterkant van de woning hadden. Voor ging hij half op de vensterbank staan en naar buiten kijken. Dan sloeg hij ook aan.... dat was een hond van 35kg en dat was echt luid.
    Onze huidige hond denkt volgens mij dat hij een kat is (groeit hij mee op) en blaft amper.

14. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je duidelijk was geweest in je opening dat het om 4 uur gaat.. je hebt het over een hele dag. 2 hele dagen. Langere periodes…

De asiels zitten vol met honden die ineens (weer) hele dagen alleen moeten zijn. Zooo zielig dus dit soort reacties gaan m’n nekharen van overeind staan.

4 uur moet kunnen. Zorgen dat je thuis bent voordat ze begint met janken. En als dit goed gaat steeds proberen iets later thuis te komen.
    Of een uitlaatservice laten komen maar op die tip reageer je niet.
    En met 7 maanden ben je er echt nog niet. Wat voor hond is het? Een wat grotere hond golden, labrador bijv. Zijn met 7 maanden echt nog lang niet stabiel maar echt prepuber. Het ergste moet dan nog komen.

15. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    het is meer een cavia dan een hond hoor :roflmao:
    Het is een chihuahua, van maar liefst 1,5 kilo. De bench is voor haar al een villa qua oppervlakte ongeveer :roflmao:
    Uitlaatservice is niet nodig, ze kan het makkelijk 4 uur ophouden en mocht er echt nood aan de man zijn dan kan ze binnen haar behoefte doen op de puppypad. Dit doet ze echter niet meer..
    maar de mogelijkheid wordt haar geboden.
    Daarnaast is ze dol op andere kleine hondjes, bij voorkeur haar broertje die mijn schoonouders hebben.. maar ze moet niks hebben van grote honden. Snap ik als je zelf zo klein bent hoor! En lange wandelingen is ook niet echt haar ding :roflmao:
    mijn ouders, schoonouders en een gepensioneerde bevriende buurman verderop in de straat staan te springen om op te passen en met haar te wandelen mocht dat nodig zijn..
    Dus er zijn genoeg opties, maar ik wil niet iedere keer als we uit eten gaan of iets dergelijks ook oppas te moeten regelen voor haar..
    Ik wil graag dat ze zich goed prettig voelt om max 4uur alleen te zijn..
    En nu met het vele thuiswerken en mensen die straks weer naar kantoor moeten vroeg ik me af hoe mensen dit gaan doen.. dieren wennen aan de aandacht die ze nu krijgen.. ik merk het bij onze hond al dat ze nu naar 8 weken alweer moet wennen om alleen te zijn.. laat staan als je al 1,5 jaar het beestje niet of nauwelijks alleen hebt gelaten

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Daar kan je een overbodige babyfoon met camera nog wel eens voor gebruiken. Ik voorzie handel!

Linnidee vindt dit leuk.
  17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wat bij ons hielp om onze hond als pup te trainen als wij weg moesten door een balletje met lekkers voordat we weggingen aan hem te geven.

Dan was hij gefocust op het balletje...speelde hij er mee tot al het lekkers eruit was en daarna was het goed. Dan was de focus op ons er niet meer.

Dan moet je hond wel los lopen in huis. Wij hadden onze hond toen in de keuken achter een hekje. ( grote keuken, mandje erin en een groot raam zodat hij naar buiten kon kijken)

Ik zag dat er nu veel keuze in in de snackballen.

18. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Haha ja inderdaad! Toen had ik nog geen baby maar anders had ik dat kunnen gebruiken

Deel Deze Pagina