Corona en longproblemen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Vaasje, 26 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Is er iemand waarvan haar kind longproblemen heeft (mijn zoon heeft long schade en bpd) en corona heeft gehad?

Hoe is het verlopen, is je kindje er erg ziek van geweest?

Vandaag te horen gekregen dat mijn zoontje dus besmet is en juist voor hem vind ik het best spannend :oops:

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.062
    113
    Oh dat snap ik, ik heb geen ervaring of kennis hierover, maar ik duim mee dat het een mild verloop zal zijn. Heeft hij klachten?

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh jeetje dat is flink schrikken. Heel veel sterkte en hopelijk valt het allemaal mee.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik lees dit op de site van het RIVM

Mijn kind behoort tot een risicogroep, kan mijn kind naar school, kinderopvang en BSO?
    Kinderen met onderliggende medische problematiek lijken geen groter risico te lopen op een ernstig beloop van COVID-19 dan gezonde kinderen. Bij twijfel is het verstandig te overleggen met de behandelend (kinder)arts en de schoolleiding. Behoort een gezinslid tot een risicogroep, overleg dan ook met de arts en schoolleiding.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen

Recent nog bijgewekrt.

Maar ik snap je zorgen. Beterschap.

5. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Voor nu alleen een flinke kuch/hoest.
    Wel anders dan een gewone hoest zeg maar.

Echt bang ben ik niet maar toch zit er zo'n stemmetje in m'n achter hoofd:confused:

6. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Klopt maar daar wordt niet gesproken over longproblemen maar medische problematiek in het algemeen.

Baal best want had ivm operatie vandaag nog een bel afspraak met de kinderlongarts en drie keer raden wie er niet gebeld heeft :(:confused:

bosi333 vindt dit leuk.
  7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Onze oudste heeft soortgelijke longproblematiek en ons is wijsgemaakt dat hij niet meer risico loopt. Door het Sophia trouwens.

8. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik hoop het!

Vooral ook omdat hij met een normale verkoudheid dus al een lage saturatie heeft.

9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik ken het, onze zoon heeft ernstige long complicaties gehad ' ook prematuur' icm cystes in de luchtpijp. Zodra hij alleen al denkt dat die verkouden is dipt hij. Ik zou morgen zelf ook even de arts bellen. Want ik zou er ook niet gerust op zijn hoor, en in de stress schieten mocht hij corona krijgen.

Vaasje vindt dit leuk.
  10. Novi

Novi Niet meer actief

Anders morgen zelf even bellen? Misschien fijn en geruststellend om even met zijn arts te bespreken hoe en wat. Sterkte in ieder geval!

11. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Zijn ze morgen (koningsdag) aan het werk dan?

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.062
    113
    Voor zulke vragen is er echt wel bereikbaarheidsdienst. Ik denk dat ze hier zelf ook dicht bovenop willen zitten.

13. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hier! Hij was toen ruim 2,5 jaar. Al vanaf dat hij drie maanden is erge longproblemen. Veel ab en elke dag puf (bruine (qvar) en die blauwe).

Hij is echt doodziek ervan geweest. Sorry, dus geen goed ‘nieuws’ voor je.
    Bijna twee weken rond de 39/40 gr koorts. Soms ineens een dag weer koortsvrij. En dag erna weer hoge koorts.

Verder ook heel veel last van zijn longen, veel moeite met ademen.

Ook was hij heel erg moe. Viel overdag op de meest gekke tijden in slaap (terwijl hij zo’n vier maanden ‘s middags niet meer sliep).
    Kon ook om 10:30 uur zijn zo tijdens het spelen dat tie op de grond in slaap viel.

Ik vond het echt heel heftig om te zien hoe ziek hij was.

Hoop voor je dat jouw zoontje niet zo ziek wordt!!

14. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Daar was ik al een beetje "bang" voor.

Vannacht piepende ademhaling saturatie is iets lager maar nog acceptabel. Net wakker en verhoging.
    Even aankijken wat het gaat doen en straks toch maar even kijken of ik zijn longarts kan spreken.

15. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Goed in de gaten hoor! Wij zijn nog op de SEH geweest, maar ze konden weinig voor hem doen.

Aan de bel trekken als je het niet vertrouwt! Kleintjes kunnen er ook erg ziek van worden.

Vaasje vindt dit leuk.
  16. Maan14

Maan14 Niet meer actief

...

Wat heftig zeg!

smax vindt dit leuk.
  17. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    @Vaasje, hoe is het met je zoon?

18. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Z'n saturatie blijft krap, hij is heel erg moe en hoest maar verder weinig aan de hand tot nu toe

sabagirl en smax vinden dit leuk.
  19. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hopelijk blijft het zo en loopt het met een sisser af!

Vaasje vindt dit leuk.
  20. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja ik hoop het ook!

smax vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina