Ik mag morgen zelf ook weer 2 klassen controleren , niet het meest leuke maar doe het al 8 jaar en vind dit eerlijk gezegd erg ver gezocht. Zo kan je nergens meer naar toe, geen winkel , geen o.v. , geen sport accommodaties enz . Angst is de grootste vijand zeg ik altijd.
Ik deel je mening mbt het luizenpluizen volkomen maar dit virus is 20x zo dodelijk dan de griep dat vind ik echt niet vergelijkbaar maar serieus veel meer. Ook krijgen zwakkeren voor griep een griepprik. Geeft geen garanties maar dekt toch wel een stukje risico. Ook dat is er bij corona niet. Daarom denk ik nog steeds niet dat paniek nodig is maar ik vind het corona verhaal toch wel wat spannender doordat het zo nieuw is en er minder over bekend is dan bijv. Influenza en er nog niet iets als een vaccinatie zoals de griepprik voor bestaat.
Dat heerst nu bij ons op de peuterspeelzaal en ook wormpjes onder de kinderen. Daar maak ik me nu voor dochter ook meer zorgen over dan over corona. We kregen vorige week een nieuwsbrief of we de peuters goed willen leren hun handen zelfstandig te wassen en thuis ook goed op hygiene te letten na toiletbezoeken enz. Dat deden we hier al. Vond dat laatste ook best verbazend dat een psz hier ouders aan moet helpen herinneren.
Waren dat alle doden? Want in China roken sowieso veel meer mensen, vooral mannen, is veel meer smog en is sowieso hun levensstijl wat minder goed (veel werken weinig slaap) Ik kan me zo voorstellen dat dit ook invloed heeft.
Ik denk dat zodra mensen lezen dat het sterftecijfer 20x zo groot is, dat het over de absolute cijfers gaat. Dus 20x meer doden door corona dan door griep, maar er zijn ook meer besmettingen door corona. Dus het aantal doden is wel hoger, maar procentueel gezien is het vergelijkbaar met influenza. Verder ben ik het wel met je eens dat we best rekening met elkaar kunnen houden, maar als er nu al vraagtekens komen bij luizenpluizen oid, dan vind ik dat er men er schromelijk in doorschiet.
Geen idee wat er exact stond maar herinner me dat 55+ mannen de meeste kans hebben het te krijgen en rokers de meeste kans om te sterven als ze het krijgen.
Ik weet niet hoe ik die cijfers moet interpreteren eigenlijk. Ik lees overal sterfte bij griep 0,1% en bij corona 2%. Maar begrijp dat jij zegt dat het dus niet klopt dat ik dan die 20x zo hoog letterlijk neem? Dat is ook weer fijn En helemaal met je eens dat "we" doorslaan als we al stilstaan bij dingen als corona vs luizenpluizen en corona vs aliexpres paketjes en corona vs noem maar op wat je allemaal wel niet voorbij ziet komen. Maar ik ben weer team corona vs hamsteren en dat vinden anderen weer doorslaan. Zo heeft iedereen wel iets waardoor ze haar leven iets aanpast nu ivm corona denk ik.
Alhoewel ik van mening ben dat de maatregelen, die nu worden ingezet ter voorkoming dan wel ter vertraging van de verspreiding van het Coronavirus, eerder hadden moeten worden ingezet, acht ik de kans dat je het Coronavirus oppikt vrijwel nihil. Ik zou banger zijn voor de luizen die ik tegen zou kunnen komen. De enige reden dat ik mogelijk mijn bedenkingen zou hebben is wanneer de school in de buurt is van waar de nu bekende patiënten wonen/zich hebben begeven. Dan nog acht ik de kans zeer klein dat je een kind uitpluist die via via via besmet is geraakt, maar kan ik mij voorstellen dat je eventueel het zekere voor het onzekere wil nemen.
Mwhaa. Nee hoor. Werk in de wijk verpleging met alleen maar kwetsbare mensen en er is hier echt niemand die zich daar druk om maakt hoor. Zeggen allemaal dat ze de gripprik hebben gekregen of "dat ze ergens dood aan moeten gaan"
@GossipGirlxoxo ik vraag me overigens wel af of het sterftecijfer van de griep in Nederland klopt, want zit steeds te googlen en vind allerlei verschillende informatie. Volgens mij zijn griepsterftecijfers niet zo eenvoudig vast te stellen en kijken ze naar oversterfte tijdens een griepepidemie. Zo lees ik in het nrc dat er vorig jaar zo’n 400.000 besmet waren met griep en er 2900 stierven. Dat cijfer is die oversterfte en dat is dus zeker geen 0,1 procent, maar 0,75 procent.
Omdat die 2 en 0,1 niet op dezelfde manier zijn bepaald. En absoluut zijn er veel meer mensen overleden aan de griep dit jaar dan aan Corona.
Nee joh hoe kom je aan 20 maal dodelijker?? Aantal gewone griepdoden lag in nederland op 0,75% en corona in china rond 2%. En dat het in china rond 2% is betekend niet dat het overal zo is. Maar aparte is dat er 2 jaar geleden tijdens griep rond de.2300 mensen dood zijn gegaan aan de griep. Alleen al in nederland. Ondanks de griepprik. Want die is echt niet zaligmakend..Duizenden mensen waren besmet. Toen werd niet zo'n drama gemaakt als nu. En niemand hoor je daar over. Die corona is echt niet veel dodelijker dan een gemiddelde wintergriep.
Precies. Mijn moeder is hart-nier-long- en diabetespatiënt. Die maakt zich elk jaar zorgen om de griep en terecht. Ik heb zelf ook met ouderen gewerkt en wanneer de 'r' in de maand zit, draait het leven vooral om angst voor de griep. Heel jammer dat gezonde mensen die angsten niet willen erkennen.
Dit herken ik toch echt niet. Mijn schoonvader is 80 jaar, leeft op 1 long, is kwetsbaar en zwak maar hij is er totaal niet mee bezig.