Vorige week ma avond kreeg ik lichte keelpijn. Zelftest negatief. Volgende ochtend nog steeds keelpijn, test aanvraag gedaan op het werk. In de middag komt het verlossende antwoord. Positief. Die di middag begon ik mijzelf zieker en zieker te voelen. Nu inmiddels dag 7 en ik weet af en toe niet waar ik het moet zoeken. Ik ben zo beroerd. Mijn afdelingshoofd schrok toen ik haar vanmiddag aan de lijn had. Heb niet het idee dat collega's die corona (en vaccinatie) hebben gehad zo ziek zijn geweest. Ik merk dat ik behoefte heb aan ervaringsverhalen. Hoe liep de infectie bij jou, zijn er dingen die helpen of juist niet helpen?
Niet gevaccineerd toen maar heel ziek geweest. Veel rust, standje overleven en hopen dat het snel voorbij is. Heel veel beterschap!
Ik wast toen niet gevaccineerd. Heel ziek. Heel erg veel geslapen. Kon me nergens op concentreren, geen tv, amper appen. Ik werd er gek van. En opeens werd het beter, sliep Ik minder snel. Kwam ik wat uit bed weer..
Niet gehad, wel ervaring met covid. De meeste mensen zijn het heftigste ziek tussen ziektedag 8 en 10 en/of 13 en 15. Hou dus alsjeblieft in de gaten, dat als je je nu al zo ziek voelt het dus waarschijnlijk nog wel iets erger kan worden. Als je benauwd bent zou ik even een saturatie meter aanschaffen. Sowieso niet verkeerd om morgen je huisarts even op te bellen en je verhaal even te doen. Veel sterkte en beterschap!
Heb de huisarts vrijdag gebeld. Door de druk in mn hoofd en volle holtes zo een enorme oorpijn. Die is gelukkig weg sinds za. Maar wel koude rillingen, zweetaanvallen, koorts pieken, hoesten, vol hoofd, hoofdpijn, dizzy, keelpijn en spierpijn. Af en toe wat kortademig als ik bv de trap op ga. Ben heel moe, heb geen eetlust en sinds gisteren ook geen reuk en smaak meer. Als het slechter gaat zal ik nogmaals de huisarts gaan bellen. Dank je wel voor de info.
Ik heb in de herfstvakantie Corona gehad. Begon dondermiddag klachten te krijgen. Vrijdag positieve uitslag. Ik ben er ook best beroerd van geweest. Dezelfde klachten als die jij aangeeft. Ik ben ruim 2 weken ziek geweest. Ga vandaag weer werken. Ik voel .ik pas sinds af gelopen weekendwat beter. Ik heb nog steeds geen reuk en een vieze smaak in mijn mond. Ik kan of steeds ineens rillerig worden, niet lekker voelen. En ben ook bij vlagen nog kortademig met een raar hoestje, een hele diepe hoest, niet productief.
Bedankt voor je verhaal. Nog aardig wat naweeën dus. Succes op het werk vandaag. Heb net als jij jansen gehad. Waar er eerst nog veelbelovende cijfers waren lijkt dit nu allemaal niet zo rooskleurig te zijn. Vanwege mn werk had ik geen keus. Iedereen die niet in aanmerking kwam voor az kreeg jansen
Mijn man en ik hebben ongeveer 5 weken geleden corona gehad. Opgelopen van ons kind. Kind haast geen last en mijn man was ook best beroerd,leek op griep. Ik zwaar verkouden en koorts en rode uitslag ( leek wel een kreeft) op mijn gezicht ne bovenlichaam. Voelde me echt een dweil. En smaak en reukverlies. Na 1,5 week was ik opgeknapt ( na 1 week symptoomvrij) maar voelde me in de ochtend zo algeheel slecht. Reuk en smaak nu gelukkig weer terug op 90% gok ik. Wij zijn ook gevaccineerd. Veel beterschap!!
Inmiddels iets aan het opknappen. Maandag bij de huisarts geweest want ademen blijft lastig. Regelmatig benauwd en kortademig. Ze vertelde dat alles goed klonk maar gekneusd is door al het hoesten. Nu codeïne. Hoesten wordt gelukkig minder maar pijn aan de ribben, schouderbladen en borstbeen is af en toe niet te harden. Nog steeds iedere 6uur paracetamol. Smaak komt in vlagen. Reuk nog niet echt, ruik voornamelijk vieze luchtjes zoals gaslucht (we hebben echter geen gas in huis)
Hier in de herfstvakantie corona gehad. Aantal dagen koorts, bijna een week hoofdpijn en flink hoesten die de eerste dagen pijnlijk was. Ik voelde mij pas na 9 dagen beter, maar nog niet volledig fit. Hoesten heeft 2 weken geduurd. Op dag 10 ben ik begonnen met thuis te werken, 50%. Na 2 weken heb ik dat deze week terug moeten draaien naar enkele uurtjes. Ik heb last van extreme vermoeidheid. Val heel vaak ' s middags in slaap. Ben snel buiten adem bij activiteiten zoals was ophangen, trap oplopen. Af en toe hoest ik wat slijm. Reuk en smaak had ik gelukkig na een paar dagen al terug.