Hier melden heel veel ouders zelf al af. Morgen sowieso niemand en ik ben mij nu aan het beraden wat ik zal doen.
Sterkte trouwens voor alle ondernemers hier in deze moeilijke situatie. Ik ben dan wel in loondienst, maar als enige werknemer bij een MKB bedrijf, kans is reëel dat dit 'gedoe' ons de kop gaat kosten en ik dus werkloos eindig
Vindt je dan niet dat ze alsnog moeten doorbetalen omdat het hun eigen keuze is? Ik weet niet hoe verschillende gastouders werken, ben alleen bekend met mn eigen. En zij is best strikt met dit soort dingen.
Hier allebei ondernemers maar gelukkig niet in een markt waar direct geraakt worden. Ik had toevallig deze periode al een pauze ingelast ivm studie, mijn man zijn onderneming kan online volledig door draaien en de activiteiten van zijn onderneming vinden hoofdzakelijk in landen plaats die nog niet hard geraakt zijn. Bovendien kunnen die werkzaamheden ook uitgesteld worden naar later dit jaar zonder dat het direct inkomsten schaadt. Ik voel mee met de ondernemers die wel direct grote gevolgen ondervinden. Wat een ellende zo.
Ik vind het zelf wel zo netjes dat ze door blijven betalen. Net als met de sportschoolabonnement bijv. Het zijn uitgaven die je al voorzien hebt toch. En zo help je ondernemers in nood.
Is ook mijn gedachte hoor! Ik hoop alleen dat ik zelf niet minder inkomen heb over een paar weken door minder/geen werk. Dat is het dubbele eraan.
Ja ik kan wel begrijpen dat als je zelf ook gevolgen ondervindt hiervan, dat je dan andere keuzes maakt waar mogelijk. Maar zelf word ik vooralsnog niet geraakt, en zou ik dus wel geneigd zijn alles door te betalen (al is het voor mij niet relevant nu, ik heb geen opvang, geen sportschoolabonnement, ed.).
Ik ben ondernemer maar ga er niet veel van merken. Afgelopen week al geregeld dat al het personeel kan thuis werken indien nodig. Het is waarschijnlijk wel iets minder productief, maar hoofdzaak is dat we de deadlines richting de overheid (aangiftes) voor onze klanten blijven halen. Al het extra werk kan wachten. Qua omzet zorgt dit voor een verschuiving, naar later in het jaar, maar omdat alles toch gedaan moet worden komt die omzet heus nog wel. En onze klanten zitten in de medische hoek, die gaan ook niet failliet nu. Ik voel mee met de ondernemers in de horeca en overige branches die dit wel echt gaan voelen. Vaak is het daar toch al moeilijk om een buffer op te bouwen en dan is het snel teveel om vol te houden.
In Duitsland is er op dit moment een optie om 'onbegrenst' krediet op te nemen voor ondernemers. Ken het fijne er niet van maar het is naar wat ik begrepen heb is het vooral gedacht voor de kleinere ondernemer, starters etc. die hun kop net boven kunnen houden. Een dergelijke oplossing zou voor Nederland ook een goede optie zijn denk ik.
Ik zou volgende week nog 5 cliënten krijgen en dan toch met zwangerschapsverlof dus het komt "toevallig" nog ok uit hier. Of ze alle 5 komen zie ik van de week wel.
bedankt, inmiddels is zover duidelijk dat gastouderopvang onder dezelfde regels valt als de rest van de kinderopvang en dat we dus dicht moeten. (met uitzondering van gezinnen werkzaam in vitale beroepen)
Jou gastouder moet ook dicht Zij mag alleen opvang bieden aan de kinderen waarvan ouders in vitale beroepen werken die de overheid heeft opgesteld. Hier een man met een eigen bedrijf Momenteel merken ze nog niet heel veel maar de verwachting is dat het wel mimder gaat worden. Maar er is wel genoeg buffer.
Mijn man is zzp-er in de IT, hij kan thuis gewoon doorwerken. Behalve als we straks geen opvang hebben en mijn baas dwingt mij om te komen. Dan moeten zijn uren minderen en verschuiven naar de avond en weekenden. Mijn man is vreselijk verstandig, die heeft gelukkig genoeg geld achter de hand. We hebben daar eerst flink over gepraat gisterenavond. Sterkte voor alle andere mensen die niet zo boffen. Ik hoop dat alles snel weer aantrekt. Wij hebben bij een klein plaatselijk restaurant een tegoedbon gekocht om hem te helpen, mss dat dat ook ideeën zijn?
Netjes reageren kan ook nog hoor, ipv sarcasme Als je naar de supermarkt gaat kun je ook bij wijze van spreken naar de overkant naar de boekhandel en als dat nu inderdaad lastiger wordt doe het dan als het allemaal voorbij is, want niet alleen deze weken hebben andere winkels onze steun nodig, maar juist na deze crisis.