Corona en ondernemers

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Krulpeterselie, Mar 15, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier klein bedrijf (16 mensen) in de bouw. Gelukkig is een van onze grootste opdrachtgevers de gemeente Amsterdam waardoor we er qua opdrachten nog weinig van merken. Veel vve's waar we voor werken belden gisteren afspraken voor kleine reparaties en onderhoud af wat ik volkomen begrijp. Gelukkig is dat bijzaak en ligt er nog genoeg ander werk en start voor ons het dakseizoen waardoor het personeel geen last heeft van klantcontact (die komen zelden het dak op).

2. rums

rums Niet meer actief

Mijn schoonzus krijgt als gastouder niet betaald deze weken. Zou dat dus controleren bij je gastouderbureau.

3. tuc

tuc Niet meer actief

dan moet je schoonzus of haar GOB goed lezen wat de overheid bepaald heeft.
    Voor alle vormen van kinderopvang (ook gastouderopvang) worden alle gereserveerde uren voor de rest van de maand door betaald. De KOT loopt nl ook door.

Syane, citroenrasp and GossipGirlxoxo like this.
  4. rums

rums Niet meer actief

Heb d'r geappt.
    Laatste bericht daarover naar mij was gisteren.

tuc likes this.
  5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,295
    10,265
    113
    Online kun je ook nog wat betekenen voor ondernemers. Vandaag besloten om niet een spel via bol te bestellen maar via een kleine zaak. Ze hebben een leuke winkel in de stad maar gelukkig zijn ze ook gewoon online.

Eerder altijd goed geholpen dus hebben we een spel uitgekozen.straks maar eens bestellen. Zijn ze ook weer een beetje geholpen.

Wij overigens ook omdat we meer spelletjes gaan doen naast het gewone schoolwerk. Ik verwacht namelijk niet dat het een dagtaak zal worden :roflmao:

amdaa and bloem82 like this.
  6. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Ik ga denk ik een dag per week werken als mijn man thuis is bij de kinderen. Dan kan ik precies m’n belastingdienst elke maand betalen :)

We redden het verder prima op het salaris van mijn man gelukkig!

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Hier wel wat zorgen, zijn beide ondernemers (zelfde bedrijf). Het is afwachten wat de klanten doen, of er nog wordt geïnvesteerd of dat de projecten worden gecanceld. Mijn man gaat in ieder geval actief op zoek naar klussen, wat normaal niet nodig is. Ik heb een bijbaantje in de horeca, maar dat is nu gestopt omdat ik een oproepkracht ben en de mensen met vaste uren voor gaan als het weer open gaat. Dus dat is ook jammer en 200-300 euro minder per maand. Tel daar een dure AOV en lease bij.. en tja wel wat zorgen. We hebben een buffer van ongeveer vier maanden en anders moeten we ons belastinggeld aanbreken, liever niet natuurlijk. Dus hopelijk valt het allemaal wat mee. Maar voor nu de hand meer op de knip houden.

8. Lilou17

Lilou17 Actief lid

Feb 15, 2018
    453
    337
    63
    Female
    Hier zitten we helaas in grote financiële problemen op dit moment. Mijn man is net begonnen als zzper in de wegenbouw. 3 weken geleden heeft hij zich ingeschreven bij de KvK vanuit een WW periode. Gelukkig krijgt hij dus nog wel een deel uitkering voor de komende maanden, alleen is dit maar 71% van zijn normale WW uitkering. Wij hebben dus nog geen buffer kunnen opbouwen en hebben de laatste weken alleen maar kosten gemaakt voor materiaal en vervoer.

Ik werk zelf bij een groot attractiepark en je kan vast wel raden dat die de komende tijd niet open gaat. Mijn leidinggevende denkt dat ik de komende 5(!) weken thuis zit. En met een nul-uren contract betekend dit dus ook 0 inkomen. Mijn werkgever wil geen deeltijd-WW voor mij aanvragen omdat er nog zo'n 500 andere werknemers zijn met zo'n contract en dit kunnen ze blijkbaar dus niet voor iedereen doen..

Met de uitkering van mijn man kunnen wij niet eens onze vaste lasten betalen en komen wij dus echt in financiële nood. Ik zit er zelfs aan te denken om mijn werkgever maar te vragen of hij mij wil ontslaan zodat ik in ieder geval WW aan kan vragen om rond te komen.

Wat een rot situaties overal! Hopelijk komt iedereen er snel weer bovenop!

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Wij zijn waarschijnlijk failliet. We hebben geen idee meer. We hebben een bedrijf in het toerisme en Duitsland heeft vanaf nu voor onbepaalde tijd een verbod op binnen- en buitenlandse vakanties. Onze agenda is nu in een klap leeg.

10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Zus heeft een reisbureau en zegt dat als de grote touroperators in de meivakantie de pakketreizen nog niet door laten gaan (vooral naar turkije geloof ik) dat ze de stekker eruit trekt omdat ze de franchise fee dan uit eigen middelen moet gaan betalen. Niet officieel failliet maar volgens haar heeft het dan niets meer met ondernemen maken en word het dan reisbureautje spelen.

11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    #51 Krulpeterselie, Mar 16, 2020
    Last edited: Mar 16, 2020
    Dit is echt niet gezond. Voorlopig wordt er alleen nog maar wat geregeld voor de grote bekende bedrijven qua belastingen en personeel lijkt het. Die regels hebben wij als kleinere onderneming met flex personeel niks aan. We hebben morgen toevallig een afspraak met de accountant en gaan we kijken of we überhaupt hier nog bovenop komen en een lijst maken om te bellen/mailen.

GossipGirlxoxo likes this.
  12. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Voor alle ondernemers echt heel veel sterkte! Wij helpen hier zoveel mogelijk de kleine ondernemers. We halen een keer eten af bij restaurants in de buurt. Voor sport van dochter nemen we privélessen af, kan de docent wanneer ze dat allemaal doen ook gewoon de huur blijven betalen enz. Helaas is er meer niet te doen.

Whoopy, GossipGirlxoxo and Jessi79 like this.
  13. Lilou17

Lilou17 Actief lid

Feb 15, 2018
    453
    337
    63
    Female
    Wat vreselijk om te lezen Krulpeterselie! Ik wou dat ik iets voor jullie kon doen :( Ik wil je wel heel veel sterkte wensen de komende tijd!

14. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

May 13, 2019
    1,934
    2,777
    113
    Female
    Ik ben heel benieuwd naar de maatregelen die de regering gaat presenteren voor ondernemers en zzp'ers. Heb er veel van wakker gelegen vannacht, ook om na te denken hoe ik op een alternatieve manier inkomsten kan genereren

15. Melief

Melief Niet meer actief

Oh nee, wat verschrikkelijk...
    Heel veel sterkte voor jullie!!

Ik had echt verwacht dat gister aangekondigd zou worden dat alle overige winkels ook dicht moeten. Maar we mogen nog even door, al vind ik het ook doodeng dat mijn partner en personeel ziek wordt. We hebben de openingstijden aangepast omdat we ook personeel met kinderen hebben en we zelf vinden dat we het niet kunnen maken om hun vakantie uren in te zetten. We bekijken het per dag... de omzet liep van het weekend al wel wat terug maar worden ook echt enorm gesteund door onze klantenkring! Nu is het afwachten wat het sluiten van horeca en scholen voor effect heeft...

Zet hem op allemaal <3

16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    1 opdracht van 2 dagen in de week is voorlopig uitgesteld. De massage salon van mijn dochter is voorlopig dicht. Mijn buffer was al opgegaan aan betalingen belastingdienst en het door het onverwachts eerder stoppen van de vorige opdracht. Ook nog geïnvesteerd in het huren van extra kledingrekken in div conceptstores.
    Maar ja, dat loopt nu totaal niet meer, en ik verwacht dat het toerisme met de Pasen ook de mist in gaat. (En dan verkopen we altijd zo goed)

Ach, we kopen voorlopig enkel maar eten.
    En helaas de winkel huur wordt een iets later betaald. Het is even niet anders.
    (Andere opdracht, kan ik nu een dag extra gaan werken, zolang het kan. Dus het komt uiteindelijk wel goed.

Ik denk maar zo: we liggen niet op IC. Ik kan nog eten kopen. In noodgeval: tja dan worden de rekeningen maar iets later betaald, of ik sluit een lening af.

GossipGirlxoxo likes this.
  17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou per 1 april beginnen bij een nieuwe sportschool. Als ZZP'er, 25 uur in de week. Al ingeroosterd tot eind juni.
    Mijn vaste baan bij een andere sportschool er voor op gezegd.
    Gelukkig liep dat contract tot 1 april. Deze maand krijg ik sowieso uitbetaald, plus vakantie geld.
    Ik was ook al begonnen bij mijn nieuwe werkgever, en THANK GOD krijg ik de uren die ik ben ingeroosterd gewoon uitbetaald.
    Ook voor april. Omdat dit bedrijf dus draait op de contributie van leden.

Nu wel het volgende dilemma, ik ben ook ZZP'er als crossfit instructrice. Ongeveer 4/5 uur per week.
    Die gym is ook gesloten.
    Maar ik heb er dus wel uren staan deze maand. En de contributie gaat gewoon door. Mijn jongste sport er ook, wat nu dus niet door gaat, maar de contributie is wel betaald.
    Wat te doen?

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Heel veel sterkte voor iedereen, hopelijk kunnen jullie het hoofd boven water houden en duurt dit niet nog vele weken.

19. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

May 13, 2019
    1,934
    2,777
    113
    Female
    Iedereen zit thuis maar mensen willen wel graag sporten. Ik denk dat je nu echt kans hebt met trainingsschema's voor thuis workouts. Maak iets voor een leuke prijs en knal het op internet. Een kennis heeft een personal training studio en die maakt voor zijn leden schema's voor thuis. Op instagram deelt hij gratis filmpjes van workouts die je thuis kunt doen. Zo houd je contact met je volgers en krijg je misschien nieuwe volgers er bij die straks een betaalde dienst van je afnemen.

Syane and Aszz like this.
  20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Doe ik idd ook al. Bij beide gyms en voor mijn PT klanten.

Share This Page