Voor ons ook sporten via livestream (webinar idee) waar mensen kunnen inbellen. Kan het nu gewoon thuis is je eigen woonkamer of achtertuin.
Wij mogen helaas nu niet in de gym komen. Die is helemaal afgesloten. En thuis heb ik daar de mogelijkheid niet voor met Crossfit. Mij gaat het meer om de uren wel of niet indienen.
Ah, ik snap het. Als het om een abonnement gaat, misschien kijken of het daarin staat. Anders wel factureren met mogelijkheid om later lessen in te halen?
Daar zit ik dus ook op te wachten! En hell no dat ik aan de lening ga om rond te komen.. Ben bang dat het voor veel ondernemers niet anders kan in dat geval. Vreselijke periode. Lijkt soms een film joh..
https://nos.nl/artikel/2327373-volkswagen-legt-productie-in-europa-stil.html Maar dit is ook niet best, hoeveel leveranciers en toeleveranciers worden hier wel niet door geraakt, ook in Nederland.
Hoe gaat het nu met jullie? Is er al meer bekend? Hebben jullie iets aan de maatregelen voor bedrijven?
we gaan toch een lening aanvragen, samen met vooruitbetaalde posten die terug moeten komen houden we het dan tot augustus uit. We hadden een super gezond bedrijf wat ook hierna weer levensvatbaar is. Het lijkt nu maanden te gaan duren voor deze crisis weer op zn retour gaat, dus de overheid moet ook met maatregelen komen. Doordat wij een seizoensgebonden bedrijf hebben missen we hierdoor een heel jaar aan inkomen. Dat is onmogelijk op te vangen. 6 collega’s hebben al faillissement aangevraagd. Als we hier doorheen komen dan zijn we er alleen wel een aantal jaren mee bezig om dit weer glad te kunnen werken.
Hoe is het na een aantal weken met de ondernemers hier?? Wij merken vooral dat de overheid zijn keutel een beetje aan het intrekken is. De €4000,- is bijvoorbeeld niet voor bedrijven in het toerisme terwijl we wel hele harde klappen vangen. Vandaag wordt er over reizen/vakanties beslist in de kamer. Als reizen/vakanties verboden wordt tot na de zomervakantie zowel binnen als buiten Nederland dan kunnen wij het schudden en zijn we alsnog failliet.
Hoe gaat met de ondernemers hier op het Forum. Wij balen. Mijn dochter heeft een wellness salon, en zij moest verplicht dicht. Geen recht op €4000. Want zoveel kosten heeft zij niet. Maar ze krijgt maar €260 aan bestanduitkering, vanwege haar leeftijd. Ze woont wel op zichzelf, ze komt nu ruim €800 per mnd tekort. Ik heb wel die €4000 kosten, maar omdat ik meerdere bedrijven heb in verschillende gebieden, is de kans dat ik het niet krijg erg groot. Dus we zijn flink aan het snijden in de kosten. Overwegen zelfs om de winkel/salon en de kantoorruimte op te zeggen. Ik vind het vooral ook lastig, omdat het totaal niet duidelijk wanneer er bijv weer gemasseerd mag worden. Wordt dat juli, okt of pas volgend jaar. Ik snap dat ze telkens opnieuw moeten bekijken, meer ook om de economie te beschermen. Maar het is wel heel lastig om zo beslissingen te moeten nemen
Hier is het echt dramatisch. Schade is al 2,5 ton nu. Per dag komen er zn veertig mailtjes binnen met vragen en annuleringen en dan alle telefoontjes nog. de onzekerheid is vooral wat je de das om doet. Waar moeten we nu rekening mee houden, welk scenario gaan we plannen maken. Mogen Nederlanders wel binnen Nederland op vakantie straks, mogen buitenlanders Nederland nog wel in, gaan de schoolvakanties wel door of zijn dat weer van die geruchten van de 17 miljoen experts zoals er heeeeel veel nepnieuws de ronde doet. Vragen vragen en vooral dus veel onzekerheid. net als bij jou geen recht op de 4000 euro. We hebben de verkeerde SBI code. Geen NOW regeling voor ons flex personeel. We hebben een seizoensbedrijf dus van april tot oktober. De regeling kijkt alleen naar de loonsom van januari. Wij hebben vanaf het allereerste begin de broekriem aangetrokken en overal regelingen aangevraagd voor de hypotheken, huur etc. Veel is toegekend dus de vaste lasten zijn drastisch verlaagd maar moeten straks wel weer ingehaald worden. Iedere maand met maatregelen telt bij ons keer 2,5 en vanaf oktober gaan we weer dicht dus kunnen we vanaf die tijd tot april ook niks meer inhalen. Ik hoor steeds meer en meer ondernemers om ons heen die in de problemen komen. Wij in de toeristische sector waren samen met de horeca en kappers etc de eerste klappen aan het vangen maar nu komen er steeds meer sectoren bij. Als dit nog lang zo doorgaat gaan er heel veel mensen ontslagen worden. De toeristische sector alleen al is groter dan de bouwsector. De horeca is ook gigantisch en ga zo maar door. Zelfs accountants krijgen het al zwaar doordat bedrijven hen ook niet meer betalen kunnen.
Ik heb ook een administratiekantoor, dat is mijn andere bedrijf. Werk genoeg, maar ik vrees ook dat de openstaande postenlijst flink gaat oplopen de komende tijd. Vd week al ruim €3000 als niet meer inbaar af geschreven.
En al dan niet anderen te besmetten.. Het idee an sich van @bloem82 is niet verkeerd verder. Het is in dit geval kiezen uit twee kwaden. Wel is het een optie om (bijv.) de boekhandel te bellen om te vragen of ze het eea. voor je willen klaarleggen bij de kassa zodat je alleen daar naartoe hoeft en niet langer dan noodzakelijk in de winkel hoeft te zijn (mensen worden ook nogal gauw verleid tot overige aankopen als ze door een winkel lopen wat ervoor zorgt dat ze nog langer in de winkels blijven hangen). Nog beter zou zijn als je van tevoren af kan rekenen (via Ideal bijv.) en je het op kunt halen bij de deur. Sorry voor het OT gaan verder. On-topic: hier op dit moment gelukkig geen directe gevolgen, maar op de lange termijn verwacht ik door corona wel verlies van klanten en/of dat klanten me niet meer binnen de termijn kunnen betalen. Gelukkig wel een redelijke buffer achter de hand. Heb wel het geluk dat ik een man in loondienst heb. Die zal in zijn functie en op zijn werkplek niet snel ontslagen worden dus voorlopig geen financiele zorgen hier gelukkig. Sterkte voor eenieder hier die nu wel in een penibele situatie komt!
Wat verdrietig om te horen! Zeer frustrerend ook als je tot voor kort een gezond bedrijf had en nu met je rug tegen de muur staat. Daar glipt je bedrijf je door de vingers. Ik hoop echt voor jullie dat er een oplossing komt. Mijn man is ZZP-er in de bouw. Hij kan voorlopig nog wel aan het werk blijven, maar ook daar zal de klap komen.
@GossipGirlxoxo .... ik lees net op de Linda app dat Disney het hele jaar dicht wil blijven. Nu heeft de Linda een hoog Telegraaf gehalte, dus ik weet niet of waar is.
Ik heb sinds de invoering van de maatregelen geen werk als ZZP’er. We missen dus alleen mijn inkomen. Heb verder geen lasten, dus dat scheelt wel! Mis vooral heel erg het werken, even eruit zijn.