Ik kan het niet geloven, maar na al die tijd nu toch echt mijn eerste positieve covid test. Voelt bijna net zo onwerkelijk als mijn eerste zwangerschapstest nu ben ik dus een covid leek, en heb ik geen idee wat handig is qua kinderopvang. Mijn 8 maanden oude zoontje was vandaag erg ziek, hoge koorts. Lijkt nu alweer af te zakken maar kan dus niet anders dan dat dat ook covid is. Hij zou overmorgen naar de kinderopvang gaan. Volgens mij mag dit ook gewoon volgens de richtlijnen, maar is dit niet asociaal van mij? Wat zouden jullie doen? Als hij echt nog ziek is zal ik hem uiteraard thuislaten, maar bij een verkoudheid, moet ik me dan schuldig voelen naar de anderen op de opvang als ik hem wel breng? Zelf werk ik trouwens wel bewust thuis, omdat ik me toch niet prettig voel bij mogelijk collegas besmetten (thuiswerken kan ook prima voor mij)
Er zijn geen Covid maatregelen meer, dus bij de kinderopvang zullen bij Covid dezelfde regels als bij elke andere ziekte gelden. Testen hoeft ook niet meer Dus heeft je zoontje koorts, moet hij thuisblijven, anders mag hij gewoon naar de opvang gaan. Op je vraag “wat zouden jullie doen” - bovenstaande dus Heeft mijn kind koorts of is om een andere reden te ziek om naar school/opvang te gaan, dan hou ik hem/haar natuurlijk lekker thuis, maar anders breng ik ze gewoon, dus ook bij verkoudheidsklachten en dus ook als ik ziek ben/was.
Ik ben zelf pedagogisch medewerker, zieke kinderen (koorts, lamlendig) horen thuis vind ik, anders gewoon brengen!
Begrijp eerlijk gezegd niet dat je jezelf getest hebt Er zijn geen covid maatregelen meer dus het doet er totaal niet toe of jullie koorts hebben van een verkoudheid, covid , griep of whatever. Dus doen wat je voor corona met eennziek kind zou doen. IsKind duidelijk niet lekker, koorts of ziek? Dan hou je hem gewoon thuis.
Ik zou mezelf niet meer testen en mijn kind ook niet. Dus dan weet ik niet wat ik heb. Als kind of ik ziek zijn thuisblijven. Als we snotterig en verder prima zijn naar werk of opvang. (Als ik heel snotterig ben maar wel kan werken werk ik ook wel vaak nog thuis…scheelt mijn collega’s weer een virus en kost mij minder energie om vol in het gelid naar kantoor te gaan dan ) dus als kind nog ziek is: thuis houden. Snotterig en prima? Opvang.
Ik snap het wel en ik denk veel andere mensen ook. Alleen omdat het feit er is dat de regels ervan af zijn, heeft het wel een flink aantal jaar gespeeld bij veel mensen die het echt serieus namen. Die de impact begrepen hebben en die volgens de regels leefden. En niet dat anderen dat anders deden hè of dat ik ‘wappies’ nu gek neerzet, maar het zit bij sommigen nog in het systeem. Daar waar het bij anderen (die er sowieso tegen waren enz) allang een opluchting is dat mensen weer ‘normaal’ moeten doen zoals dat vroeger altijd al was. Ik vind niet dat mensen die nog steeds testen, weggezet moeten worden als ‘raar’ met zo’n tekentje als dit erbij, alleen maar omdat de regels eraf zijn.
Ik heb laatst ook nog getest, puur uit nieuwsgierigheid ja die zijn er ook. (ik was tijdens Corona ook al lastig in een hokje te stoppen) ik vind het dus niet vreemd dat er mensen zijn die nog testen en ts stelt deze vraag volgens mij omdat ze rekening wil houden met haar omgeving, kan ik alleen maar waarderen.
Wat vervelend! Veel beterschap toegewenst! Ben je er zelf ook erg ziek van? Ik zou het sowieso even per dag bekijken, mijn zoontjes waren er wel even goed ziek van. Als het niet nodig is, zou ik de opvang even overslaan en hem goed uit laten zieken. Het is ook vervelend als de leidsters een paar dagen later ziek zijn. (En zonder flauw te doen, je partner is thuis volgens mij, dus hij kan hem opvangen). Overigens had ik een tijdje terug als enige in het gezin Corona, de rest griep. Dus het hoeft niet zo te zijn dat je zoontje ook Corona heeft.
Ondanks het betoog van iertje snap ik niet dat er mensen zijn die nog testen. Maae los van dat: ziek is thuis, niet ziek is naar kdv. Gewoon zoals je altijd gedaan zou hebben, mag het nu ook weer. Bij kleine kinderen kan het zo snel gaan, dat je het eigenlijk pas op de dag zelf kan zeggen. Beterschap!
Dankjullie! Hij had gisteren hoge koorts, maar lijkt sinds gisterenavond en vandaag eigenlijk weer helemaal de oude. Dus kan denk ik gewoon naar de opvang De reden dat ik mij getest heb is overigens gewoon pure nieuwsgierigheid. Ik voelde me zoo beroerd, dat ik dacht: zal ik nu dan corona hebben? Nu weet ik dan ook eens hoe het is om dat te hebben haha. En ja pas daarna begon ik na te denken over hoe voorzichtig je hier tegenwoordig mee moet zijn. Voor mij voelt het inderdaad gewoon als een griepje/verkoudheid, maar ik wil het ook niet op mijn geweten hebben dat andere ouderen/zwakkeren misschien toch wel een heftiger variant krijgen. Daarnaast zou ik er zelf ook niet blij van worden als mijn collega bijvoorbeeld naast mij zit te hoesten/niezen, dus de reden dat ik zelf thuiswerk is net als met iedere andere verkoudheid/griepje: waarom onnodig anderen aansteken als we met zijn allen 50 procent thuiswerken, dan kan ik dat extra dagje ook wel ff thuisblijven. En inderdaad wat @Iertje81 zegt: het is ook gewoon zo geweest de afgelopen jaren: positieve test was thuisblijven, dus ergens voelt dat nog een beetje als de norm en voelt het voor mij slecht om dat niet te doen, ookal is die regel nu afgeschaft. Maar goed al met al fijn om de meningen van anderen te lezen. Zolang mijn zoontje zich fit blijft voelen kan hij inderdaad gewoon naar de opvang
Dit idd. Het voelt voor mij 'raar' dat ik nu verkouden ben en niet test. Niet dat ik denk dat het covid is. Gevoel is heel anders als de keer dat ik het had. Voelt echt als een ouderwetse verkoudheid (blééh) Enige rare symptoom is dat ik de hele tijd sinaasappel ruik
Eens @Marlena Als je zoontje fit genoeg is zou ik gewoon even bellen naar de opvang en vragen hoe ze erin staan. Officieel mag hij niet geweigerd worden hierom, maar mijn ervaring is dat overleg altijd gewaardeerd wordt.
Nou inmiddels dag 5 na mn eerste klachten en ik vind het eigenlijk echt niet gewoon een verkoudheidsvirusje. Ondanks dat ik niet heel ziek ben vind ik het toch wel een stuk vervelender dan een normale verkoudheid. Die vermoeidheid en dat duizelige benauwde gevoel de hele dag... Bahhhhh... Vind het eigenlijk echt niet verkeerd als mensen toch voorzichtig zouden blijven doen met covid. Ik had liever ook gewild dat die persoon die mij had aangestoken toch ff een testje had gedaan en thuis was gebleven. Misschien ben ik wel een zeur, maar had het liever niet gehad.
Beterschap! Ja valt tegen he? Mijn man, jongste en ik waren ook echt zwaar geveld (september t opgelopen). Mijn man is nooit ziek, verkoudheid duurt zelfs max een dag maar ook hij had hele hoge koorts en kon pas weer 14 dagen later werken. Kwam meer in de buurt van een hele zware griep. Ik ben sowieso snel ziek dus geen goede graadmeter. Maar t had mijn man echt klein gekregen. Mijn smaak en geur is nog steeds mwah... dus heb er wel een cadeau aan overgehouden.
Beterschap. Snap je gevoel. Ik hoor van veel meer mensen dat het vies tegenvalt hoor. En ook lange nasleep soms.