Ik ben zelf sinds kort zwanger en had al net voor de corona uitbraak een afspraak bij de afdeling Fert staan(clomid gehad) voor een eerste echo over 2 1/2 week. Echter vermoed ik dat alle andere fertiliteit afspraken daar nu niet doorgaan en kan ik me voorstellen dat de echo zelf misschien ook wordt afgezegd. Zelf twijfel ik ook of ik überhaupt nog wel een echo wil ( want dan moet ik me onder de mensen daar begeven en bij de dokter in de buurt komen, die veel andere mensen ook ziet) voor de 11 weken, wanneer het echt relevant wordt en ik ook de nipt wil gaan doen. Ik ben benieuwd of er op dit moment echo’s al worden afgezegd, die niet echt noodzakelijk zijn?
Volgens mij gaan alleen de medische echo's door.. dus bijv. de 20 weken echo, ik weet niet precies welke allemaal medisch zijn. Maar zou mij ook niet onnodig onder de mensen mengen nu!
denk het wel want dan kan je die nipt doen enzo.. ik weet niet precies hoe alles in NL werkt (woon in DE) maar de 12+5 weken echo was voor mij met de nekplooi etc.. dus wel een belangrijke idd.. heb net geluk gehad dat ik ook nog een extra echo had met 14+5 net voordat alles dicht ging maar de volgende is pas mijn 20 weken echo die dus naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon doorgaat omdat dat belangrijk is.
bij onze vk gaan de termijn echo's en 20-weken echo's door. je moet dan wel alleen komen, dus geen partner mee. alle andere echo's gaan niet meer door.
Ik heb maandag de termijnecho in het ziekenhuis, maar tot nu toe ben ik niet afgebeld nog. Wel las ik op de website van het ziekenhuis dat ik alleen moet komen en mijn man dus niet mee mag.
Volgensmij alle termijn echo's (zijn medisch) dus 12, 20, 30 en als je dan nog tussendoor medische indicatie krijgt. Rest word bijna overal afgezegd wat ik begrijp.
Oké, nou ik vind het geen probleem om alleen te komen, als hij wel rond de 11 weken maar doorgaat. Ik zou eigenlijk ook wel graag een echo rond 13 of 14 weken krijgen, omdat je dan toch al best wat eventuele afwijkingen kan vaststellen. Maar goed, dat is nog twee maanden vanaf nu, wie weet is het tegen die tijd wel weer allemaal op gang gekomen
Hier gaan alleen de termijnechos (11 a 12 wk) en 20 weken echo's door. Vroege echo's dus niet Groeiecho rond de 30 weken dus niet Liggingsecho rond de 35 weken ook niet
Ik heb morgenochtend een groeiecho in het ziekenhuis. Deze gaat door, kreeg wel een mail met voorzorgsmaatregelen. Uiteraard ga ik alleen.
Dit was de informatie van de mijne: Zwangerschap Frequentie controles Het schema van de controles is aangepast, de tijd tussen de controles zullen (indien dit medisch toelaatbaar is) langer zijn dan normaal en is gebaseerd op wat medisch echt noodzakelijk is. Dit kan betekenen dat je gebeld kan worden om afspraken annuleren en dat je een nieuwe afspraak krijgt. Verloop controles De controles zullen wij zo kort mogelijk houden, wat inhoudt dat wij alleen lichamelijk controles uitvoeren. Bij binnenkomst meten wij direct je bloeddruk, voeren wij het uitwendig onderzoek uit en nemen wij indien nodig bloed af. Voorafgaand aan de controles zullen wij telefonisch contact met jou opnemen. Wij nemen de tijd om te bespreken hoe het met je gaat, het geven van voorlichting en zullen wij je vragen beantwoordden. Ook de intake en counselingsgesprek zullen wij telefonisch doen. Kom alleen Om de kans te verkleinen dat wij als zorgverlener besmet raken, vragen wij jou om alleen naar het spreekuur te komen. Bij een echo kun je eventueel met je mobiel en Whatsapp video het thuisfront mee laten genieten. Ook zullen we foto’s meegeven. Overige Het inloopspreekuur komt per direct te vervallen. Daarnaast maken wij geen pretecho’s en plaatsen wij geen spiralen. Ook blijft gelden dat als je klachten van verkoudheid of griep hebt, je dit telefonisch aan ons moet doorgeven. Bevalling Op dit moment is het nog mogelijk om thuis of poliklinisch te bevallen. In het ziekenhuis geldt dat er (naast de verloskundige) maximaal 1 begeleider mee mag nemen, je begeleider mag geen groepsverschijnselen hebben. Kraambed De controles in het kraambed doen wij telefonisch. Indien medisch noodzakelijk komen wij uiteraard op huisbezoek. Bij een huisbezoek vragen wij dat er geen andere personen aanwezig zijn.