Dag dames, Ik ben gisteren mijn slijmprop verloren met 7 weken zwangerschap. (En ja, ik weet zeker dat het mijn slijmprop was, herken het van mijn voorgaande zwangerschappen) Ik ben toen in paniek naar het ziekenhuis geweest. Daar een echo gehad en mijn kindje zat er gelukkig (Alhamdoellilah) nog. Alles zag er goed uit op de echo. Over de slijmprop en of dat iets te betekenen had konden ze me echt niets zeggen. Ben dus alsnog met een onbehagelijk gevoel naar huis gekeerd. Ik ben de hele tijd aan het tobben en paniekeren. Niet normaal. Iemand ervaring hiermee? Hoor graag van jullie. Alvast bedankt!
Ach jeetje das ff schrikken zeg! Elhamdoeliah (godzijdank)niks aan te hand. Helaas hebben ze in het ziekenhuis je niks kunnen vertellen hoe en watte. Ik heb hier ook geen ervaring mee zo vroeg. Maar probeer toch er van te genieten. Moet je nog een keer terug voor controle? Sterkte ❤️
Super bedankt voor jouw reactie. Ja, de onzekerheid is echt nirt te doen en blijkbaar herkennen mensen dit ook niet, dus dan zegt mijn gevoel dat het wel eens geen goed teken kan zijn. Ghair inschaAllah. Hoop dat er meer reacties zullen komen.
Ik wist om eerlijk te zijn nog niet eens dat je al een slijmprop hebt met 7 weken. Dus ook geen ervaring mee. Hopelijk blijft het hierbij, ik duim voor je! Gelukkig dat het er bij de gyn wel goed uitzag.
Bedankt voor jouw reactie. Dat had ik idd gelezen, maar heeft t iets te betekenen dat ik t nu al verlies? Buiten het feit om dat het weer terug kan groeien?
Het hoeft niks te betekenen wss is hij nu alweer aan gegroeit en heb jij zelf verder nergens last van dan hoef je je geen zorgen te maken!
Maar dit kan niet 'de' slijmprop zijn zoals je 'm aan het einde van de zwangerschap verliest hoor. In elk geval niet qua grootte/hoeveelheid. Je slijmprop groeit namelijk (en ja, hij groeit ook weer aan). Als de arts zich nu geen zorgen maakt zou ik dit ook niet doen. Wel zou ik wat rust houden de eerste periode
En: 7 weken is natuurlijk nog een zeer vroege zwangerschap. Heb je al een hartje zien kloppen? Krijg je bijv over 3 weken oid weer een echo om de ontwikkeling te zien?
Thnx. Nou, hij zag er precies hefzelfde uit als bij mijn andere zwangerschap dus echt anders is ie niet. Ja, ben ook bekend met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus heb al 2 keer een echo mogen doen. Dat zag er Alhamdoellilah allemaal goed uit. Hartje klopte. Overigens geen last van andere dingen, maar de arts kon me gewoonweg niets wijzer maken over de slijmprop.
Naar ik weet kan je die slijmprop meerdere keren verliezen tijdens je zwangerschap en groeit het ook gewoon weer terug. Lijkt me niks om je zorgen over te maken hoor!