hallo dames. ik heb vorig jaar corona gehad en ben gevaccineerd . nu weer corona door uitbraak op school van mijn kinderen. ik ben 11 weken zwanger en maak me zorgen om de gevolgen van de baby. las nare dingen over besmette moeders tijdens zwangerschap. of kan ik me minder zorgen maken omdat ik al antistoffen heb? groetjes kaatje
Hoi, wat vervelend dat je opnieuw corona heb! Voel je je ziek ook? ik heb deze zwangerschap ook met 11 weken corona gehad (dat was voor mij de eerste keer en niet gevaccineerd dus in die zin stond ik er in theorie 'slechter' voor dan jij, denk ik) Ben wel echt ziek geweest maar ook weer goed en snel hersteld, ben nu 20 weken zwanger en tot dusver geen gevolgen voor de baby, van de week een goede 20 weken echo gehad. Kan dus nog niet vertellen hoe het afloopt, en ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, dat deed/doe ik ook, maar de verloskundigen enz. zijn er vrij nuchter over, hoef in principe geen andere/meer controles doordat ik corona heb gehad. Veel beterschap en sterkte en hopelijk een goede zwangerschap!
dank je wel voor je bericht. ik voel me precies net als de 1e keer.heel veel spierpijn hoofdpijn en pijn mijn longen. geen koorts wel verhoging en alleen klein kriebelhoestje. ze zeiden dat de ernst van de infectie niets zegt over de situatie van evt de baby. ik heb inderdaad het zhuis gesproken en zijn inderdaad vrij nuchter.
Ik ben geen deskundige, maar zoals ik het begrepen heb zitten de problemen vooral in de laatste maanden van een zwangerschap, wat op zich niet gek is, omdat dan de longen sowieso minder ruimte hebben. Dat speelt nu waarschijnlijk nog niet bij jou. Desalniettemin hartstikke vervelend dat je het virus te pakken hebt. Beterschap!
het gaat mij eigenlijk meer om de gevolgen voor de baby? kan het kwaad voor de baby?of zal het minder kwaad kunnen omdat ik al meer antistoffen heb?
Wat naar! Ik heb zelf wel een ‘positief’ verhaal. Met 20 weken ongevaccineerd corona gehad. Ik kon mij toen nog niet laten vaccineren. Het verliep vooral als een fikse verkoudheid. En de baby is helemaal gezond ter wereld gekomen. Ze is nu 4,5 maand.