Hoe weten welke variant corona en wie corona zonder klachten

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Roosje24, 24 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hoi hoi,

ik heb in december corona gehad. Weinig klachten viel wel mee gelukkig. Toen 2 dagen voor ggd test had ik met zelftest negatief getest.

Nu ben ik al 1,5 week of ietsje meer weet het even niet meer aan het hoesten. Tot nu zelftesten gedaan en die bleven negatief. Afgelopen dinsdag weer een zelftest en ook negatief. Maar vandaag een ggd test gedaan en was verbaasd positief!
    Collega was besmet 1.5 -2 weken geleden dus daarom ook die zelftesten. Hoesten bleef aanhouden nu nog steeds een beetje hoor maar mijn vader is maandag positief getest (zondag was zijn zelftest nog negatief) wij waren zondag met hun dus daarom heb ik vandaag laten testen(vanwege beetje nauw contact en omdat ik nog steeds aan het hoesten was. )
    Verder heb ik helemaal geen klachten daarom was ik ook stomverbaasd. Hoe dan ? :D
    Dochter voelde zich deze dagen ook niet super. 1x hoofdpijn. Koud hebben. Verder was ze niet echt ziek dus ik twijfel nu of zij ook nu geen corona heeft

maar hoe weet je welke variant je hebt. Ik deed mijn zelftesten altijd via mijn neus. Ik snap nooit waarom ik niet posi test met de zelftesten.
    En wie heeft corona gehad zonder klachten?

2. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat het in december om de Delta variant ging en nu hoogstwaarschijnlijk de Omikron variant of één van de subvarianten van Omikron.

Mijn dochter en zoontje hadden in december ook Corona en kregen het eind januari opnieuw.

beterschap!

3. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Dat denk ik dus ook. Qua klachten weet je natuurlijk nooit hoe het gaat aanpakken.
    ik weet dus nu niet sinds wanneer ik corona heb nu omdat ik geen klachten heb. Nu nog niet maar kan komen? Ik hoop het natuurlijk niet. Ik wil niet groot praten :D
    Dankjewel!!
    ik heb je topic gevolgd en je bent er eindelijk van af. Hoop dat die corona niet terugkomt bij jullie :D

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    Hier in t huis was t ook heel verschillend. Baby amper last, ik helemaal niet, dochter hoge koorts en de hele ellende. Kan overigens goed zijn dan ze griep ook ff combineerde nu ze toch bezig was. Al dr klasgenootjes zowat waren ook gestrekt maar negatief.

Gisteren dr weer opgehaald uit school met net aan koorts, tja buikgriep hadden we daar ook nog rondwaaien...ronde 3....

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik heb ook nooit positief getest met de zelftesten. Rest van het gezin wel. Ik vind het ook wel heel lastig, omdat ik altijd wel milde klachten heb, vanwege allergie.
    ik had eind januari Corona, dat moet bijna wel de omikron variant geweest zijn. Maar zeker weten doe je het natuurlijk niet. Ik had overigens ook nauwelijks/ geen klachten.

6. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik heb Corona gehad zonder klachten. Zelftesten negatief (getest vanwege besmette partner en ik was de enige in huis die nog niet positief was geweest). Kreeg ook geen klachten, maar was zat van die testen dus dacht 1x naar ggd en dan geloof ik het wel. Uitslag kwam ‘s avonds en toch positief. Maar heb ook geen klachten gekregen.
    Ik ben overigens niet gevaccineerd.

7. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja geen idee ik heb in december gehad en ik had een postieve zelf test en mijn man en zoon niet maar wel positieve ggd test.

afgelopen maanden verkouden geweest, heerlijk , allemaal hoesten, buikgriep en bij mijn zoontje al zijn beste vriendjes weer positief. Alle zelftesten bleven negatief en we zijn niet meer naar ggd gegaan. Dus ja zeg het maar, misschien hebben we het weer gehad.

8. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Hier eerste keer corona eind oktober. Best ziek van geweest. Delta variant

In de voorjaarsvakantie weer gehad en geen klachten. Was de omikron variant

9. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik heb nu ook helemaal geen klachten. Ik zal bijna denken dat het nep is allemaal :D

10. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Misschien is je hoest toch door corona en bleven je zelftesten negatief? Is een hele goede mogelijkheid. Helemaal als je alleen via de neus test. Omicron blijkt juist veel vaker in de keelholte aantoonbaar.

Zeebra vindt dit leuk.
  11. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    [QUOTE="Roosje24, post: 24126478, member: . Ik deed mijn zelftesten altijd via mijn neus. Ik snap nooit waarom ik niet posi test met de zelftesten.
    [/QUOTE]

Sinds een tijd is er het advies om niet alleen de test in je neus af te nemen maar eerst je keel daarna nog door je neus. Hier tot nu toe betrouwbare test afnames gehad. Zelftest negatief, pcr negatief. Zelftest positief pcr ook positief.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je weet nooit welke variant je hebt tenzij ze dat specifiek testen

maar fijn dat je er geen last van heb :)

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Ja precies. Ik lees nogal eens dat mensen het flink vinden tegenvallen. "En dat met omicron" Omicron is dominant, maar betekent dat dat alle andere varianten helemaal weg zijn? Of zijn er nog steeds mensen die nog wel de deltavariant hebben?
    Dat vraag ik me wel eens af...

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Ik lees dat af en toe idd ook, maar is dat een officieel advies geworden? Of is dat tot nog toe alleen maar door losse mensen gezegd?

15. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het zal vast van alles en nog wat door elkaar zijn gok ik zomaar :p

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Als je goed wilt testen is het we geadviseerd om de keel ook mee te nemen. Eerst keel dan neus. Echter in bijsluiters staat nog steeds alleen neus. Probleem bij deze Corona variant is dat t of heel diep in de neus zit of alleen keel. Weinige doen een goede diepe neus swab afnemen daarom is keel dan erbij wel verstandig. Dan heb je de kans op een meer betrouwbare test.

18. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    0,2% is nog wat anders de rest omikron

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Waar wordt dat dan geadviseerd? Dat is dus mijn vraag. Ik lees bijv op Rijksoverheid alleen over de neus test. Geen advies om ook de keel mee te nemen.
    De bijsluiters zijn idd alleen nog maar neus.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik heb je in een post in nieuws genoemd. Daar staat in dat het effectiever is.

Deel Deze Pagina