Ik had bijna ruzie met een pick up door die reden. Bestuurder keek niet uit en ik zag vrij laat dat ze achteruit reed door m’n beslagen glazen
dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat de VS inmiddels geen 50k maar 200k+ doden heeft puur een cijfer correctie.
Mijn man zoekt een Vader mondmasker....als je dan toch met zn allen voor paal loopt doe het dan gezellig. Straks kerstmaskers?
Hier zie je nu heel veel Halloween maskers. En daarna allemaal massaal aan de kalkoen maskers vermoed ik
En toch vind ik het niet zo gek, grote kans dat het gezin van 7 meer ruimte heeft en je daar dus makkelijker afstand kunt houden.
Misschien zouden ze dus voor thuis ook met een soort oppervlaktenorm moeten komen. Niet als verplichting, maar als richtlijn. Maar goed, als je dat doet zijn waarschijnlijk de rapen ook weer gaar. Want dan is het oneerlijk dat 'rijke mensen' meer visite (tegelijk) kunnen ontvangen dan 'arme' mensen. En misschien moet je dan ook het aantal een beetje loslaten. Bijvoorbeeld 'maximaal 1 ander huishouden op bezoek OF maximaal 2 personen uit verschillende huishoudens', zoiets.
Ik vind het Belgisch idee met bubbels ook niet gek. Dan kies je als een bubbel om elkaar te blijven zien, en zolang het echt binnen die bubbel blijft (dus voor de rest wel 1,5m tot iedereen) zou de bron- en contactonderzoek ook mee moeten vallen. Nu kun je bijv iedere dag met 4 verschillende mensen thuiszitten, en iedere avond met andere 2/3 in een restaurant aan tafel. En ja, er zijn lieden die niet anders kunnen dan leven volgens de letterlijk geschreven tekst, dus dit ook zo doen. "Want het mag toch?"