Dochter laten testen binnen 8 weken na corona besmetting.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Kraamzuster, 31 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Een maand geleden hebben wij allemaal corona gehad. Alle 3 een herstelbewijs, behalve onze dochter. Zij wilde absoluut niet testen omdat anderen haar een beetje bang hadden gemaakt met verhalen.....

Nu komt het volgende..... we willen op vakantie, maar zij is niet gevaccineerd en niet getest. We hadden zoiets van: Ach ze is 7 jaar, pas met 13 jaar is dit allemaal nodig. Maar nu kom ik erachter dat in andere landen gelden andere regels...... Oeps....

Stel ze laat zich nu alsnog testen bij de ggd ( 4,5 week later.) zou de pcr dan alsnog positief kunnen aangeven? Omdat dit nog binnen die 8 weken valt? ( als we haar überhaupt zover krijgen.)

Iemand hier ervaring mee?

2. Mapje

Mapje Niet meer actief

Welk land ga je heen dan dat kinderen van 7 gevaccineerd/ hersteld moeten zijn? Onze oudste heeft dat beide ook niet en voor zover ik weet geeft dat geen problemen (Frankrijk)

Maar om antwoord te geven op je vraag: het kan maar hoeft zeker niet. Bij mij was de PCR 3 weken later negatief. Bij mijn zusje ook.

En mijn oudste heeft 4 weken met ons binnen gezeten in december terwijl wij allemaal Corona hadden en hij ook verkouden en ziek was maar hij is toen 4x met pcr negatief gebleven…dus heeft het toen niet eens gehad ondanks klachten. Is ook nog een optie zelfs dus…

Kraamzuster vindt dit leuk.
  3. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    We willen naar Griekenland.

Mapje vindt dit leuk.
  4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Voor griekenland hoef je dochter geen vaccinatie te hebben

herstelbewijs of test bewijs

en wie weet is het wanneer je gaat wel geschrapt

Bijgevoegde bestanden:

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    zelftest was hier een week later al negatief, mja dat is een zelftest.

6. Mapje

Mapje Niet meer actief

dan moet je ze gewoon testen voor jullie gaan toch. Als ze testen zo vreselijk vindt en je wil het zo min mogelijk doen zou ik dat dan doen. Anders moet je nu en bij negatief dan weer….

NiekeKris en Kraamzuster vinden dit leuk.
  7. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Ja dat is ook zo.

8. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Ja hier ook bij een zelftest. (Dat vind ze minder vervelend omdat ik die niet ver in haar neus doe.) Bij covid was deze wel positief, vandaar dat ik weet dat ze wel positief was. Maar kreeg haar met geen mogelijkheid naar de GGD.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    Maar de testmethoden bij de GGD zijn toch ook minder heftig geworden begreep ik? Omdat omicron meer in de hoge delen zit ipv delta die de longen veel meer pakte.

10. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Bij de ggd gaan ze ook maar laag de neus in bij kinderen hoor....

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Ik zou nu niet meer gaan testen. Je KUNT tot 8 weken na besmetting nog positief testen, maar dat is zeker niet standaard zo. Dus er is een behoorlijk grote kans dat je dochter nu toch al negatief test. Dan test je dus voor niks.
    Ik zou het gewoon maar afwachten tot de vakantie. Of het nu moet voor de reis weet ik niet, maar grote kans dat in de zomer de regels nog veel verder versoepeld zijn. En dat er dan dus nergens meer naar gevraagd wordt. Dan ben je nu echt voor Jan doedel wezen testen.
    Mocht je voor de vakantie toch wel moeten testen, dan heb je ook 'een flinke stok achter de deur' om haar zo ver te krijgen dat ze het wel doet: namelijk lekker met zijn allen op vakantie.

12. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Nee maar zij had alweer verhalen gehoord van anderen (oudere kinderen) dat ze heel diep in je neus gaan. Dus zij had zoiets van: mij niet bellen, ik ga niet testen. :roflmao:

bulakgirl vindt dit leuk.
  13. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Bij mij niet hoor! Ze gingen echt heel diep. Heb toen nog het stokje uit mijn neus geduwd omdat ik een bloedneus kreeg. Waarop zij zeiden: maar het moet nog een keer want we konden niet diep genoeg, anders klopt de test niet.

Onzin vond ik, want ik had overduidelijk corona en de uitslag was positief.:) Ook al konden zij ( naar eigen zeggen.) niet zo diep.

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    iek de wasabi experience terwijl dat echt niet nodig is volgens mij.

15. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Bij kinderen gaan ze niet zo ver

chrystel73 vindt dit leuk.
  16. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Dat weet ik.
    Maar ik antwoordde Vero in dit geval. En volgens mij bedoelde zij in het algemeen qua testen.:)

17. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Zo diep dat het meteen een inclusief uitstrijkje wordt. :roflmao: 2 in 1!

Mop81 vindt dit leuk.
  18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ook dat valt soms nogal tegen… :|

Ik zou nu niet meer gaan, kans is groot dat ie negatief is en dan moet ze vlak voor de vakantie nogmaals. Ik zou dus gewoon dan pas gaan. (Loop je ook niet het risico dat ze dan helemaal niet meer wil na een eerdere negatieve ervaring… :oops:)

19. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Daar heb je idd gelijk in. Ik wacht wel af tot aan de vakantie.

Deel Deze Pagina