Ja dat is idd ruk. Maar hoe zou jij het hamsteren anders op willen lossen? Want dan moet je gaan werken met bewijzen, brieven etc. Dat kost veel meer tijd.
Misschien dat de gemeente een brief zou kunnen sturen waarop het aantal inwonende vermeld staat. Helaas heb je dan nog het probleem van boodschappen doen voor een ander.
dit heeft helaas geen nut. Ik werk op de commerciële afdeling van het hoofdkantoor van een supermarktketen. En er staat echt nog genoeg in de distributiecentra en daarnaast hebben de leveranciers ook nog genoeg, er is echter niet genoeg mankracht en vrachtwagens om alles zo snel te verwerken. Nogal logisch als er ongeveer 65% meer van alles wordt verkocht, er staan namelijk niet meteen 65% meer medewerkers en vrachtwagens klaar. Bovendien worden de schappen heel snel na het vullen weer leeggehaald door de hamsteraars waardoor anderen weer misgrijpen. Maar op een moment zullen de hamsteraars ook wel beseffen dat 20 pakken pasta wel even volstaat en dat ze genoeg wc-papier hebben voor een jaar.
Hier eindelijk geluk in de speurtoch naar melk. Delhaize & Colruyt volledig leeggeroofd. Dan naar Makro. Ik kreeg al hoop toen ik op de parking iemand met een verpakking zag lopen. Eens binnen zag ik dat een man vanuit het magazijn de rekken aan het aanvullen was *vreugdedansje*. Maar volgens mij blijven van die paar palletten nu ook niet veel meer over
Mijn vriend is chauffeur. Mocht het bij zijn tak minder gaan lopen dan mag hij wat mij betreft gelijk aan de telefoon hangen met de bedrijven die over de chauffeurs in de voedselketen gaan.
Ik schrok gister onwijs! Alles was bijna op zelds alle majonaise en chips, zo bizar! En wij hebben een hele grote ah hier.... whauw, we waren nu echt bijna verplicht hele dure spullen te kopen want dat was soms het enige dat nog over was
Hier in het epicentrum gewoon alles verkrijgbaar. Ja wel een run op bepaalde producten geweest maar leeg zoals je ziet op tv is het hier nog niet geweest.
Gek die verschillen dan zeg. Ik lees hier namelijk dat in Noord Holland ook een run is terwijl wij relatief weinig besmettingen hebben.
Hier veel lege schappen maar er was nog wel eten. Helaas alleen bijv dure bio aardappels ofzo, nou ja heb die maar gehaald.. Hamsteren zal vanzelf wel stoppen gok ik, dat blijven mensen toch niet doen? Weekboodschappen doe ik nu wel, ik wil zo min mogelijk gaan.
Maar je zou toch denken dat dat hamsteren een keer klaar is? Een keer hebben mensen toch genoeg eten in huis?
Ik woonde in de bible belt en zelfs daar waren de AH/Jumbo altijd 's zondags open, en 1x per maand koopzondag.
Dat is hier al een week oid. Ik snap het hamsteren echt niet...op een gegeven moment heb je toch gewoon (meer dan) genoeg???
Ik denk dat er steeds meer paniekvogels bij komen. Je hebt een groep die hoort dat er corona is in andere landen en denkt hup hamsteren voordat het in NL komt. Dan heb je de groep die begint zodra het in NL is, een groep die start zodra er strengere maatregelen komen en een groep die begint zodra ze zien dat anderen het doen en de schappen leger raken. Tenminste dat is mijn idee erbij