Iedere keer als er een persconferentie is geweest wordt het hamsteren weer erger, lijkt wel. Dus als het nieuws en de persconferenties nou even rustig blijven, blijven mensen ook rustig en krijgen de winkels weer tijd om de voorraad ook daadwerkelijk in de schappen te krijgen.
Vanmiddag ging ik koken voor het kraamgezin waar ik aan het werk was. Drie winkels af voor de ingrediënten voor een maaltijd , was overigens hartje Amsterdam. En na het werk ging ik naar "mijn eigen" Appie (niet in Amsterdam). Dit was wat ik aantrof;
Moet zeggen dat het vandaag best rustig was in de supermarkt (Eindhoven). Er was ook weer veel minder leeg.
Dit zei ik vandaag nog tegen een collega. Mensen zijn al zo'n 2,5/3 weken aan 't hamsteren en sinds donderdag is het echt extreem. Nog steeds is de omzet vele malen hoger dan normaal. Vraag me echt af hoelang het nog doorgaat. Toen ik vanmorgen op het werk kwam lag er geen enkele zak aardappels meer op de afdeling. Vanmorgen heb ik 6 containers met aardappels bijgevuld, ben benieuwd hoeveel er morgenvroeg nog ligt...
Wij moesten wc papier hebben voor op het werk. Ik ben 3 supermarkten afgeweest en overal uitverkocht.
Denk dat je gelijk hebt anders was het wel klaar inmiddels. En vooralsnog vind iedereen het aso en doet niemand het maar ondertussen zijn de schappen wel leeg
Ja. Nu heb je natuurlijk de groep mensen die steeds misgrijpen bij vanalles, dus als er dan wel wat ligt nemen ze wat extra mee en blijven de vakken leeg.
Denk nu trouwens dat het probleem niet eens het echte hamsteren is maar de mensen die "gewoon" een pakje extra pasta of rijst pakken wat ze normaal niet doen. Als iedereen dat doet gaat het hard. En vermoed dat iedereen dat doet want iedereen zegt niet te hamsteren.
Daarnet babyvoeding gevonden En hoewel er nog 2 pakken waren, maar eentje meegenomen, want er zijn misschien andere moeders die ook zonder zitten. Nu maar hopen dat ze het wel leveren volgende week bij m'n supermarkt bestelling.
Voordeel van een buurtsuper, ik zag gisteren een stuk of 6 broden apart liggen met een briefje er op. Hij zou eens kunnen informeren of zijn super dat zou willen doen. Bij ons was ook alles op, op tostibrood (Kinderen blij) en rozijnenbrood na.
Bij ons overvolle schappen en aanbiedingen op chips denk dat ze t allemaal naar Friesland hebben gestuurd. Ik zei tegen man vanavond, goh, zitten we weken thuis en heb ik géén chips, géén chocolade, géén snoep, geen frisdrank. Hij: en vervolgens een zacht "misschien maar goed ook"
Stond voor leeg zuivel schap te zoeken naar de Griekse yoghurt inderdaad, alleen een emmertje straciatella gekocht. Echt alle (halve) literpakken en emmertjes op, op de dure dubbelvla en vlaflip na.
Hier overmorgen maar die f*ckers hebben de aanbiedingsprijzen er niet in gezet (2v€3 is volgens hun 5,98). Dus toch maar naar de winkel gegaan gisteren. Was heel rustig maar idd ook leeg
Fijn dat het alsnog gelukt is. Anders laat je het weten hoor, dan ga ik eind van de dag en stel ik een doosje voor je samen met wat basis producten. Er zit een postagentschap in de super dus kan het dan meteen opsturen