ik las dat eerst 17% Van Nederlanders had gehamsterd. Daarna kwam er nieuws en wilde 17% nieuwe Nederlanders alsnog gaan hamsteren. En zo beïnvloedt iedere nieuwe maatregel een “nieuwe” groep Nederlanders die dan alsnog besluiten te gaan hamsteren.
Daarom is hier thuis ook geen enkel potje groenten te vinden. Verse groenten zijn ook veeel goedkoper hier dan blik, echt belachelijk gewoon maar zo'n potje vieze doperwten kost 3x zoveel als vers. Het is nu lente dus dooerwtenseizoen, heb wel veel ingevroren. (Niet ivm corona maar omdat ik af en toe elders in het jaar ook wel eens doperwten wil eten.)
Ik heb nooit gezegd dat pot groente "lekker" is, maar het is voeding en in tijden van nood prima te eten. Misschien ben jij zelf wel te veel "luxe" gewent
Serieus Ik zie fotos van overvolle stranden Dikke rijen bij de ijssalon Denken mensen niet na?? Zien ze dit als gewoon lekker dagjes weggaan Domme domme mensen
Ja want stel dat je straks er niet meer uit mag. Ja dat gaat juist gebeuren als iedereen dit domme gedrag blijft doen
https://www.nu.nl/economie/6039357/zondag-legere-schappen-in-albert-heijn-door-grote-distributiestoring.html Ik moet er eigenlijk niet om lachen, maar zouden nu nog meer mensen gaan hamsteren, omdat ze denken: “zie je nu wel, er is niet genoeg!”
Oh nee. Ik kan er niet om lachen. Sh*t. Juist nu. ps zie stomme stickers in mijn post en krijg ze niet weg
Het is ook niet grappig, maar toen ik het las, dacht ik dus ook: net nu he, wet van Murphy, en toen moest ik toch een beetje lachen.
Nee niet buiten proporties, maar jij neemt extra dingen mee, en met jou ook ineens 30 andere klanten, daar is een supermarkt niet op berekend. Als je pech hebt duurt t 2 dagen voor de nieuwe voorraad komt, klanten die in die 2 dagen komen vinden dat vervelend en de volgende keer dat t er wel is nemen ze ook meer mee.. Als iedereen gewoon normaal z’n boodschappen blijft doen is er niks aan de hand. Supermarkten blijven gewoon open, en mocht je heel ziek worden dan eet je toch vrijwel niks dus heb je ook niks aan een voorraad.
Ik denk ook precies dat dit is wat er gebeurd. Iedereen wijst naar hamsteraars en denkt ik doe daar niet aan mee (schat ik zo in door alle reacties hier en op fb over de schande van de hamsteraars) maar ondertussen neemt iedereen niet buiten proporties iets extra's mee en dat x 500 op een dag zorgt voor die lege schappen.
Er is voldoende voorraad. Maar ik weet iig van een deel van de chauffeurs dat ze vanwege de richtlijnen binnen zitten. Ik vraag mij af of daar geen gat zit. Omdat chauffeur zijn geen cool beroep is en omdat je in sommige sectoren ook nog eens een dubbele fulltime job hebt (voor weinig meer dan minimum uurloon) is er een tekort. Mijn vriend is note benen geweigerd omdat hij 60 uur pw prima vond, maar dat voor hem de max was. Is dit allemaal de schuld van hamsteren of moeten we nu eens gaan nadenken over het loon van de mensen die zorgen dat de noodzakelijke dingen blijven draaien?
Haha nee hoor. Maar potten groente vind ik zo smerig. Zo slap, zout en smakeloos. Hier ook gewoon wel eens diepvries groente hoor. Vers heeft er echter echt voorkeur. En hele bloemkool is te veel voor de ons. Diepvries kan ik makkelijker portioneren en is niet bewerkt. En nee ik ben geen luxe paardje. Maar potten groente hamsteren terwijl je ze niet lekker vindt gaat t met hier dus echt niet gebeuren..
Hier worden ze we gegeten (op den duur) maar door mijn man, hij is groot gebracht met geen cent te makken, veel agv en veel pot groente en vind ze af en toe wel lekker. Nou prima hoor als hii ze wil eten, dus nee ze zijn niet "gehamsterd" om dadelijk weer weggegooid te worden Een hele bloemkool is hier met 3 geen probleem haha.
Klopt, maar de afgelopen week kon ik de deur niet uit omdat ze beide een snotneus hadden dus blij toe dat ik een zak extra had.
dit is het voor jezelf recht praten natuurlijk. Je hebt nl een man lees ik, die kan ook heen of thuis blijven bij de kinderen. De supermarkten zijn elke dag open met ruime openingstijden.
Dochter vertelde dat de winkel weer goed gevuld was. Er hadden veel jongelui kunnen werken en er was dus heel hard gewerkt om de vakken weer te vullen. En gisteren vertelde ze dat er door het gehamster ook meer brood was besteld, om aan de vraag te kunnen voldoen. Bleek dat net de piek bereikt was, waardoor er nu te veel brood was besteld en er ook heel veel brood over was en wat nu allemaal weg kon. Ik geloof dat dat allemaal naar de voedselbank gaat dus dat zou dan weer mooi zijn.
Het is eigenlijk ook heel lastig. Ga je hamsteren dan is het niet goed want er blijft niets over. Hamster je niet dan is het ook niet goed want dan moet je naar buiten om je boodschappen te doen. Wij hamsteren dus ook niet maar bezorgen gaat dus ook niet meer voor de komende 2-3 weken. Dus zijn we verplicht dat een van ons risico gaat lopen en ook nog in een lege winkel komen te staan. Heel dubbel allemaal.
Hoezo en waar lukt het bezorgen niet? AH zat drie weken vol. Maar toen ik een bundel nam kon ik een vaste tijd en dag kiezen. En kon ik ineens de volgende week wel laten bezorgen.