Mijn man heeft woensdag positief getest op Corona. Hij had milde klachten, zijn test was vandaag negatief, hij heeft nog heel af en toe een hoestje/ kuch. Moet hij echt wachten tot hij een hele dag niet meer heeft gehoest, of is een negatieve test en zo goed als geen klachten meer hebben voldoende?
En negatieve zelftest zegt volgens mij niets. Echter met enkel af en toe een klein kuchje zou ik na 5 dagen de isolatie opheffen. Uit ervaring, zowel bij mezelf als omgeving, weet ik dat dit kuchje helaas nog weken kan aanhouden.
Niet helemaal niks lijkt me. Met WK voetbal vrouwen, mochten ze na 5 dagen met een negatieve zelftest weer mee voetballen.
Dat zijn dan eigen regels toch? Er is altijd gezegd dat je na een positieve test niet meer hoeft te testen. Die testen vertellen volgens mij niet of je op dat moment nog besmettelijk bent. Daarnaast zijn die zelftesten sowieso veel minder gevoelig om een besmetting te detecteren.
Ja dat zullen inderdaad eigen regels zijn. Vraag me wel af hoe besmettelijk je bent met een negatieve zelftest. Mijn ervaring is idd dat de zelftesten laat uitslaan tegenwoordig.
Ik heb van collega’s in het buitenland begrepen dat dat wel in sommige landen gehanteerd wordt en ik vind het ook wel logisch. Als zo’n test geen virus meer kan vinden, dan zou je denken dat het wel weg is, of dat het nog zo weinig is dat je niet meer besmettelijk bent. Probleem is dat we volgende week een feest van mijn ouders hebben en ik zou het heel erg vinden als ik dat niet kan bijwonen. Dus ik wil niet achteraf denken, had ik maar…
Hoesten kan lang aanhouden. Geen idee of na een negatieve zelftest je ook niet meer besmettelijk bent. Ik zou de gok wel nemen.
Hier bijna 2 wkn geleden op do echt mega klachten(had geen idee dat het corona kon zijn) vrijdags posi test. En ben een week binnen gebleven en afgelopen ma weer gaan werken, kuch ook nog en zit wat vol. Maar hou wel afstand en ga zeker geen maand binnen zitten. Had ook gelezen dat je na 10 dagen sws uit isolatie mag.