Slaapproblemen na corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Stier86, 22 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stier86

Stier86 Niet meer actief

In september heb ik corona gehad. Ik ben niet heel ziek geweest; neusverkouden, pijnlijke keel en snel vermoeid.

Momenteel zit ik al een paar weken ziek thuis; oververmoeid en enorm aan het kwakkelen met mijn lijf, elk virus pak ik op. Daarnaast slaap ik heel slecht. Herkennen mensen dit na het doormaken van een lichte corona-infectie?

We hebben om meerdere redenen een heel pittig jaar gehad met weinig rust. Het is logisch om te denken dat ik daardoor oa slecht slaap en oververmoeid ben. Maar collega zei dat het ook door corona kan komen, ook de slaapproblemen (slecht inslapen, doorslapen, vroeg wakker).

herkent iemand dit?

2. Mapje

Mapje Niet meer actief

Wel het slecht slapen, doorslapen en in slaap komen. Maar ik heb nooit Corona gehad zover ik weet dus daar kan het niet van komen.

Lijkt me vervelend! Hopelijk vind mensen hier die dit ook zo ervaren hebben!

3. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Het lijkt mij ook niet logisch hoor maar omdat mijn collega het zo zei, was ik benieuwd.

Ik ben van mezelf helaas geen goede slaper en gebruik af en toe slaapmedicatie maar zoals het de laatste maanden is. Echt vreselijk. Maar jij dus ook een slechte slaper? Heb je nog gouden tips?

Mapje vindt dit leuk.
  4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik ben van mijzelf ook al een slechte slaper, altijd al geweest. Maar met name in zwangerschap is het nog een beetje erger dus ik heb net echt gare weken met 4 uur slaap per nacht achter de rug. Gelukkig nu twee nachten heel goed geslapen al. Geen tips want van medicatie tot supplementen tot sporten voeding en in bad gaan en geen schermen: ik heb alles geprobeerd maar niets is echt de gouden greep helaas..

5. Stier86

Stier86 Niet meer actief

O wat een ellende!! Gekmakend is het. Ik slaap momenteel ook al weken 4-5 per nacht en ik voel me er zo beroerd onder, zowel fysiek als mentaal.
    Sterkte!

Mapje vindt dit leuk.
  6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik slaap de afgelopen 3-4 weken ook heel slecht maar ik wijd het aan de zwangerschap en de hitte.

Ook ben ik best veel bezig met de hele corona-crisis merk ik. Probeer dat nu wel te minderen maar ik vond het onrustige weken waarin weer veel veranderde voor de kinderen, voor onszelf, wat betreft de maatregelen en rondom het hele vaccineren.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Ja onze dochter heeft dit.

Na corona slechter slapen...meer paniekaanvallen en vaak kwakkelen ( nog altijd oorpijn, moe, snotterig, )

Ik hoor helaas meer jonge mensen die lang na een milde corona nog steeds kwakkelen.

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Slecht inslapen had ik altijd al last van. Maar sinds dit jaar ben ik ook vaak wakker snachts. Dat ken ik niet echt van mezelf.

Ik heb dit nooit gelinkt aan mijn ziekte. Mild corona gehad in april 2020) Wel andere restklachten (kortademig en extreem moe) gehad.

Overige klachten zijn zo goed als weg. Wakker worden doe ik nog elke nacht. Hoewel ik vaak ook wel redelijk snel weer slaap

9. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Dat van die onrust herken ik. De overgang naar de nieuwe situatie kost me best wat energie. Merk dat ik er in mijn hoofd veel mee bezig ben en te veel nieuwsberichten volg etc. Dat probeer ik te minderen.

10. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Wat naar voor je dochter. Herken het hoor, sneller angstig en gespannen en constant snotterig en niet fit. Sterkte voor je dochter!

bosi333 vindt dit leuk.
  11. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Bij mij was inslapen ook altijd het enige probleem maar doorslapen en uitslapen lijk ik ook niet meer te kunnen. Nooit gedacht dat het met corona te maken kon hebben maar wie weet. Het gaat er eigenlijk ook niet zozeer om hoe het komt, maar hoe ik er weer vanaf kom, haha!

Mamafiets vindt dit leuk.
  12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Dank je.

Ik hoop ook dat het bij jou snel opknapt. Blijft toch een naar virus waar we nog niet goed van weten hoe het verloopt en hoe lang je er nog last van hebt.

13. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

14. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Wat een duidelijk artikel, bedankt voor het delen.
    Terugkijkend heb ik er al maanden last van maar ben ik gewoon door blijven gaan omdat ik van de besmetting zelf niet heel ziek ben geweest dus het daar niet aan linkte. En onze jongste sliep heel slecht dus we hebben flink slaaptekort gehad en dat draagt ook niet bij aan je weerstand, psyche en slaappatroon. Dus ik dacht, schouders er onder en doorgaan. Maar nu dus in de kreukels.
    Al met al zal ik het nooit weten qua kip of ei. Maar de huisarts bevestigde dat het gekwakkel, slechter slapen etc heel goed door corona kan komen.

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Tante is een bevestigd long covid, die heeft dit soort klachten ook. De hersenstichting is nog met een onderzoek bezig maar die is nog niet uit.

Allicht dat je via de hersenstichting wel al informatie kan vinden hoe je dat slapen kan verbeteren want dan worden je dagen ook weer wat prettiger. We konden een hele berg klachten van haar long covid namelijk direct linken met restklachten waar mn vader tegenaan liep na een herseninfarct.

De mate verschilde wel uiteraard, maar allicht zit er wat tussen bij de CVA hoek waar je het iets beter mee kan handelen, zo bedoel ik t meer.

16. Stier86

Stier86 Niet meer actief

Bedankt voor het meedenken! Ik zal het zeker gaan bekijken.

Ga op aanraden van de huisarts overigens een slaaptraining doen via een Mensendieck-therapeut. Misschien voor anderen hier ook een tip.

Deel Deze Pagina