Wat is lastig vind ik die landen helpen die het zo nodig hebben; waarom doet hun eigen regering niets voor de burgers? Die regering die grote huizen bezit en altijd ruim te eten heeft? We pompen miljoenen in ontwikkelingslanden en het lijkt niet beter te worden, sterker nog ze rekenen er blijkbaar op. Ik snap wel waarom als die vluchtelingen naar Europa vluchten; hier zorgen we voor onze burgers! Wij hebben het goed omdat Nederland goed voor ons zorgt, wij zorgen zelf ook goed voor ons (denk aan het werk wat je doet). Natuurlijk lopen we allemaal wel eens te zeuren over de politiek etc Besef dat we het in Nederland goed hebben en dat komt door onze regeringen (door alle jaren heen). Wat ik wel interessant vindt; Landen zoals India en Afrika; hoe zit het daar met besmettingen? Is het niet omdat zij meer gewend zijn aan dit soort virussen en ook gewend zijn aan slechte infrastructuur dat de mensen daar beter tegen dit soort uitbraken kunnen? In Nederland roepen we allemaal tegen onze kinderen; nee je mag geen zand eten, stel je voor dat...
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200408_04916833 Een druppel op een hete plaat, maar een juiste beslissing imo!