Corona in eerste trimester zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Pluis90, 24 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis90

Pluis90 Lid

14 dec 2016
    78
    9
    8
    Vrouw
    Hi! Afgelopen week heb ik positief getest op corona. Zelf ben ik wel ‘uitgetest’, maar manlief wilde heel graag weten wat ik onder de leden had nu ik zwanger ben.

Ben nu 9+2 (voor zover bekend) en heb sinds 3 dagen klachten: het begon met enorme hoofdpijn (dit sloeg in mij geval om in een dikke migraine aanval) en sinds die over is (gisterochtend) lijk ik gewoon super verkouden. Ook toenemend steeds iets benauwder.
    Nu lees ik overal dat corona in je eerste trimester geen kwaad kan voor de baby, dus oké, maar hoe verliep corona bij ervaringsdeskundigen? In je eerste trimester? Hoe lang, hoe heftig, etc. Even benieuwd…

Edit: oh en sommige mensen zeggen tegen mij: haha, corona, bestaat dat nog dan? Ik denk toch: ja, dat blijft altijd bestaan maar we zien het nu als een gewoon griepje/verkoudheid…

2. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Hier verliep het eigenlijk net zo als dat ik niet zwanger was.
    De vermoeidheid nadien was echter wel een stuk heftiger.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zou als je steeds iets benauwder wordt toch even contact zoeken met de huisarts of HAP. Bij de meeste mensen verloopt het nu mild. Maar omdat je zwanger bent zou ik geen risico's nemen. Gewoon even overleggen.

Milena92 vindt dit leuk.
  4. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Overleg even met je verloskundige en als je benauwd toeneemt idd actie ondernemen. Ik heb het gehad met 27 weken: voelde als een strakke band om mijn buik en knallende hoofdpijn (Max 1 dag). Daarna een snotneus en dat was het. Beterschap!

5. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Ik heb het gehad toen ik 10 weken zwanger was.
    Was echt begin van de epidemie maart 2020...vond het toen heel spannend.

Mijn dochter is nu 2 ,5 jaar..en wel zo nu en dan flink verkouden..maar verder super gezond.

Maar ik zou me er niet meer zo druk om maken.

Hopelijk voel je je gauw beter

6. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Ik hen 2 keer corona gehad in de zwangerschap. 1 keer toen ik net wist dat ik zwanger was, rond 4/5 weken, en een keer toen ik 25 weken zwanger was.

De eerste keer had ik een heftigere variant en was ik best benauwd voor 3weken, maar verder 1 a 2 dagen ziek geweest. De 2e keer was ik 1 dag grieperig en dat was het.

We hebben nu een vrolijke dochter van 1 jaar!

Rozebeer vindt dit leuk.
  7. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Ik had t aan het eind van het eerste trimester. Dat was dus vermoedelijk ook omnikron. Ik en mijn partner waren een dag of vijf flink ziek met koorts. De verloskundige zei dat het niet schadelijk was inderdaad, maar de koorts in de gaten houden.
    Benauwdheid zou ik idd ook goed in de gaten houden.

8. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.383
    1.324
    113
    Vrouw
    Veel beterschap en spoedig herstel!
    Ik was van mijn eerste kindje hoogzwanger toen ik positief testte. Gelukkig beide niets aan over gehouden. Flink hoesten, snipverkouden. Na mijn negatief testen ben ik 2 dagen later bevallen :roflmao:

Deel Deze Pagina