Corona in huis

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door luca75, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wauw! Ik heb ook maandag een positieve uitslag gehad en ben nog steeds niet gebeld door de GGD. Hadden ze van die 3x mij wel 1x keer kunnen bellen :D

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ze zijn pas dinsdag, einde van de middag gebeld;) wel 3x dus:roflmao:

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Tja, morgen is het donderdag dus ben benieuwd of ze dan bellen. Zit wel een tijd tussen..
    Aan de andere kant hoeven ze me ook niet perse te bellen. Heb mijn contacten al geïnformeerd, weet van wie ik het gekregen heb en weet ook de verdere acties.
    Kunnen ze beter tijd besteden aan eenduidige informatie geven aan de mensen.

Magnolia29 en tuc vinden dit leuk.
  4. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Dit is hier nu dus

10 dagen zouden zaterdag klaar zijn voor me kids

Zitten nu precies 2 weken binnen

Nu is me jongste ziek koort + me zoon van 10 nu moet ik weer minimaal 7 dagen tellen + 24u en heb nog 2 kids die hebben niks wat nog kan komen

Word echt gek zo

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ik mag me hier ook komen melden jongens...
    voor de mensen die zich alleen afzonderen, hoe slapen jullie? Ik heb alleen campingmatjes in huis... ik geloof nooit dat het bevordelijk is voor mijn herstel als ik daar 10 nachten op ga slapen:D

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ach jeetje wat pittig:( Deze verhalen hoor je nooit er wordt alleen maar gesproken over 10 dagen quarantaine. Maar deze kant is er ook, sterkte!

7. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Man slaapt op de bank. Ik had voorgesteld om in 1 vd jongens hun bed te slapen en die dan bij mij. Dat wilde hij niet. We hebben nog een opklapbed op zolder, wilde hij ook niet. Ja dan wordt het de bank. Als hij wakker wordt zet hij de schuifdeur open om te luchten.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Daar ben ik ook bang voor, dat het allemaal om de beurt gaat. Dan zit je tot het einde van het jaar binnen. Vraag me af hoeveel mensen dat doen.

Wellesnietes en cowgirl80 vinden dit leuk.
  9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ga dus vanaf vandaag in mn eentje op zolder wonen... en nu zit ik net die regels door te nemen, maar dat “iedere dag alles poetsen”, mag dat door de besmette persoon zelf gebeuren? Want als mijn man naast zn werk en de kinderen ook nog iedere dag moet poetsen....

En die aparte wasmand... wat is daarvan het nut? Ik ga er toch vanuit dat als het eenmaal uit de wasmachine komt dat het dan weer virusvrij is, dus waarom moet het dan in een aparte wasmand? Ik bedoel ik hoef ook geen apart wasrek ofzo...

10. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Dat is wel het beste ja want dan gaan de 10’dagen nu in voor je gezin toch. Nou ja, mits niet je man over 3 dagen klachten krijgt natuurlijk. Maar ik neem aan dat je dan alleen hoeft schoon te maken wat jij aanraakt dus de badkamer na je?

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Bij mijn zus had jongste dochter corona. Zij heeft een emmertje sop e.d. op de badkamer neergezet om na gebruik alles te reinigen. Ze hebben nog 1 dag quarantaine te gaan (dochter is inmiddels al een paar dgn klachtenvrij). Tot nu toe heeft de rest geen klachten gekregen.

Sterkte!

12. Wellesnietes

Was je echt in contact geweest met iemand met Corona? Wat vervelend. Beterschap!

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja maar ik bedoel, mag ik ook poetsen? Of moet hij het perse doen?
    Ik heb tot gister natuurlijk van beide toiletten gebruik gemaakt en alle deurklinken en oppervlakten aangeraakt...

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Dat deden ze bij mijn broer. Hij kreeg klachten en ging toen op het bed van jongste dochter slapen en zij bij haar moeder in bed.
    Maar voor mijn broer zich afzonderde had hij dus zijn vrouw al besmet. En zij uiteindelijk jongste dochter ook. Dus misschien naar goed dat jullie het niet zo gedaan hebben;)

15. Wellesnietes

Ja ik zou zeggen dat jij het ook wel mag doen als je het daarna maar niet opnieuw aanraakt toch. Misschien je man voor de zekerheid daarna ook doekje eroverheen? Heeft ggd al gebeld? Misschien vragen?

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja ga ik doen, nee ze hebben niet gebeld nog. Maar ik woon echt in de grootste haard van Nederland, ze zijn hier heel druk denk ik... ik ga in elk geval even het bed ook afhalen bedenk ik me nu... ookal slaap ik er niet meer in... en dat beddengoed moet dan ook in de “vieze” wasmand

Wellesnietes vindt dit leuk.
  17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Weet hier iemand hoe dat zit met het inkorten van de quarantaine voor mensen die in contact geweest zijn met een besmet persoon naar 5 dagen? Ik lees op nieuwssites dat dat in gaat per 1 december.... maar gaat dat dan ook gelden voor huisgenoten waarbij de besmette persoon geisoleerd zit? Want dan kan mijn man zich op dag 5 laten testen... ja het gaat officieel pas in per 1 december maar he, mijn virusjes kijken niet op de kalender ;)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat geldt niet voor huisgenoten.

19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Heb je ergens een bron waar dat staat, want ik ben erover in discussie met iemand die het wel zo heeft gedaan al...

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik ga even zoeken. Stond onder het verhaal waar die verkorting aangekondigd werd.

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina