@cowgirl80 Hier staat het, enkel voor degenen die uit bron en contact onderzoek komen of vanuit de corona app melder. Dat zijn sowieso nooit huisgenoten.
Inderdaad. En ik heb enkel een uurtje bij haar ingevallen op de groep. Moet ik er wel bij zeggen dat wij onbeschermd werken en het niet altijd mogelijk is om afstand te houden...
Ja het moet kan ze niet naar school sturen dat ze halve klas besmetten zou ik me niet lekker bij voelen
Trouwens school zei laat je hem niet testen ik zei onder de 11 is niet nodig en ik weet bijna zeker dat het corona is want ze zijn dus echt al 2 weken nergens geweest en zijn smaak en reuk is ook sinds vandaag weg Me jongste is 5 die had sinds dinsdag dus koorts vandaag niet meer Maar ze missen veel maar kan niet gezondheid van andere mensen in gevaar brengen omdat ik makkelijk denk Ben al blij dat ik niet tijdens de bevalling of net erna allemaal nog erbij heb hopen dat het voorlopig dan klaar is
Nou, ik snap de onduidelijkheid hier wel! Zojuist werd ik gebeld voor de Corona testuitslag van mijn zoontje. Negatief hoera! Omdat mijn dochter eerder deze week positief is getest ging de callcenter medewerkster mij - ongevraagd - vertellen wanneer wij weer naar buiten mogen. Ik stelde daar niet eens een vraag over maar blijkbaar wilde zij mij goed informeren. Ze vertelde mij wanneer we weer naar buiten mogen. Ik: “ehhh u heeft niet eens geïnformeerd of mijn dochter al beter is en ik heb nu zojuist verteld dat we geen afstand van elkaar houden.” Feit is namelijk dat mijn dochter nog steeds hoest en proest en flinke keelklachten heeft dus volgens het RIVM nu nog besmettelijk zou horen te zijn... Én dus thuis behoort te blijven. Net als wij als gezinsleden. Want wij zouden tien dagen langer nog dan zij binnen moeten blijven want tien dagen nadat zij 24 uur klachtenvrij is. Maar nee hoor: volgens haar mogen de gezinsleden van een Corona patiënt sowieso 10 dagen nadat de coronapatient een positieve test heeft gekregen weer naar buiten. Ik heb haar geadviseerd om eens op de site van het RIVM te gaan kijken. Echt triest, oa zo’n iemand houdt gewoon de pandemie in stand door onjuiste informatie te geven. Ze gaat het met haar supervisor bespreken want ze gaf aan dat dit de informatie was zoals ze het in de training had geleerd. Ik kan me dat bijna niet voorstellen en denk dat zij als individu onbewust en onbedoeld een foute logica heeft bedacht. Maar het is om te janken. Ik moet zeggen dat ik het wel echt bizar vind dat met een Corona positief getest gezinslid waar we geen afstand van houden, ze gewoon kusjes krijg en geeft, in onze buurt ook hoest en proest... Twee gezinsleden krijgen nu dezelfde klachten maar zijn nu beide negatief getest! Hoe dan???????? We leven al een week in strikte quarantaine. Waar zouden de twee dan een ander virusje opgepakt moeten hebben??
Maar virussen kunnen een incubatietijd van meer dan 1 week hebben he, dus ze zouden 10 dagen geleden ofzo een ander virus kunnen hebben opgepikt. Of je dochter heeft meerdere virussen bij zich dan alleen het corona-virus.. of ze was vals positief... of je andere kinderen zijn vals negatief. Het kan allemaal! Dat is echt het frustrerende eraan... ik zie nu ook van dichtbij dat die bedachte regelgeving echt enorme gaten bevat... je ziet het voor je ogen misgaan en je kan er niks aan doen
Man heeft sinds vanochtend geen klachten meer. Het is vandaag de 9e dag. Als hij morgenvroeg nog geen klachten heeft zouden we dan weer bij elkaar in de buurt mogen komen? En zou je dan ook kunnen stoppen met ontsmetten van alles?
Ja in principe zou hij dan uit isolatie mogen, dus dan neem ik aan dat je ook weer bij elkaar in de buurt mag komen. Ikzelf zou daar wel nog wat voorzichtig mee zijn, niet tongzoenen en zo
Toch is de GGD echt wel raar in zijn adviezen. Ik hoor hier in de omgeving ook dat kinderen naar school mogen als ouders 24 uur klachtenvrij. Zij zeggen ook RIVM zegt wat anders, maar GGD zegt dat het mag dus we doen het gewoon. Blijkbaar toch een algemene opvatting bij de GGD.
Man is sinds gisterochtend 24 uur klachtenvrij. Vandaag is onze laatste dag in quarantaine. Toch vind ik het eng om ze morgen weer naar school te laten gaan.
Ik snap dat heel goed, wij zijn nu halverwege de quarantaine... mijn jongste ziet heel witjes, maar hij heeft verder geen klachten... ik word er al nerveus van de gedachte dat hij weer naar school zou moeten met dat witte bekkie. Maar ja het komt nu eenmaal niet in de beslisboom voor “wit gezicht”
Weet je, het verbaast mij eigenlijk niets. Consultatiebureau is ook GGD en daar ben ik al zo veel tegenstrijdige berichten van tegen gekomen. Terwijl ze officieel hetzelfde horen uit te dragen, elke bureau in Nederland. Er word informatie gedeeld, maar allemaal lezen, of denken te lezen, ze iets anders. En vanuit daar beeld geven ze informatie uit derden. Dus als dat al jaren fout gaat, waarom zou het dan nu wel goed gaan?
Die weten het van gekkigheid ook allemaal niet meer. Wij zaten tegelijk met schoonzusje en haar gezin in quarantaine. Een paar dagen daarna zat een goede vriendin in quarantaine. Onze kinderen zitten bij elkaar op opvang/school dus we hebben in die dagen veel contact met elkaar gehad. Zo ook dus met de ggd. We hebben wel 5 verschillende verhalen gehoord van de ggd over wanneer de kinderen weer naar opvang/school mochten etc. Wij wisten gewoon niet meer wat het juiste was.