Corona in huis

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door luca75, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    He bah wat naar.. :( De kinderen mogen 10 dagen nadat je 24u klachtenvrij bent en tenminste 7 dagen na de eerste klachten weer uit quarantaine. Mijn man heeft 2 weken geleden positief getest met hele milde klachten. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet in isolatie te gaan. Wij zitten straks in totaal 17 dagen binnen :rolleyes:. Vrijdag is gelukkig onze laatste dag, we zijn er allemaal behoorlijk klaar mee :o:

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Maar als je kiest voor isolatie, dan is het 10 dagen na de start van de isolatie. Maar dan moet je wel de regels van de isolatie strikt uitvoeren. Hoewel blijkbaar een snelle knuffel daarbij wel mag:)

Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    Wij hebben de kinderen in 'quarantaine' zitten. De meester is positief getest en de school heeft in overleg met de GGD besloten dat verkouden kinderen uit die klas niet op school mogen komen. Nu zijn ze allebei verkouden en kon ik ze allebei ophalen na overleg met de directeur. Ze mogen weer naar school als ze 24 uur klachtenvrij zijn. Ze zijn 6 en 8 jaar. Ze hoeven niet getest en wij als volwassenen mogen gewoon overal heen(zei de GGD), zolang ze maar geen koorts hebben. Het is de omgekeerde wereld zeg maar.

4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Klopt! Was hier alleen echt niet te doen. En ik vind een snelle knuffel daarin wel 'vreemd', want dat lijkt me ook risicovol contact?

Shay25 vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja dat vind ik ook... daarom doe ik het ook niet en vind ik het heel apart dat de GGD dat “adviseerde”

tot nu toe ben ik de enige zieke in huis en ik was de eerste dagen ook flink ziek, dus het was eigenlijk ook geen straf om lekker rustig alleen op zolder te liggen:cool:

Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Ja de isolatie is hier eigenlijk ook niet te doen.. maar we hebben een eigen bedrijf en dat moet dus grotendeels dicht zo lang mijn man niet kan werken. Het is een drama en we zijn hier al sinds maart bang voor. Daarnaast komt qua werk de drukste tijd van het jaar er ook nog eens aan en gaan we half januari ook nog verhuizen :cry:
    Afspraak nieuwe keuken, oudste wennen op nieuwe school en proefzwemmen bij andere zwemles, alles af moeten zeggen...

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier moesten ze van de ggd wel getest worden omdat de kinderen contact hadden gehad met een positief geteste lerares.
    Ik snap de logica dat een kind na 24 uur klachtenvrij weer naar school mag. Maar een kind kan dan wel thuis ouders aangestoken hebben. En die ouders weer andere mensen... daarom moest hier wel getest worden en ouders van positief geteste kinderen moesten na dat het kind 24 uur klachtenvrij is nog eens tien dagen binnen blijven.
    Hier zitten we - als we niet ziek nu worden in de laatste 10 dagen - straks 21 dagen met ons allen binnen. Behalve ons kleine Corona monstertje. Die mag nu net weer naar buiten :thumup:

8. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    Nou ja dat vonden wij ook wel wat bijzonder. Maar goed mijn man had vorige week een negatieve test en dochter was toen ook al verkouden. Hij hoefde ook niet opnieuw getest want de klachten zijn zo goed als weg. Zodra de kinderen 24 uur klachtenvrij zijn kunnen ze dus gewoon naar school.

9. Minoesje

Ik voel me gelukkig vandaag (dag 6) weer iets beter! Alleen nog verkouden en heel moe.
    Maar wanneer mag ik nou uit quarantaine? Stel ik ben morgen klachtenvrij mag ik dan zaterdag of zondag weer bij mijn gezin zijn? En ik vind het ook lastig want ik ben chronisch verkouden dus voor hetzelfde geld heb ik nog 2 weken een verkoudheid.
    Ik mis ze zo, en beneden verandert het in een zwijnenstal :rolleyes: mijn man heeft het erg zwaar met de kinderen alleen.
    En kan ik als ik mijn handen goed was wel wat schone was opvouwen enzo? ben doodsbang ze te besmetten maar nog meer dagen in mijn bed hangen wordt ik ook niet blij van...

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Je mag weer naar je gezin als je 24 uur klachtenvrij bent en langer dan 7 dagen in isolatie geweest bent. Dus als je morgen klachtenvrij bent, kun je zaterdag weer naar ze toe.

Wat betreft was vouwen... ik doe het zelf toch maar niet, ik vouw alleen mijn eigen spullen die ik direct nodig heb... maar ik ben ook wel echt een beetje panisch om mijn gezin te besmetten.

Ik zit nu op dag 8 van mijn isolatie, maar ik heb een vreselijke hoest, zal me niks verbazen als die nog weken blijft hangen die hoest:(

Mijn man red het op zich wel met de kinderen, maar ik moet wel loslaten dat dingen niet zo gaan als ik zou willen. Zo zaten ze gistermiddag zo heerlik te gamen, dat er pas om 19u eten was.. en dat waren dan ook nog diepvriespizza’s:D

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Zit er verder nog iemand in quarantaine met het gezin? Ik merk dat mijn oudste het best wel moeilijk heeft met alles. Hij vindt het moeilijk dat zijn vrienden schoolspullen komen brengen, maar dat hij niet met ze kan spelen. Hij maakt zich zorgen of hij zelf ziek gaat worden en dat de quarantaine dan heel lang gaat duren en dat hij dan veel gaat missen op school. Hij zit echt een beetje in een dip... en ik zit nog in isolatie dus ik kan hem niet echt helpen... en zn vader werkt gewoon stoicijns door:(
    Hoe gaat dat bij jullie met de kinderen?

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Wat een kl*te situatie. Echt heel rot voor jullie! Ik kan je verder niet helpen maar wil je wel een virtuele knuffel geven.

Wellesnietes en cowgirl80 vinden dit leuk.
  13. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Zelf nog niet meegemaakt. Maar een vriendin "videobelde" met haar kinderen. ' s morgens gewoon een goedemorgen en 's avonds een langer "dagboekgesprek", dan vertelden ze hun dag aan elkaar. Zij had ook kaartjes die gevoelens uitdrukken (blij, bang, boos, verdrietig,...). Om het gesprek te starten of te eindigen toonden ze om beurt een kaart van hoe zij zich voelden die dag en dan konden ze daar even over praten. Je kan die kaartjes ook makkelijk zelf maken, denk ik. Misschien dat zo iets ook bij jullie kan? Zij en haar kinderen keken 's avonds echt uit naar dat half uurtje!
    Veel sterkte!

cowgirl80 en Syane vinden dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Wat een goede tips!

15. Minoesje

Huisgenoten moeten tot 10 dagen in quarantine staat er bij de Rijksoverheid en in het kopje er boven staat 10 dagen. Mijn kinderen zitten vandaag op dag 9, mogen ze nou morgen weer naar school of niet? Iemand een idee?

16. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Ze moeten 10 hele dagen in quarantaine, dus woensdag mogen ze weer

17. Minoesje

:cry::cry: Pfff, tis niet te doen kan wel janken

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Heeft de GGD je helemaal niet gebeld meer? Bij mij belden ze op dag 10 netjes om te vertellen dat we weer naar buiten mochten:) Maar dat was wel in het weekend, dus ik heb geen idee eigenlijk of je dan op dag 10 of dag 11 weer naar school mag. Ik vond het wel een beetje spannend om de kinderen weer naar school te sturen en ik ben in staat om mijn man ieder uur te temperaturen :D

19. tuc

tuc Niet meer actief

Als ik het goed begrepen heb mogen zij de 10 dagen gaan tellen vanaf dat jouw klachten over zijn. Als jij in isolatie bent gegaan dan mochten ze meteen gaan tellen. Op dag 11 mogen ze dus naar buiten.

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Even volhouden nog, het einde is in zicht! Denk maar aan dat ze gelukkig fijn sinterklaas op school kunnen vieren! En aan hoe fijn het is dat je in isolatie bent gegaan, omdat het anders nog veeeel langer had kunnen duren. Je bent er bijna!!

Deel Deze Pagina