Corona kilo's kind

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door wannabe mam, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabe mam

wannabe mam Actief lid

30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het meedenken.
    Hij eet zeer beperkt, hij eet 1 soort vega schijf, stokbrood, pizza, frietjes, appel, peer, 3 soorten creackers. We eten 3 maaltijden en 3 tussendoortjes waarvan 1x snoep moment bv snoepje, koekje.

We zijn al eens in behandeling geweest dit heeft helaas niet geholpen met het eten. We zijn nu goed bezig met bewegen elke dag half uur sporten en hopelijk houden we dit vol. Gisteren en vandaag kwam er een buurmeisje met hem buiten spelen da's toch weer een uur buiten spelen.

2. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Zit er niet een goeie groei spurt aan te komen? Mijn beide kinderen zetten eerst altijd ff uit in de breedte voor ze de lengte in gaan

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    dit begrijp ik niet helemaal. je schotelt hem toch niet iedere avond 1 vega schijf, frietjes of pizza voor?
    Want dit is het enige dat ik qua avondeten ertussen zie.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Wel herkenbaar.

Maar ik weet nog niet of het meer eten en iets voller worden te maken heeft met gewoon groter worden en leeftijd of dat hij te weinig doet.

Hij moet elke dag verplicht 1,5 uur bewegen ( als hij niet naar buiten gaat of school)

Hij is nu 10,5 en ik denk ( hoop) dat het hier om een groeispurt gaat.

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Dit dacht ik ook. Naast de hoop dat hij voor ontbijt / lunch volkorenbrood eet en niet wit stokbrood?
    Eet hij helemaal geen groente, ook geen rauwkost?

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    En het zal voor jou ook niet makkelijn zijn TS, sterkte! Misschien is juist nu ook een moment om eens rustig aan het eten van verschillende dingen te werken, desnoods verstopte groente ;)

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Ik merk dat juist nieuwe dingen in deze (stressvolle) periode lastig is. Mijn jongste dochter proeft nu tenminste moeilijker nieuwe dingen en alles wat ze ook maar denkt niet te lusten, is per definitie vreselijk. Nu eet zij niet extreem slecht, maar wel ‘selectief’, maar gelukkig best een aantal groenten, dat scheelt.

Deel Deze Pagina