Bedankt voor het meedenken. Hij eet zeer beperkt, hij eet 1 soort vega schijf, stokbrood, pizza, frietjes, appel, peer, 3 soorten creackers. We eten 3 maaltijden en 3 tussendoortjes waarvan 1x snoep moment bv snoepje, koekje. We zijn al eens in behandeling geweest dit heeft helaas niet geholpen met het eten. We zijn nu goed bezig met bewegen elke dag half uur sporten en hopelijk houden we dit vol. Gisteren en vandaag kwam er een buurmeisje met hem buiten spelen da's toch weer een uur buiten spelen.
Zit er niet een goeie groei spurt aan te komen? Mijn beide kinderen zetten eerst altijd ff uit in de breedte voor ze de lengte in gaan
dit begrijp ik niet helemaal. je schotelt hem toch niet iedere avond 1 vega schijf, frietjes of pizza voor? Want dit is het enige dat ik qua avondeten ertussen zie.
Wel herkenbaar. Maar ik weet nog niet of het meer eten en iets voller worden te maken heeft met gewoon groter worden en leeftijd of dat hij te weinig doet. Hij moet elke dag verplicht 1,5 uur bewegen ( als hij niet naar buiten gaat of school) Hij is nu 10,5 en ik denk ( hoop) dat het hier om een groeispurt gaat.
Dit dacht ik ook. Naast de hoop dat hij voor ontbijt / lunch volkorenbrood eet en niet wit stokbrood? Eet hij helemaal geen groente, ook geen rauwkost?
En het zal voor jou ook niet makkelijn zijn TS, sterkte! Misschien is juist nu ook een moment om eens rustig aan het eten van verschillende dingen te werken, desnoods verstopte groente
Ik merk dat juist nieuwe dingen in deze (stressvolle) periode lastig is. Mijn jongste dochter proeft nu tenminste moeilijker nieuwe dingen en alles wat ze ook maar denkt niet te lusten, is per definitie vreselijk. Nu eet zij niet extreem slecht, maar wel ‘selectief’, maar gelukkig best een aantal groenten, dat scheelt.