Kwam er zojuist achter dat onze dochter van 7 jaar al een verhard schijfje onder haar tepel heeft. Ze kwam er zelf mee. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet niet goed of ik er nu wel of niet iets mee moet doen? P.s. ze heeft ook al soms wat last van puistjes.
Ik zou dit melden bij de huisarts. Dit hoort nog niet voor het achtste levensjaar maar komt wel vaker voor.
Zou wel even langsgaan. Voor 8 jaar is het officieel aan de vroege kant, maar goed, bij gemiddelden heb je natuurlijk altijd uitschieters. Zou het voor de zekerheid even laten checken.
Lijkt me inderdaad vroeg maar las het laatst ook al in een topic. Ik zou contact zoeken met de huisarts
Is het aan een kant? Of beide kanten? Ik had het als kind aan een kant. Kon verder geen kwaad. Ik schaamde mij er wel voor..
Mijn dochter is 8, heeft vanaf dat ze net 7 was, borstgroei. Omdat ze ook stink-oksels heeft is ze onderzocht op vervroegde puberteit. Een echo van de borsten, het is idd echt borstgroei en geen vetjes. Maar bloed was goed, botleeftijd normaal dus geen vervroegde puberteit. Maar als je dat wilt laten onderzoeken moet je dat sowieso doen voordat je dochter 8 jaar is. Want vanaf 8 jaar is het aan de vroege kant maar medisch gezien wel normaal. Dan komt er dus geen behandeling meer. Mijn dochter heeft dus de pech dat ze vroeg is begonnen met borstjes, het maakt haar ook heel onzeker. Ze is nu 8 en je kan er echt niet meer om heen. Het zijn geen schijfjes meer maar echt borstjes.
Dit had onze dochter destijds ook en ook al haargroei. Voor haar 10de ongesteld. En in groep 8 was ze lichamelijk al helemaal een vrouw inclusief heupen enzo.. Heel lastig op zo'n jonge leeftijd.