Heiligen maatregelen nog het doel?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 19 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben er klaar mee merk ik. We hebben ons een jaar braaf aan alle maatregelen gehouden. Ik zie vrienden waarvan bedrijven dreigen om te vallen of die diep in de rode cijfers komen. Horeca gelegenheden waar we graag kwamen die maar net hun hoofd boven water weten te houden.
    Rijscholen die geen leerlingen meer aan kunnen nemen enz enz... Jonge mensen die geen toekomst meer zien. Die afhaken op school. Kinderen waarvan de ouders niet bij machten zijn om hun kinderen thuis les te geven naast al het werk.
    Vele mensen die niet optijd geholpen gaan worden aan levensbedreigende ziekten.

Ik zie het voordeel niet meer. Om een ‘kleine groep’ mensen te beschermen. Die in de meeste gevallen al een heel leven achter zich hebben. En natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij ook jonge gezonde mensen erg ziek worden.

Ik zit nu te luisteren naar het hele betoog dat de advocaat van de overheid op dit moment voert en ik begin er gewoon boos om te worden. Als ik dit zo hoor dan zijn we nog lang en lang niet uit de maatregelen.

ik zou graag zien dat we de wereld weer open gooien. en de mensen die daarvoor kiezen en daarvoor in aanmerking komen hulp krijgen voor hun levensonderhoud. Daar waar we nu allemaal in beperking zitten.

steenbokje, An79, tumtummetje en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Daar gaan wij weer, is niet de eerste keer dat dit onderwerp voorbij komt. Het lastige is dat je als individu vrij weinig kan doen tegen de maatregelen. Het enige wat ik kan doen is stemmen maar of het nou veel zin heeft is ook nog maar de vraag...

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het is nu ook wel weer zo’n punt om daar eens naar te kijken.

Maar je zou er bijna FVD voor gaan stemmen. Ik ben alleen niet zo van het populisme.

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Grappig dat je FvD noemt want volgens stemwijzer moet ik inderdaad op stemmen :| dus daar word ik ook niet vrolijk van :( Op dit moment zie ik serieus geen uitweg meer.

5. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.923
    5.839
    113
    Ja, ik vind van wel. Het is niet alleen om die ‘’kleine’’ groep, die helemaal niet zo klein is, te beschermen, maar ook om ervoor te zorgen dat de zorg niet overloopt. Om daarmee te voorkomen dat er mensen geen hulp krijgen, omdat er geen plek is op de seh. Om te voorkomen dat de wachttijden voor reguliere zorg nóg langer worden. De wereld opengooien gaat ervoor zorgen dat er nog meer mensen niet op tijd geholpen gaan worden. Maar ik neem dan maar even aan dat de mensen die willen dat alles weer normaal gaat, het ook niet erg vinden als zij of dierbaren geen zorg krijgen in geval van nood:).

MamavanLieverd, Mar76, Suzy85 en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zij zijn op dit moment wel de enige die er op die manier naar kijken. Partij voor de dieren was ook tegen de avondklok overigens.

Amarens vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ja dit dus. Volgens heb mij je ook gewoon geen keuze. En zeker wel dat ik spuugzat ben van de maatregelen, wie niet, maar toch denk ik nog steeds dat dat de enige optie is.

Mar76, prjbt, Adje en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Heel eerlijk er wordt zo’n potje van gemaakt binnen de overheid dat ik het niet echt meer weet wat nu klopt en wat niet. Ik heb heel lang de noodzaak gezien maar ik zie hem echt niet meer.

De zorg hoeft niet over te lopen wanneer we beperkingen in stand houden voor de groep mensen die wel als risico groep zijn aangemerkt.
    Verder is er begonnen met vaccineren en ook dat zal bijdragen aan het sneller de kop in drukken van corona.

De zorg hoeft dus niet overspoeld te raken wanneer we de groep mensen die in die risico zone vallen beschermen. En dat kan op meerdere manieren dan een heel land, werelddeel op slot gooien.

overigens hoor ik uit meerdere hoeken in de zorg ook steeds meer tegengeluiden. Dat men helemaal niet blij is met de huidige maatregelen.

2littlemonkeys, Inge1984, Loveloes en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.923
    5.839
    113
    Inderdaad. Hoe klote het ook allemaal is, ik denk dat er nog veel meer leed gaat zijn als je alles loslaat.

suus1983 en Syane vinden dit leuk.
  10. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Die groep waar jij het over hebt zijn alle 40 plussers. Kijk eens bij NICE naar de leeftijden op de ic. Als we alle teugels laten vieren worden veel meer mensen ziek ziek. Om maar te zwijgen over de mensen die nog maanden last hebben van klachten. Hoe gaat dat helpen?

Zoe123, Knuffelmonster, suus1983 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Ik ben er ook klaar mee. De meeste mensen zijn er klaar mee. Jammer alleen dat corona zich daar niks van aantrekt.

Zonder maatregelen gaat onze samenleving nog veel harder kapot vrees ik. Niet alleen overbelasye ziekenhuizen, waardoor de zorg ontregeld en niemand nog de zorg kan krijgen die nodig is.
    Ook bedrijven en scholen die niet meer (volledig) kunnen draaien door te hoog langdurig ziekteverzuim.
    Mensen die angstig en depressief worden door de vele verliezen en zieken in familie en vriendenkring.

Ik ben voor nadenken over crearieve oplossingen uit de Lockdown. Maar wel veilig en uitvoerbaar.

Zoe123, Zuul, Mar76 en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het gaat zeker niet om alle 40Plussers en zeker niet om een grote groep 40 plussers.
    Je moet bij opnames en opnamen risico naar veel meer facetten kijken dan enkel leeftijd.

Dus enkel de opnamencijfers van de NICE zeggen erg weinig.

13. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.923
    5.839
    113
    Dat eerste kan ik me voorstellen. Iedereen zegt ook weer wat anders. Ik ben alleen wel benieuwd hoe je het voor je ziet om de beperkingen in stand te houden voor de risicogroep. Die groep leeft ook samen met mensen die niet in die groep vallen. Hoelang moeten zij afgezonderd worden? Ik vrees erg lang als je alles los gaat laten.

Jippie en Syane vinden dit leuk.
  14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    Ik ben er ook klaar we maar hoe gaan we het doen als we alles opengooien?

Deze mensen weigeren op de ic? Cohort afdelingen sluiten?
    Andere zorg uitstellen?

Philou, Syane en Youtan vinden dit leuk.
  15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Je houdt het al een jaar vol, dus die extra maanden red je ook wel. Ik vind het zo egoïstisch van mensen die zo denken. Ik word gewoon verdrietig van de ik-cultuur. De vaccinaties zijn er inderdaad. Is het dan zo lastig om je nog even aan te passen, zodat iedereen weer fijn kan leven? Of is het ikke ikke ikke.
    De mensen die op deze manier denken hebben zeker geen dierbare gezien die echt ziek zijn geworden, intensieve care hebben gelegen of zelfs zijn overleden? En nee, dan heb ik het niet alleen over opa en oma.
    De ze mensen denken niet na over de zorg. De zorg die ook niet meer voor jouw kinderen kan zorgen als deze zorg volledig overloopt. Dus als jou kind ziek wordt door wat dan ook.... of valt, of wordt aangereden of whatever.

Tuurlijk is het intens verdrietig dat zaken naar de klote gaan, maar gaat materialisme boven een mensenleven? Het zou fijner zijn als mensen in dit soort tijden linkser zouden gaan denken ipv rechtser, egoïstischer, populistischer en zelf extremistischer :(

MamavanLieverd, NiVa0230, Suzy85 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.575
    113
    Vrouw
    Ik durf niet te zeggen dat alles losgelaten moet worden.. Maar bepaalde maatregelen doen in mijn ogen niks. O.a de avondklok en de mondkapjes. Na 8 maanden pandemie gaan ze ineens mondkapjes verplichten. Uhu zal veel helpen. Die avondklok vind ik ook de grootste onzin wat er is ook al heb ik er zelf geen last van..
    En dan verhalen lezen van mensen die 1 dag naar kantoor zijn geweest en besmet zijn geraakt (notabene met mondkapjes plicht en afstandsregel).. zegt mij genoeg dat dit gewoon niet echt werkt.
    Belangrijkste punt vind ik, waar eindigt het? Tot hoe ver wil je gaan?
    Zogenaamde exit strategie.. hoe gaat dat vorm krijgen? Wanneer kan ik m'n mondkapjes in de prullenbak doen?

17. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Snap ik. Maar het geeft wel een indicatie hoeveel mensen in die groep kampen met onderliggende klachten en zoveel last ondervinden van corona dat ze op de ic belanden. Denk niet dat je dat zo aan de kant kan schuiven. Alle maatregelen laten vieren staat gelijk aan veel en veel meer doden onder zowel corona als andere ziektes. Want daar is dan immers ook geen ruimte meer voor. Zijn we er sneller vanaf (van corona dan).

Philou en Syane vinden dit leuk.
  18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wat ontzettend pijnlijk en kortzichtig dit. En je hebt zeker je gezin door coronamaatregelen niet kapot zien gaan. Waarom is het leven van mijn man en kind minder waard dan van iemand met corona op de ic? Misschien kan je daar eens over nadenken.

Bloem2310, juf1987, tumtummetje en 20 anderen vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Er is alleen maar erg weinig ruimte voor creatieve oplossingen. Er zijn namelijk genoeg horecazaken die netjes afstand kunnen garanderen. Maar die mogen ook niet open.

Ook binnen scholen kan afstand gehouden worden.

Ik las nu dat er een neusspray wordt ontwikkeld die bij fretten als 24 uur beschermd tegen besmetting.

Maar iets wat veel minder creatief is zoals vaccineren blijkt al een hele opgave voor onze overheid.

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Nou dit dus. Wie kan je volledig isoleren? Wie staat er met niemand anders in verbinding? En hoe is de kwaliteit van leven van die mensen? Zijn die mensenlevens dan minder waard dan de rest? Ik vind het zeer makkelijk gezegd en als je er ook maar een paar concrete vragen over stelt en in praktijk probeert te bedenken hoe dat dan zou moeten, dan besef je al snel dat het niet haalbaar is. Erg populistisch gedachtengangen vind ik deze.

Jippie, NiVa0230, prjbt en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina