Corona, niet naar school, wel buiten/ met elkaar spelen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door pluk, 16 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik vind het best een lastige... Vooral de oudste kan echt niet de hele dag in huis zitten, die wordt gek (en ik daarmee ook ;)). Ze heeft ook enorme behoefte aan sociaal contact met leeftijdsgenoten. Èn ze heeft nog geen plan van school. Allemaal zaken die echt niet helpen. ;) Ze heeft gister en vandaag met een vriendinnetje gespeeld (buiten en binnen). De jongste heeft gister buiten met wat buurkinderen gespeeld.

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wat ik wel opvallend vind: wij houden zoon thuis van winkels e.d. Maar ik zie echt zoveel ouderen! Gewoon in de winkel, op straat, parkeerplaats. Ook nog genoeg ouderen die op stap zijn met kleinkinderen, vaak gewoon met de ouders erbij. Alsof het gewoon gezellig is om met zn allen in het winkelcentrum te zijn....

3. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ja, mijn kinderen spelen buiten.
    Als het rivm anders gaat adviseren, dan zullen we dat opvolgen.

4. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Tja sorry, ik moet eerlijk toegeven. Ik vind het moeilijk om mijn kind binnen te houden... Na knutselen, tekenen, spelletjes spelen ect. heeft hij het wel gezien...

Het is gewoon een heel energiek jongetje, die moet zijn energie kwijt en dat kan binnen gewoon niet. En helemaal niet met dit prachtige weer. Hij speelt met z'n vriendje buiten in de speeltuin. Nouja daar is het al niet druk, hooguit 4 of 6 (incl. Hun 2)..

Daarnaast komen wij verder eigenlijk weinig het huis uit, en hebben wij geen contact met oudere mensen.. Dus moet kunnen lijkt me.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Het blijft heel lastig, het bericht geeft aan ze kunnen buiten spelen maar school kan niet.
    Wij hebben besloten dat we niet naar speeltuintjes gaan of gezellig winkelen.
    Ze houden op deze leeftijd echt geen rekening met afstand houden en niet aan elkaars spullen te zitten (5 jaar)

Als we naar de winkel moeten is het kort en krachtig. Vandaag even alleen naar de winkel voor een muismat omdat we er maar 1 hadden en dat het toch wel erg onhandig is voor 2 laptops.(zoon thuis bij papa)

Vandaag ook op school spullen gehaald maar zoon ook weer thuis gehouden.
    Hij heeft een springtouw gekregen en kon oefenen. Zelf ook eens laten zien, tjonge dat was lang geleden.

Net na het eten even een rondje in de wijk gelopen, wanneer we mensen tegen kwamen even afstand genomen door te wachten of over te steken.

Het is gewoon even niet anders.

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.394
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier mogen ze ook buiten spelen. Ik kan en wil ze ook niet de hele dag binnen houden en heb zelf ook behoefte aan er even uit te zijn. Heb gezellig op 1.5 meter afstand staan kletsen met een vriendin.

Prima toch? Degene die niet willen blijven lekker thuis. En degene die het RIVM willen volgen en hun kinderen buiten laten spelen kunnen dat ook gewoon doen.

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier blijven onze kinderen zo veel mogelijk thuis, ze zijn 4, 5, 9 en bijna 11. Er is ook gezegd dat ze gewoon niet mee mogen naar de winkel en dergelijke, geen discussie daarover. Elke dag gaan ze mee de honden uitlaten (2x per dag een klein uurtje achteraf wandelen) en na schooltijd rond 15.00 ga ik met ze mee naar het speelveldje waar ze mogen spelen behalve als het te druk is, dan gaan we weer naar huis (scheelt, we hebben een grote tuin). Afspreken mogen ze niet, ook daar is geen discussie over mogelijk. En trainen doe ik nu zelf met de 2 oudste op de vaste tijden dat de werkelijke training is.

Het is nu gewoon even zo, en onze kinderen accepteren het, onze oudste 2 snappen het ook.
    Over 3 weken kijken we wel weer verder.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Nee van mij mogen ze niet buiten spelen met andere kinderen. Ze hebben allemaal wel een kuchje en een snotneus (zo ongeveer chronisch) en ik weet niet wat de rest heeft. We gaan wel elke dag wandelen/buitenspelen als gezin, maar houden gepaste afstand. En we hebben (zeker voor de jongste 2) gelukkig een mooie tuin waar ze heerlijk in kunnen spelen. Vandaag zijn die er toch wel zo’n 3 uur in zoet geweest, het was heerlijk weer. En het scheelt misschien dat ze al met z’n vieren zijn;)

9. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.122
    5.042
    113
    Vrouw
    Mijn dochter mag gewoon buiten spelen op het pleintje hier, met de andere buurtkindjes.

Deel Deze Pagina