Huh? Jij kunt niets met het feit dat sommigen alleen de Telegraaf lezen op dagelijkse basis, en dat niet iedereen zich het nieuws van de bedorven batch Janssen vaccins van drie maanden geleden kan herinneren? In welke wereld leef jij dan?
Je schreef zelf zojuist dat je jouw beeldvorming over Australië uit The Daily Mail haalt. Dat zegt m.i. genoeg. Ik heb 14 jaar in de UK gewoond, en las dagelijks o.a. de tabloids. Maar de Daily Mail is echt een klasse apart qua bevooroordeelde klasseverdelende riooljournalistiek. Ik zou er serieus mijn kont nog niet mee af willen vegen.
Blijkbaar in een andere dan mensen die van zichzelf vinden dat ze kritisch zijn. Ik heb die link vanochtend aangeklikt, en bij de tweede zin las ik dat het nergens op slaat. Puur door de 2 hele simpele data: invoering van de checkapp op 1 juli (in heel EU op die dag, nieuws dat tot mega ophef en kritiek leidde) en het feit dat we op 7 juni nog de avondklok hadden. Beide zaken die net zo heftig werden ervaren als de coronapas (ja, die dus op 1 juli live ging) nu. En die zijn nu allebei 3mnd later al vergeten?
Ik denk dat je vergeet dat veel mensen alleen koppen snellen. En dus het hele artikel verder niet aanklikken. Maar dat geldt eveneens voor mensen die klakkeloos de angstzaaiende koppen lezen over Covid besmettingen en niet verder lezen. Ik heb het overigens niet over mezelf, ik sla de sensatiekoppen bij voorkeur over, maar ik ken genoeg mensen die al afdwalen als de kop meer dan 8 woorden bevat..
Nee dat schreef ik niet... Over selectief lezen gesproken Ik schreef dat ik die wel eens las voor de sensatie en als guilty pleasure. Ik schreef ook dat de DM de telegraaf in het kwadraat was, Ik schreef ook dat daar wel over Australië wordt gesproken. Als vaststelling van een feit. Dat daar over Australië wordt gesproken als opmerking van iemand "dat je nooit iets over Australië hoort". Ik schreef NIET dat ik daar mijn beeldvorming over Australië weghaalde. Of over enig ander onderwerp for that matter. Misschien moet je mijn post nog eens lezen.. Minder selectief.
https://mobile.twitter.com/JuisteAntwoord/status/1441143788471156745 Waarom heb jij het over hele andere data dan waar het in de kamervragen over gaat? In juni hadden we helemaal geen avondklok meer, die verviel in april https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/avondklok https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/06/24/nu-ook-vaccinatiebewijzen-in-coronacheck-app Je vaccinatiebewijs kon je vanaf 24 juni in de app krijgen Vanaf 1 juli kon je de app als reisdocument gebruiken.
ik weet niet wat wel of niet waar is maar ik weet wel dat Twitter heel vaak heel snel nepnieuws heeft (altijd al) vooral ook omdat je allerlei profielen kan aan maken en dus van alles kan posten. Ligt dan denk ik een beetje aan hoe betrouwbaar de accounts zijn die dit posten en of het echt zo is of incidenteel voor komt…
Dat klopt alleen delen mensen dit ook die ik wel betrouwbaar vind, daarom geloof ik zeker dat daar een hoop aan de hand is
misschien dat ze toch in dezelfde wereld leeft, als waarin mensen van zichzelf vinden dat ze kritisch zijn, maar het toch niet blijken te zijn.
Twitter: zie mijn eerdere mening over oppositie partijen. Het kunt was achterhaald en ook weerlegbaar. Er is immers gewoon gecommuniceerd dat die koelkast kapot was en dat die prikken die dag gebruikt.moesteb worden. Ik denk dat prima.... Had de ggd die weggegooid dan was dat ook wwwr niet goed geweest namelijk. Avondklok. Klopt... Want die dag was in jarig en ik weet nog dat ik gekscherend heb geroepen dat ze dat speciaal voor mij hadden gedaan . Maar toen waren nog niet de restaurants en cafés open, en toen ze open gingen was het pas tot 22 uur. Tot 26 juni meen in en toen ging de beer los. Dansen met Janssen is pas rond die tijd gekomen. Check app... Ik lees daar dat die pas per 1 juli in is gegaan... Daarnaast ruim later als de kapotte koelkast. Dus die snap ik niet helemaal...
Omdat de eerst gedeelde artikel (waar de verontwaardiging over ging) gaat over iets dat gebeurde op 7 juni. Toen ging alle horeca vroeg in de avond dicht en er was geen dansgelegenheid open.
Ja maar het gaat toch om die jongeren door bijwerkingen mochten ze die eigenlijk niet krijgen, daar zit het punt volgens mij. 1 juli werd het een reisbewijs. Daarvoor had je het al nodig voor festivals.
Maar het punt is dat ze aangeboden zijn in z'n algemeenheid. Je kon een Janssen vanccin halen. Vrienden van mij (geen jongeren... Of misschien een oudere jongere .) hebben 'm ook. Jongeren hebben 'm snel gehaald omdat de mogelijkheid er was zodat ze op vakantie konden vooral. Ze zijn niet aangeboden aan jongeren exclusief. Ik.vind dat van een andere orde.
Nee, nogmaals, Janssen werd niet meer standaard aangeboden aan mensen onder de 40 ivm de risico's op bijwerkingen. Maar de laatste batches die er van waren zijn opgeprikt bij mensen die wel gevaccineerd wilden worden, maar niet de mogelijkheid of wens hadden om 2 prikken te halen. Veel zeelieden of mensen in opvangcentra hebben bijvoorbeeld ook Jansen aangeboden gekregen, onafhankelijk van leeftijd. En er is zelfs een apart telefoonnummer gekomen waar iedereen die wilde speciaal kon bellen voor een prik met Jansen, als ze maar boven de 18 waren. Heel veel jongeren die op vakantie wilden, geen geklooi met testen wilden en sowieso wel geprikt wilden worden hebben van die mogelijkheid gebruik gemaakt. Dus ze mochten wel, maar ze hoefden niet. Terwijl de groepen daarvoor niet mochten kiezen, maar gewoon kregen wat er was.
Ik ben het er trouwens wel mee eens dat het ontzettend slecht is dat dit artikel in eerste instantie zo is gepubliceerd. Het is altijd goed om enigszins kritisch te lezen, maar ik vind dat je ook een beetje kritische houding van een krant mag verwachten. Zowel de Telegraaf als het AD hebben ook wel echt te makkelijk dit artikel geplaatst. Juist in de huidige tijden waar er veel kritiek is op kranten en media is zo'n slecht onderzocht artikel wel heel slordig.
O ik weet echt niet meer wat de tijdslijnen zijn geweest. Wanneer de avondklok stopte, wanneer we een QR code konden krijgen, wanneer de restaurants weer open mochten. Dat kwam vast doordat die maatregelen niet heel veel gevolgen voor mij hadden. Maar hebben jullie gisteren Propaganda gezien? Ze brachten het zo dat door het koelkastincident de overheid erachter kwam dat de vaccinatiebereidheid onder jongvolwassenen hoog was. En dat ze daarvan geprofiteerd hebben door enkele weken later het Jansen vaccin beschikbaar te stellen aan deze doelgroep.
En daar heb ik eigenlijk niet zoveel moeite mee. De gezondheidsrisico's zijn heel beperkt, iets groter dan bij de andere vaccins, maar nog steeds beperkt en goed herkenbaar. Dat je jongeren dan een optie biedt die sneller is dan de andere opties vind ik gewoon echt geen probleem. Dat ze zo stom zijn geweest om er geen enkele wachttijd aan te verbinden, dat vind ik wel echt een probleem. Daarmee hebben ze veel schade aangericht.
Maar toch wel als ze net doen als ze doen voorkomen dat het omt het een goed idee vindt? Zo begrijp ik het. En dat vind ik misleiding. Hebben die jongeren genoeg begrepen dat er wel consequenties aam konden zitten?
Ik lees dit terug en vraag me af of ik m'n bril op had vanochtend. Of überhaupt wakker was... Excuus voor de vreselijk slechte tekst vol typfouten.. Het valt niet mee om op een klein telefoon schermpje te typen
Ook jongeren hebben een plicht zich in te lezen. Daarnaast zijn er nog ouders die kunnen lezen en hun kinderen kunnen informeren. De jongeren echter zagen hun weg naar vrijheid gloren (wat ik ook wel snapte) om de examentripjes en feestjes te doen. Ik vond de risicos ook niet noemenswaardig veel meer dan de andere vaccins. Het probleem zat 'm idd in het gebrek aan wachttijd. Dat reken ik de overheid wel aan. Dat wat echt meer dan stom...