Corona nieuws, deel 10

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloempjelief, 5 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Daar geloof ik meer van dan dat geouwehoer dat die allemaal een complot is.

Ik heb een bedrijf gehad. Hoe vaak ik mailtjes heb gekregen met aanbiedingen van domeinnamen... Het is gouwe handel.

Je kunt je voorstellen dat als je een bedrijf start en je wilt daar een website voor maken en blijkt dat die domeinnaam is geregistreerd dat sommige daar grof geld voor willen betalen.

GossipGirlxoxo, Vogelinnetje en Zxcvb vinden dit leuk.
  2. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.903
    2.692
    113
    Ik vind het jammer dat je nu zo'n reactie geeft.
    Ik zie zoiets staan en denk dan ja dat is raar als de regering al heel lang die domeinnaam heeft. Ik zou dan willen weten of iemand dat kan zien.
    En dan geef jij een reactie van dat ik heel dom ben.
    Ik weet niet hoe zoiets in elkaar steekt en geef dat gewoon aan, dat is toch geen schande lijkt mij.

Roosje35 en Nikki23 vinden dit leuk.
  3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Sorry, mijn reactie was niet bedoeld op jou maar direct op het Twitter bericht.

Als ik het teruglees snap ik dat het anders geïnterpreteerd kan worden.

Anne2019 vindt dit leuk.
  4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Twee mogelijke verklaringen, de eerste welke ook al als reactie op de tweet staat, corona was al bekend, er was een reële kans dat er een pandemie zou komen en dus heeft de overheid al een domeinnaam vastgelegd. Goede kans dat ze ook domeinnamen hebben omtrent SARS. Omdat ze deze domeinnaam hebben, noemen ze de app ook zo.
    Tweede, de domeinnaam is door mensen vastgelegd die dit soort dingen en masse kopen (optie die in dit draadje al is genoemd) en ministerie heeft het overgekocht.

Er zijn vast nog meer mogelijkheden en het kan natuurlijk ook dat de overheid bedacht heeft om de pandemie aan te grijpen om nog meer controle op zijn burgers te krijgen, zoals hier wordt gesuggereerd, maar gezien het feit dat mensen wel enthousiast Chinese telefoons kopen zonder twee keer nadenken, betwijfel ik vooral of de overheid er een matig werkende app voor zou hoeven bouwen.

GossipGirlxoxo, tupp en bloem82 vinden dit leuk.
  5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    amdaa vindt dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.226
    12.235
    113
  7. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.903
    2.692
    113
    Als ik kijk naar de mensen die om religieuze redenen niet gevaccineerd willen worden ga ik ervan uit van wel.
    Daar is het probleem dat ze niet vooruit willen grijpen op een ziekte die ze nog niet hebben.
    En heel veel mensen die uit gemakzucht niet vaccineren lijkt mij ook
    En ja je zult vast een groep hebben die dit ook niet wil, maar dat hou je toch

Paardenbloem, Neuzeke en femkes vinden dit leuk.
  8. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.903
    2.692
    113
    Bedankt voor je uitleg

femkes vindt dit leuk.
  9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat is altijd de vraag, maar er zijn genoeg mensen die middelen willen gebruiken die duidelijk niet werken, dus ik hoop dan toch wel dat ze ook middelen die wel bewezen werken zullen nemen.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  10. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.978
    6.044
    113
    Vrouw
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.903
    2.692
    113
    Ja dat is wel een lastige inderdaad! Want mensen die zich erg naar voelen zijn eerder geneigd medicatie te nemen dan niet zulke zieke mensen.

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.249
    15.037
    113
    Vrouw
    Was ook het eerste wat in mij opkwam.
    Wil men wel 'zo'n snel ontwikkelde pil' hebben?

Elsss en Nellie4 vinden dit leuk.
  13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar voor veel mensen met verdere risico-factoren is het vrij logisch om snel na ziek worden medicatie te nemen om erger te voorkomen. Het zal even duren voordat het is ingeburgerd, maar het biedt wel de mogelijkheid om straks na een positieve test meteen een voorschrift te krijgen.

Saartje33 vindt dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.918
    19.093
    113
    Vrouw
    #2494 Neuzeke, 1 okt 2021
    Laatst bewerkt: 1 okt 2021
    In België sinds vandaag de mondmaskers niet meer verplicht in winkel en scholen.
    Na toch wel een hele lange tijd voelde het gek :D.

In Vlaanderen komt ook GEEN corona pass is daarnet beslist.

Ally2020, Liedx, GossipGirlxoxo en 13 anderen vinden dit leuk.
  15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.275
    6.744
    113
    Het lijkt niet echt een pil die geschikt is voor de gemiddelde NL'er, ervan uitgaande dat de gemiddelde NL'er niet behoort tot de hoogrisicogroep.

De indicatie is nogal smal. Ik vraag me af wat de bruikbaarheid in de praktijk betekent.

16. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    Op de NOS liveblog las ik juist dat er wel een toegangspas komt. Althans ze noemen het een Covid Safe Ticket. Wat is het verschil?

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.918
    19.093
    113
    Vrouw
    Gaat wat jij las over Vlaanderen?

Steden en gemeenten krijgen niet de mogelijkheid om het Covid Safe Ticket in te voeren. Dat heeft de Vlaamse regering zonet beslist.

De verwachting was dat Vlaanderen een grens zou vastleggen voor de vaccinatie. Ging een gemeente daar onder, zou ze de kans krijgen om een beleid te voeren rond het Covid Safe Ticket.

Vlaanderen beslist nu om die mogelijkheid niet in te voeren. “Er zitten immers slechts vier gemeenten onder de grens van 80 procent”, is te horen bij het kabinet van Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers. “Geen pasjesmaatschappij nodig”, zegt de minister op Twitter.

Of het Covid Safe Ticket wel wordt verplicht in de zorginstellingen, is nog niet beslist. Dat besluit valt later vandaag of in de loop van het weekend.

Mamafiets vindt dit leuk.
  18. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum België
    Dit is nodig bij grotere evenementen waar geen afstand gehouden wordt en geen maskers gedragen worden bv festivals of discotheken...

Neuzeke vindt dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.918
    19.093
    113
    Vrouw
    Ook rond de zorginstellingen zijn ze er uit.
    De woonzorgcentra, de ziekenhuizen en de voorzieningen voor personen met een handicap mogen zelf bepalen of ze het Covid Safe Ticket vragen aan hun bezoekers. Ze krijgen daarbij wel begeleiding van de Vlaamse overheid.

Eerder op de dag werd al beslist dat steden en gemeenten niet de mogelijkheid krijgen om met het Covid Safe Ticket aan de slag te gaan. “Dat is niet nodig en niet nuttig”, is te horen bij het kabinet van Vlaams minister-president Jan Jambon.

Ook nog een extra uit België.
    Risico patiënten krijgen al volop de 3de prik en mss ook anders als in Nederland maar ook 65 + ers mogen een 3de prik halen.
    Vanaf volgende week gaan de uitnodigingen richting 85+ ers.

20. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Wat je ziet is de datum van registratie door een Duits bedrijf die mooie kansen zag toen Corona opkwam vermoed ik zo. Er is flink geld te verdienen aan gewilde domeinnamen. Eind mei 2020 is het overgegaan naar een Zwolse internetprovider en pas in februari dit jaar is de Rijksoverheid eigenaar geworden van dit domeinnaam. Dus registratie datum staat los van datum waarop het in handen kwam van de huidige eigenaar die ook vermeld staat.

Mamavandrie34, Lizoe, tupp en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina