Te vroeg gejuicht. Het klopt wel degelijk. Bron: https://www.sidn.nl/whois/?q=coronacheck.nl Dat is gewoon de site waar de registratie van .nl domeinnamen wordt bijgehouden. Het is, gezien de trage reacties van onze overheid in veel gevallen, wel een bijzonder snelle reactie & vooruitziende blik geweest om deze domein al vast te leggen. Edit: spuit11. Kennelijk is er een bedrijf met vooruitziende blik geweest die de naam heeft gekocht en uiteindelijk doorverkocht. Dat klinkt echt een stuk waarschijnlijker dan dat iemand bij de overheid zo goed zit op te letten en dat geregeld heeft. Echt, als je ooit te maken hebt gehad met de overheid en 'iets met ICT' weet je wat ik bedoel.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1108971156/californie-stelt-coronavaccinatie-verplicht-voor-schoolkinderen
Heel bizar. Ik geloof niet dat dit hier gebeurt, maar zou dat wel zo zijn dan houd ik ze thuis. Echt super erg dit.
In veel Amerikaanse staten geldt al een vaccinatieplicht voor andere ziekten. (Grotendeels gelijk aan de besmettelijke ziektes die bij ons in het RVP zitten). Dan is de stap naar een extra vaccin een stuk kleiner dan bij ons. Bovendien is in die staten over het algemeen thuisonderwijs ook toegestaan. Dus als je toch ernstige principiële bezwaren hebt, is dat een optie. In Nederland is thuisonderwijs nauwelijks toegestaan.
Dan is de stap naar verplichting inderdaad een stuk kleiner. Het is dan eigenlijk haast alleen maar een 'kleine aanpassing'.
Dat is in heel veel landen al lang gebruikelijk inderdaad (ook in Europa). Net als doktersbewijzen overhandigen aan de werkgever (niks medische privacy), het opleggen van quarantaine tijdens kinderziektes enz Daarom heeft het geen zin om te vergelijken.
Klopt, maar de vaccinaties van het rvp zijn speciaal voor kinderen ontwikkeld en jarenlang getest. En weet je waarom? Deze ziektes zijn letterlijk levensgevaarlijk voor kinderen, dat in tegenstelling tot corona. Dus in die zin is het ook een aparte aanpassing voor Californië zelf.
Dat is ook zo, al zijn alle vaccinaties gewoon in dezelfde stadium aangeboden in hun eerste prikjaar als deze. Dat snapt intussen wel iedereen hoop ik. Alleen is het punt van vaccinatieplicht op school in Nederland een ondenkbaar verschijnsel, terwijl het in een groot deel van de wereld als normaal wordt veschouwd. Vanuit die optiek is het niet vergelijkbaar.
Coronatoegansbewijs gaat in ieder geval gelden tot januari 2022 Hugo heeft een vacature uitstaan voor iemand die dat gaat regelen
Dat de eerste vaccinaties met bijvoorbeeld polio vaccin of kinkhoest vaccin dezelfde status hadden als de corona vaccins nu. Dus dat de lange termijn gevolgen nog niet volledig bekend waren en dat zeldzame bijwerkingen nog niet altijd waren ontdekt.
Erg makkelijke conclusie. Ik zie dit als proactiviteit: mocht het verlengd moeten worden, dan ligt er een systematische dat werkt. Het kan ook zijn dat het gezien wordt als een optie om de nachthoreca weer op te starten. Dat kom je nu helemaal niet binnen, dus nog eens niet zo gek als de opstartfase met tvt is.
Ik leg iets aan jullie voor: Ik ben niet gevaccineerd. Mijn werkgever heeft nu een bijeenkomst belegd in een hotel. Deze bijeenkomst is voor mij verplicht. Ze werken met testen voor toegang dus ik moet testen. kan je verplicht worden om dit te doen? voor mij overigens niet van toepassing want ik heb geen probleem met testen dus de afspraak staat gepland. Maar ik vermoed dat er collega’s zijn die er anders over denken…
Dan heb je zeker nog nooit gehoord van het cutter laboratorium en polio? Hier werden fouten in de vaccinatie gewoon in de doofpot gestopt om maar zo snel mogelijk zo veel mogelijk kinderen te vaccineren.
Ik vind t ook zo dom dat het extreem doen. Komen 100 man en we hebben interne ruimtes die die plek ook geven