Corona nieuws, deel 10

Discussie in 'Corona forum' gestart door Bloempjelief, 5 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Venster mij wordt in de vergelijking Denemarken Nederland ook een heel klein beetje boel vergeten dat tot voor kort de regrls daar een stuk strenger waren én beter werden nageleefd.
     
    Jippie, amdaa, Elsss en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja dat klopt, nu nog wel. Maar verder mag je overal in en hoef je nergens je pas te laten zien. Maar het gevaccineerd, getest of genezen gaat per 25 oktober weg.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    In Denemarken was op 10 september, toen de maatregelen weg gingen, 83% gevainneerd boven de 12 jaar.

    https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/met-een-grotendeels-gevaccineerde-bevolking-durft-denemarken-weer-terug-naar-2019~b7796ced/

    Op de site van de rijksoverheid staat dat in NL 83. 2% nu volledig is gevaccineerd.

    Screenshot_20211017_140815_com.android.chrome.jpg
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat klopt, maar gevaccineerd is gevaccineerd toch? De procentuele vaccinatiegraad heeft toch niets te maken met of de regels wel worden nageleefd?

    Als in Denemarken net zoveel % gevaccineerd is als in NL, en Denemarken gaat weer open, omdat ze aangeven dat het overgrote deel van de bevolking is gevaccineerd en ze het zien als een normale infectie ziekte die nooit meer weggaat, waarom gaat NL dan juist weer maatregelen toevoegen omdat volgens de Jonge de vaccinatiegraad zo laag is, maar wel de 1.5 meter regel schrappen etc.
     
    Nikki23 en SAARC vinden dit leuk.
  5. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    918
    903
    93
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Dit kan in Denemarken omdat ze in de periode daarvoor dermate streng zijn geweest dat het virus voldoende is ingedamd.

    In Nederland is telkens te vroeg verdoepeld/te zacht gehandhaafd (of mensen te dwars) waardoor er verl meer virus in omloop is.

    Ik heb hier overigens geen onderbouwing met cijfers voor (en ik zit met een glaasje rood lekker onderuit dus geen zin om dat allemaal te gaan lopen opzoeken ;)). Maar dat is wel hoe ik het uit de berichtgeving in de afgelopen periode heb begrepen.
     
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Ander binnenlands nieuws: bij verzorgingshuis van schoonma gelden weer strengere bezoekregels :cry:. Max 1 persoon op de kamer. Uitgezonderd begeleiding voor schoonpa.

    En bij wst ik uit ander verzorgingshuis hoor niet voor niks. Nieuwe uitbraak. Patiënten die vorig jaar ziek zijn geweest of recent gevaccineerd lijken de dans te ontspringen. Patiënten die in de eerste rondes zijn gevaccineerd (de meeste want verzorgingshuis) worden nu ziek.
    Misschien toch maar de booster? T is niet een doelgroep die je liever de ziekte laat doormaken.

    Weet niet of ziekteverloop ook milder is bij deze gevaccineerden. Is ook allemaal via horen zeggen van bekende die daar werkt. (Voor mij betrouwbare bron. Voor jullie een vreemde via is bron)

    Deze bekende is zelf ook besmet (ook als een van de eersten vaccin gehad) maar geeft geen klachten (behalve dat ze baalt van het binnen moet blijven o_O)
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    In t seniorencomplex van mn oma ook, daar is t een beetje mix modus 70+ de ene vitaler dan de ander. Wonen nog zelfstandig maar wel hulp aan huis zeg maar.

    Was een gezellig uitje met de groep...bewoners allemaal gevaccineerd maar tijdens uitje vermoedelijk toch ergens opgepikt. Nu maar zien wat er gaat gebeuren.

    Mn oma is 91 en door allerhanden mankementen op de lijst voor verzorgingstehuis, als t aan haar ligt is dit echt haar laatste huis. Maar die heeft nog niet helemaal door hoe een covid eindje loopt vermoed ik.

    Was t t zelfde als een hartstilstand in je slaap zou ik dr geen ongelijk geven. Mensje wil echt niet meer verhuizen op haar leeftijd, begrijpelijk, oude bomen moet je niet verplaatsen.
     
  9. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.800
    6.968
    113
    Vrouw
  10. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Hier staat het redelijk goed uitgelegd. Had het al eerder gedeeld.
    https://www.volkskrant.nl/cs-b7796ced
     
    nizzie86, Mamafiets en sabagirl vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Helder. Kort samengevat een combi van snel maatregelen treffen wanneer nodig, en stapsgewijs versoepelen. Plus hoge vaccinatiegraad.
    En dat de bevolkingsdichtheid nietvte hoog is daar scheelt natuurlijk ook.

    Maar de pas is er daar af omdat het kan. En zal weer terugkomen indien nodig.
    En gezien de cijfers daar tov van hier kan het hier dus (nog) niet.
     
  12. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Ziekenhuis Zwolle zegt inhaaloperaties af vanwege toestroom coronapatiënten

    Het ziekenhuis Isala in Zwolle heeft de laatste weken dusdanig veel coronapatiënten moeten opnemen, dat twintig patiënten die op de wachtlijst stonden voor een inhaaloperatie, afgebeld moesten worden.

    Dat heeft een woordvoerder van het ziekenhuis bevestigd naar aanleiding van berichtgeving door De Stentor.

    "We zien de opnames de laatste weken hard oplopen, er komen nu per dag vier of vijf mensen bij. Begin oktober hadden we vier mensen op de verpleegafdeling en één op de ic, nu liggen er twintig mensen op de verpleegafdeling en vijf op de ic. Dat is het maximale wat we nu kunnen hebben", aldus de zegsvrouw.

    Zaterdag moesten er drie coronapatiënten van de verpleegafdeling van Isala naar andere ziekenhuizen in Zuidwest-Nederland worden verplaatst. "Sinds september zijn we ook op zaterdag aan het opereren om uitgestelde operaties uit de coronaperiode in te halen, maar we hebben nu helaas twintig operaties moeten afzeggen", vertelt de woordvoerder.

    "We gaan komende dagen kijken hoe we het met de inhaalzorg gaan doen", vervolgt ze "Als het met dit tempo doorgaat moeten we kijken wat er aangepast moet worden."

    https://www.nu.nl/coronavirus/6162822/ziekenhuis-zwolle-zegt-inhaaloperaties-af-vanwege-toestroom-coronapatienten.html

    En dan is de herfst net begonnen :confused:
     
  13. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.599
    3.845
    113
    Zwolle heeft waarschijnlijk veel opnames vanuit de biblebelt.
    Ik heb begrepen van een bekende werkzaam in een groot ziekenhuis dat Ede, Harderwijk en Utrecht ook alweer flink vol liggen op de IC....
    Dat zijn wel plaatsen met lagere vaccinatiegraad.
     
  14. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.797
    2.537
    113
    Vrouw
    In een premium ad artikel was te lezen dat in het Isala nu 25 mensen met covid liggen. Waarvan 5 op de IC. Van die in totaal 25 komen er 50% uit Staphorst! Dus daar kunnen we wel iets uit concluderen ja :|

    Ergens ook gek ook, dat je geloof dat God degene is die bepaald of je wel of niet ziek wordt maar je niet gelooft dat dat diezelfde God een medicijn / vaccin kan laten maken door mensen. :rolleyes:
     
    Amberxx, Mississippi, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Nou ja, de reden waarom ze zich niet laten vaccineren is niet mijn keuze (geloof in God en ben wel gevaccineerd), maar wat iemands reden ook mag zijn, hier blijkt volgens mij wel dat vaccineren dus wel degelijk nut heeft! o_O
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  16. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Weet zo niet waar (dacht AD?) maar las dat ze in Zwolle zelfs al in het weekend extra operaties deden en dan nu dus nog moeten ze af zeggen ...
     
  17. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.797
    2.537
    113
    Vrouw
    ik wil ook zeker niet alle christenen over één kam scheren met mijn post! Staphorst is natuurlijk heel erg streng christelijk met überhaupt al een zeer lage vaccinatiegraad.

    Dat er nog mensen zijn die in twijfel trekken of vaccinatie zin heeft verbaasd mij ook hoor, maar dat is weer een ander probleem
     
  18. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.800
    6.968
    113
    Vrouw
    Waarom vind je dat gek? Ik denk dat je te weinig van het geloof af weet om dit zo te stellen. Niet alles wat er wordt gemaakt is de wil van God. Of moeten alle christenen dan ook maar achter bijvoorbeeld abortus staan? Is dat ook de wil van God?
    Het is niet de bedoeling om hier nu te gaan discussiëren over de inhoud van het geloof. Dat is én niet toegestaan én een beetje ingewikkeld om dat hier zomaar te doen. Maar wilde even aanhalen dat het dus niet zomaar zo ‘simpel’ werkt.
     
    Loveloes vindt dit leuk.
  19. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Er is ook toename acute zorg en er is een grote geboortegolf stond in het artikel.
    Dus niet alleen corona
     

Deel Deze Pagina