Reacties zoals van tupp of bloempje zijn niet respectvol. Ze behoren tot een klein groep schreeuwers die hun gelijk proberen te halen. De overgrote meerderheid neemt dat soort berichten niet serieus en dat weten ongevaccineerden maar al te goed waardoor ze zich totaal vastbijten in een onderwerp en nog harder gaan schreeuwen (of zelfs bedreigen). Die types zie je ook in demonstraties. En omdat ze zelfs allerhande journalisten lastig vallen wordt daar niet meer continu verslag van gedaan. Zoals ik al eerder aangaf is de gemiddelde of lager opgeleide mens niet in staat om "onderzoek" op wetenschappelijk niveau te doen. Naar een zeer specifiek terrein van de medische wetenschap. Dat zie je hier ook door informatie totaal niet goed begrepen wordt. En verwijzingen naar een paar gevaccineerden op de IC. Die mensen weten niet "meer" dan een ander door weg te blijven van de gewone media. Ze proberen alleen hun standpunt kracht bij te zetten door een "wetenschappelijk" onderzoek te pakken en daar hun punten uit te halen. Terwijl ze daarvoor geen kennis hebben. Als ik de volle overtuiging heb dat aliens bestaan, dat er een geheime kinderetende wereldmacht is of dat ik goud kan maken (om maar wat willekeurige zaken te noemen). Dan kan ik daar op internet vast bakken vol bewijs voor vinden. Dat maakt het nog niet waar. Er zijn overigens in de msm en overige bronnen ook best kritische tegengeluiden te horen. En die mogen er ook zijn. Maar feit blijft dat corona bestaat. En dat de vaccinaties een zeer hoge bijdrage leveren aan bescherming van grote groepen mensen tegen een zeer onvoorspelbaar virus. En dat er nu tal van ziekenhuizen zijn (niet alleen in Zwolle) waar het vol ligt met ongevaccineerden die daarmee een probleem vormen voor de gezondheid van anderen en een belasting zijn voor het personeel. Die mensen mogen daar wat mij betreft op alle mogelijke manieren op worden aangesproken en aangepakt (middels maatregelen). Want 1 zo'n ongevaccineerde coronapatient is de reden dat 13! hartpatiënten aan de kant worden geschoven. En dan durven ongevaccineerden te klagen dat ze zich moeten laten testen of niet overal binnenkomen?
Zo wordt er dus gedacht. Dus omdat 1 iemand zulke belachelijke uitspraken doet, denken alle gevaccineerden zo?
Even los van je inhoudelijke reactie: ik denk niet dat je @tupp bedoelt? Kan me dat niet voorstellen…
Verder is hier op het forum een speciale plek voor ongevaccineerden. Waar ze volledig onder gelijkgestemden zijn. Wellicht is het daar zo saai dat men hier moet komen om te klagen, zeuren of rellen? Volgens mij komen daar ook geen mensen die het omgekeerde doen. Dit topic is voor mensen die wel geloven in het nieuws van gewone media, die zichzelf en de maatschappij willen beschermen tegen corona. En graag weg blijven van "informatie" van dubieuze sociale media religieuze fanatiekelingen en bepaalde politieke leiders.
Ze reageert op een reactie waar het over de reactie van tupp gaat toch? Belachelijk natuurlijk, maar ze ontkracht letterlijk de woorden dat de reactie van tupp respectvol zou zijn. Kan ik iig geen typefoutje noemen.
Misschien moet je niet zo snel oordelen. Zie de reactie hierboven van Amberxx. Het is menselijk om een foutje te maken, geen reden om gelijk zo te reageren, toch?
Klopt, maar ze noemt nu weer tuc. Een beetje vreemd of niet? Tuc is al een poosje niet in dit topic geweest.
Er is toch nieuws in beide kanten? Ik snap dat niet zo goed. Juist om beide kanten te lezen kun je een mening vormen. En er zijn ook artsen en wetenschappers die het echt totaal niet met het gevoerde beleid eens zijn. Sterker nog ik zie het er steeds meer worden. In het ziekenhuis bij mijn man bijv als er een feestje is wordt er door iedereen gevaccineerd en ongevaccineerden getest. Die zeggen daar ook alles prima maar vaccinatie geeft schijnzekerheid. En die nuance mis ik in het debat van velen.
Ja, maar daarmee niet meteen iedereen ofzo. Dit zijn gewoon extreme vormen. Die zul je altijd hebben, maar te zinloos om er tijd aan te besteden.
Ik haal deze nog even naar boven, ik hoor hier sommige zeggen: "er wordt op bepaalde posts niet gereageerd" maar hier doen er heel wat hetzelfde. Dit is één van de mooiste posts die ik hier heb gelezen. Tupp doet de moeite om zeer uitgebreid te reageren, maar "jullie" reageren hier gewoon niet op. Heel spijtig en jammer. Los daarvan: ja het klopt dat gevaccineerden elkaar en anderen nog steeds kunnen besmetten (90% minder kans), het klopt dat gevaccineerden nog steeds op IC terecht kunnen komen (zoals die 3 patiënten die worden genoemd, dat geloof ik ook oprecht) maar ik zag hier ergens een hele tijd terug een mooie rekensom ook verschijnen waarin toch wel duidelijk werd dat ondanks ook gevaccineerden nog in het ziekenhuis terecht komen en ook gevaccineerden elkaar besmetten dat het percentage ongevaccineerden groter is. En dan kan ik me oprecht inbeelden dat dat voor het zorgpersoneel moeilijk, net als dat het verdomd moeilijk is dat er zo bezuinigd is op de zorg, of dat er mensen liggen met hartproblemen door zwaarlijvigheid/roken... Ik las hier een tijd terug ook : ja maar wat dan met diegene die op IC terecht komt na een ongeval door dronken achter het stuur te kruipen... Ja dat zou ik als zorgmedewerker ook heel moeilijk vinden. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze die dan maar moeten laten sterven, en dat wil ik ook niet bij "ongevaccineerden".
Maar dat heb ik toch ook niet gezegd?? Ik zeg; er wordt zo gedacht over niet gevaccineerden. En dat is dus zo, blijkt. Waarom zou ik iedereen over 1 kam scheren?
Wat is je dan punt? Van alle mensen die in Nederland wonen is er vast 1 die zo over ongevaccineerden nadenkt en andersom net zo goed. En?
Niet 1, dat zei ik ook niet. Ik haalde het aan omdat er hier door verschillende ook zo over wordt gedacht.
Ik heb het artikel nog eens gelezen, want ik was te snel en ik denk idd dat er meerdere mensen zo over denken. Ik had te snel gelezen en ik dacht dat hij iets had gezegd over afschieten, maar dat bleken de reacties op het artikel te zijn geweest. Nou ik weet wel wat ik erger vind... Ik ben overigens absoluut geen voorstander van weigeren van hulp aan ongevaccineerden, maar iemand die dat zegt moet maar afgeschoten worden? Zijn allemaal nogal extreme uitspraken.