Ik pik deze er even uit over die ventilatie. Aan het begin van de pandemie zaten De Hond en Oosterhuis samen bij Op1. Daar deed De Hond zijn verhaal over ventileren en Oosterhuis beaamde daar ter plekke het belang van goed ventileren om besmettingen tegen te gaan. Ik vermoed zomaar dat De Hond een andere reactie had verwacht om zijn verhaal nog meer kracht bij te kunnen zetten. Maar hij kreeg daar gewoon live op tv zijn gelijk van de viroloog. Ik begrijp dus nooit zo goed waarom dit ventilatieverhaal aangehaald blijft worden. Het lijkt wel een hoax, waarschijnlijk door De Hond zelf in stand gehouden .
Ik snap haar punt daar wel in. Het gemak waarbij mensen dit zeggen en hoe makkelijk dit getolereerd wordt vind ik schokkend. Ik las nog een reactie van een moslima op twitter ze zegt christenen laten veel te veel over hun kant gaan en ik denk dat ze een punt heeft. Verder denk ik dat je door het verharden in deze discussie geen mensen over de streep denkt. Ik ga door doodsverwensingen niet denken nou laat ik toch die spuit maar nemen. Ik heb daar wel overwogen over nagedacht. Redenen van mij zijn Ik heb het gehad en goed doorgemaakt. Ik weet niet wat het vaccin met mij doet en besmettelijk kan ik nog steeds blijvem. Dan is het met deze combinatie moeilijk voor mij dit te verenigen met mijn geloof. Mag ik onbekende risico's die er echt wel zijn nemen voor iets wat ik al gehad heb en er een hele kleine kans is op wat ik heel misschien nog eens krijg (al worden de berichten op natuurlijke immuniteit steeds beter), maar zeer waarschijnlijk gezien mijn leeftijd ben gezondheid niet gaan leiden tot ziekenhuis opnamens. Dit is een hele gevoelige integere discussie, die ga je niet aan met uitspraken als nou dan ga je maar lekker dood.
Er was een behoorlijke discussie gaande naar mijn weten. Tuc heeft zich daar helemaal niet mee bemoeit, dus heel vreemd inderdaad om die nu aan te halen. Maar dat zal ze zelf hopelijk ook inzien.
Klopt, maar dit soort mensen moet je die aandacht niet eens gunnen en de reacties erop zijn net zo erg. Je hebt altijd extremen er tussen lopen, daar ga je niks aan veranderen en daarom komt het ook in het nieuws.
Helemaal niet regelmatig, al maanden niet. Alleen afgelopen week @Bloempjelief omdat ik de haatzaaierij van Amber weer tegenkwam in het forum overzicht en hoopte dat ze dit in het dagelijks leven ook doet en dan eens een flinke tets tegen dr hoofd krijgt. Nee, geen sociaal wenselijk antwoord, maar wel 1 die mee mensen in hun hoofd hebben en die ten volle meen. Maar ik laat alle moraalridders gewoon weer fijn haatzaaien hier en de andere kant op kijken voor het werkelijke probleem. Ik snap wel dat het veel fijner is een kleine groep de schuld te geven ipv te beseffen dat je zelf onderdeel van het probleem bent.
Nou als dat op gesubsidieerde media gewoon verkondigd mag worden zonder dat dit hier afstand van genomen wordt, vind ik zeer kwalijk. Hier kijken veel mensen naar, die denken echt niet allemaal zo genuanceerd. Media vormt wel je beeld.
En dat is dus het verschil. Jij focust je op wat 1 persoon in die quote heeft gezegd en hoe erg dat wel niet is voor de anti-vaxxers. Maar we horen je niet over hoe ernstig en fout de reacties eronder zijn van de anti-vaxxers. Pas als je daarop gewezen wordt. Dat vind ik gewoon krom.
Wat bedoel je met dat ik zelf onderdeel bent van het probleem? En wie geef ik de schuld van wat? Ik geef helemaal niemand de schuld van iets? Wat mij betreft mag iedereen helemaal zelf weten of hij vaccineert of niet.
Het zou pas echt erg zijn als het niet geplaatst zou mogen worden of wanneer de reacties erop niet geplaatst zouden zijn
Okay, dat kan zijn, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd jouw reacties ook over het randje vindt. In het antivaxxers topic zijn de reacties van een aantal van jullie ronduit respectloos naar de gevaccineerden toe.
In dat topic heb ik van de week ook pas sinds maanden gereageerd dus mijn reacties zullen best meevallen.
Sorry wat? Jij vindt het een goed idee als ik open en bloot mag zeggen dat jij dood neer moet vallen? Schokkend!!!
Wat overdreven, zeg. Als ze reacties filteren dan begin je over vrijheid van meningsuiting en nu dit.
Gebeurt toch beide kanten op? Censuur is veel gevaarlijker nog dan dit soort extreme reacties niet laten zien. En daarmee keur ik helemaal niets goed, maar ik vind het alternatief alleen nog erger.